X18XE1 schakelt steeds terug naar benzine

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen X18XE1 schakelt steeds terug naar benzine

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 51 tot 55 (van in totaal 55)
  • Auteur
    Berichten
  • #17977143
    RISL
    Moderator
      Lid sinds:
      24 January 2011

      Hey,
      Sterker nog, mijn auto is reeds gesloopt ;)

      Het terugschakelen van mijn wagen kwam uiteindelijk door een te laag koelvloeistofniveau (ik was zelf zo stom om dat maandenlang niet te controleren en vervolgens kon de garage het met ‘2 uur zoeken’ ook niet vinden ;) ). Hierdoor bevroor bij bepaalde belasting de verdamper omdat deze niet warm genoeg werd. Het lage koelvloeistofniveau werd voornamelijk veroorzaakt door een lekke driewegklep. Deze is vervangen door een gemodificeerde driewegklep. Hierna was het probleem weg.

      Helaas bleef het niet bij die ene koelvloeistoflekkage, maar heb ik ook nog de koppakking er tussen uitgeblazen, waarna de motor over verhit is geraakt. Na een korte inspectie bleek toen dat de hele motor ongeveer in puin lag.

      Mocht je nog meer informatie willen, vraag maar raak, inmiddels ben ik wel achter de logica van het LPG-systeem dat geleverd is in onze Opels.

      #17977144
      h67racing
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 August 2008

        Vandaag even uit laten lezen, blijkt dat hij o.a. soms geen ontsteking krijgt in de eerste cilinder. Weet iemand wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn…………..

        #17977145
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Kapotte bobine? Of je bougie is gewoon stuk….

          #17977146
          h67racing
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 August 2008

            in die richting dachten we het idd te moeten zoeken. Volgens mij zit er bij deze motor een bobine brug over de cilinders. Het schijnt dat er voor het benzine en gasgedeelte een aparte computer zit? Maar ik moet hem donderdag bij de garage hebben en duiken dan dieper in de materie. Gelukkig is de garage (Auto Euro Volkel) erg behulpzaam bij het oplossen van het probleem.

            #17977147
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Zit inderdaad een bobinebrug.
              Aparte computer? Dat weet ik niet….ik weet wel dat er een hoop extra bedrading in mijn motorruimte lag…

            5 berichten aan het bekijken - 51 tot 55 (van in totaal 55)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.