Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › X18XE1 schakelt steeds terug naar benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2012 om 20:39 #17977118
als ik mijn grossier mag geloven zit deze bobine ook op veel Fransozen…
en hij is gelijk aan die van de Z18XE
Willem
19 januari 2012 om 20:43 #17977119Okay…bedankt :)
Iemand met een x18xe1 of z18xe in de buurt van Breda dan?Ik dacht dat x16xe ook een bobinebrug had, maar dan ben ik de war met de z16xe misschien?
19 januari 2012 om 20:48 #17977120denk het, maar de Bobine van de 2e generatie X16XEL en de Z16XE is anders als die van de 1800 zusjes.
ik heb gewoon kabels op mijn X16XE:
Willem
19 januari 2012 om 20:53 #17977121Okay, dank je :)
Nu nog even wachten of iemand hier een z18xe of x18xe1 heeft hier in de buurt en me even wil helpen door de bobine te testen.
19 januari 2012 om 21:00 #17977122ik zit zelf in Berkel en heb een X18XE1 op de bok staan, maar moet dan wel even de Bobine weer opsnorren, kon m zo gauw niet vinden laatst..
Willem
19 januari 2012 om 21:11 #17977123En je weet van die bobine dat die het goed doet?
Want dan vind ik het ook niet erg om een keer jouw kant op te rijden, dat is maar een klein uurtje.Ben ook wel benieuwd naar je V6 Vec (en mss mag mijn Coupé dan wel op de foto ermee :kewlpics )
19 januari 2012 om 21:13 #17977124Ik heb geen Coupe :(
Rik :)
19 januari 2012 om 21:22 #17977125die nog geen 5 minuten die ie gedraait heeft (geen vloeistofkoeling meer aanwezig) liep ie als een zonnetje.
heej er ontbrakt het een en ander:
De motor en ook de bobine hebben 87.000km weg, ga er wel vanuit dat ie goed is ja..
Willem
19 januari 2012 om 21:24 #17977126Ook met jouw auto wil ik nog wel op de foto hoor, Rik :)
Willem, ik ga dit weekend verhuizen, mag ik jou binnenkort pm’en voor een afspraak?
19 januari 2012 om 21:25 #17977127ja hoor… dat mag. moet dit weekend werken, zondag een VTN meet in De Meern
Willem
19 januari 2012 om 21:32 #17977128Okay, dat zal dan dus februari worden, maar bedankt alvast :)
22 januari 2012 om 21:48 #17977129heb nog een dis liggen los
kan je proberen als hij wil
ik woon in valkenswaard
groetjes24 januari 2012 om 21:46 #17977130kijk eens naar de waterslangen naar de verdamper denk dat het dunnen zijn deze zou ik vervangen voor dikke slangen net zo als die van de kachel even nieuwe aansluitingen halen en slang daar door veel meer warmte in de verdamper tijdens rijden als ik je verhaal zo lees bevriest de verdamper door te lage temp in verdamper kan mogelijk ook defect code lamda sensor veroorzaken komt door te arm mengsel niet door defect sensor !!! deze modificatie meermaals met succes gedaan zelfde klacht hoop dat je er wat aan hebt
25 januari 2012 om 11:21 #17977131Camper, een dis? Distributie?
Ik verdenk zelf de bobine, dus daar ben ik naar op zoek.Vectra61, het is jaren goed geweest en hoe warmer de motor wordt (dus ook de motorruimte warmt dan op), hoe erger het probleem wordt. Dus ook dat lijkt me onlogisch? Eerst binnenkort langs wim-v6, binnenkort even een datum prikken.
25 januari 2012 om 22:09 #17977132uit ervaring kan ik je vertellen dat de dunne uitstoompijpjes tussen de kachel slangen verkalken waardoor in de loop der tijd de door stroming geblokkeerd cq te weinig is
verdamper hangt als het goed is tegen het front (rijwind)waardoor je van het zomer minder last zal hebben gehad
groetjes vectra 6125 januari 2012 om 22:22 #17977133ik bedoel ook ontsteking
groetjes25 januari 2012 om 22:25 #17977134ja wim weet het meestal wel
26 januari 2012 om 07:06 #17977135Okay, het verhaal wordt vreemder:
Heb zelf uren gezocht, de VOD ook 1,5 uur….kijk ik gisteravond nog eens onder de kap, is het expansievaatje van de koelvloeistof leeg. Half litertje erbij om weer netjes op niveau te komen en vanmorgen was het probleem weg!
Vanmiddag nog eens proberen, maar ik denk dat het weg is….hoe kan dat halve litertje nu zo’n verschil maken?Nu nog onderzoeken waar de koelvloeistof blijft….zelf verdenk ik m’n klepdekselpakking…
26 januari 2012 om 17:40 #17977136Vanmiddag ook niets…het lijkt er dus op dat het probleem een te kort aan koelvloeistof was….maar ik kan het niet beredeneren…
26 januari 2012 om 21:20 #17977137dit komt doordat de verdamper erg hoog gemonteerd zit t.o.v de motor lucht zoekt het hoogste punt op verdamper bevriest door te weinig water tijdens rijden wat betreft je lekkage kijk een onder je thermostaat huis daar zal je waarschijnlijk een koelvloeistof spoor vinden even nieuwe pakking of klein beetje kit er tussen
groetjes26 januari 2012 om 21:34 #17977138Ja, dat was mijn eerste gedachte ook, maar het expansievaatje zit hoger en zelfs die was niet helemaal leeg…dus vandaar dat ik het niet helemaal kan plaatsen.
De verdamper zal inderdaad terug hebben geschakeld op het moment dat deze dreigde te bevriezen (dit was vaak bij vermogen vragen, maar soms ook gewoon stilstaand voor het stoplicht). Lekkage opzoeken wordt het volgende klusje :)27 januari 2012 om 05:56 #17977139Was het koelwater op 17-01-12 nog wel goed dan ?
Toen stelde ik je de vraag of de verdamper goed warm werd.
Daarop antwoorde je op dat het inderdaad het geval was op 1 slang na.
Zou er iets verstopt zijn wat nu los geschoten is door de “lage waterstand” ?Rik :)
27 januari 2012 om 09:14 #17977140Dat weet ik niet zeker meer, ik weet wel dat de auto sinds afgelopen zomer een heel klein beetje koelwater “verbruikt” per 1000 km. Ik denk een half litertje per 5000 km als ik het zou moeten schatten. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het koelwaterniveau al een paar 1000 km niet heb gecontroleerd, dus ik ga er vanuit dat het op 17-1 ook al te laag stond.
Dus binnenkort even zoeken naar lekkagesporen….13 april 2012 om 11:08 #17977141@camper wrote:
zeer goed aderes ben er geweest
bij jou is de lamdasonde voor de kat
kapot opzeker
meerdere malen het zelfde probleem gehad
hij schakelt naar gas paar kilometer schakelt terug naar benzine
mits een coltec of necam installatie hebt
als je de schakelaar er uihaalt zit er een loose grijsedraad
daar kan je de gasinstalaatie uitlezen
kabeltje aan de massa en aan de grijzekabel
contact aan
als de schakelaar 3 langzaam knippert en dan 4snel
is dat code 34
de codes staan op internet groetjes keesBen je niet heel toevallig de eigenaar van Verdampere.nl?
Ik heb met dit bedrijf een hele slechte ervaring.
Het woord klantvriendelijkheid komt niet in zijn vocabulair voor.
Hij doet zich voor als iemand die zeer kundig is maar dat blijkt helaas niet zo te zijn!
Volgens hem was bij mijn auto zeker de verdamper kapot, na de lpg installatie eerst aan de computer gehangen te hebben.
Deze is toen dus vervangen.Maar het probleem was daarna nog precies even erg als voorheen, € 175,- weggegooid!
Wat het nog aparter maakt is dat hij zei dat andere gasboeren zomaar onderdelen gaan vervangen en je deze dan toch laten betalen, dat zou hij niet doen.
Maar hij wil me op geen enkele manier tegemoetkomen!Toen ik nog een keer terug ging zei hij wel dat de klachtbeschrijving niet past bij een kapotte verdamper, in eerste instantie wilde hij toen helemaal niet meer verder kijken, pas na lang aandringen. Onder het mom van je hebt alleen garantie op de verdamper, dus zoek het maar uit.
Wat me ook is opgevallen is dat hij in zijn advertenties op marktplaats 2 jaar garantie geeft op gereviseerde verdampers en mij gaf hij maar een jaar garantie.17 mei 2012 om 18:00 #17977142Hoi Risl
Heb je het probleem inmiddels opgelost? De mijne (z18xe) heeft het probleem de laatste week ook. Toevallig moet ik morgen wel effe naar de garage om hem uit te laten lezen wegens een brandend motormanagementslampje. Ik heb de wagen pas 2 weken en volgens de behulpzame verkoper zou dit een geval “resetten zijn”. Nu komt het terugschakelen naar benzine daar ook nog bij, misschien heeft het probleem wel met elkaar te maken, dus als ik al wat meer info heb zou me dat al een beetje op weg kunnen helpen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.