Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › x18xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2012 om 22:50 #17963295
ja oke wim maar kan daar ook het ploffen in deuitlaat door komen
krijg het niet gevonden
maar bedankt weer13 januari 2012 om 08:46 #17963296kan je met een opcom
ook toeren in stellen
moet dan de motor lopen
of hoe werkt dat
hoor het graaag jongens13 januari 2012 om 09:08 #17963297Motor moet lopen toeren afstellen kun je met een stelschroef op je gasklep doen. Maar volgensmij kun je die idle niet aanpassen via de opcom. Ga eens met de auto langs een vakman / garage ik denk dat die eht probleem vrij snel gevonden heeft.
Ik ken de auto niet dus blijft nu toch echt gissen zonder dat we dat ding horen of zien laat ik maar zeggen.
En ik denk dat je anders flink wat vervangen gaat hebben en het uiteindelijk nog neit hebt gevonden en dat zou sonde zijn van je centen.
13 januari 2012 om 21:21 #17963298@Haasje17 wrote:
Motor moet lopen toeren afstellen kun je met een stelschroef op je gasklep doen. Maar volgensmij kun je die idle niet aanpassen via de opcom. Ga eens met de auto langs een vakman / garage ik denk dat die eht probleem vrij snel gevonden heeft.
Ik ken de auto niet dus blijft nu toch echt gissen zonder dat we dat ding horen of zien laat ik maar zeggen.
En ik denk dat je anders flink wat vervangen gaat hebben en het uiteindelijk nog neit hebt gevonden en dat zou sonde zijn van je centen.
STATIONAIR KAN JE NIET AANPASSEN!!!!!!!!!!
Gasklep moet VOLLEDIG!! gesloten zijn, Stationair word geregeld door de STAPPENMOTOR
Stationair toerental kan je aanpassen met de Tech-II bij de dealer, maar heeft geen zin als de motor schommelt of afslaat, dan is er wat anders aan de hand..
Je zou eens langs kunnen karren bij Ons hoor…
al is het een Flink stuk, veelal is het de Moeite waard, een andere auto is duurder..
Willem
14 januari 2012 om 22:52 #17963299welke motor past in een astra h
van bj 2000 ligt nu een
16 v8 in
kan daar ook bv een 2l v8 in
weet iemand dat14 januari 2012 om 23:16 #17963300Astra-H van 2000, die zijn er niet, dat zijn Astra’s G…
Maar jij hebt een Astra-G dan??
en een 16 V8 lijkt me ook wel wat, Dat is dan mijn Kleinste V8 ooit gereden.. (mijn grootste is 32liter geweest)
zal wel gaan om een 1.6 8V
Dan is het het makkelijkst een X18XE1 of Z18XE erin te lepelen.
Bij de Inbouw van een 2.0 komt wat meer bij kijken, en de 2.0 is gevoelig voor de problemen die je nu ook hebt, is namelijk dezelfde motor..
Willem
15 januari 2012 om 07:58 #17963301moet ik iets aapassen dan wim nu ligt er een
8 klepper er in
kun je daar zonder probleem
een andere inleggen
dat zou mooi zijn15 januari 2012 om 08:11 #17963302mijn eerste omega
was 2l cd bj 1988
nooit niks mee gehad
dat was mijn eerste overstap van rekordt
naar omega en ngg nooit op benz
maar altijd op gas de omega had wel eens last van backfire
maar waren toch goed heb hem 4jaar gehad
fijne auto was een automaat
ohc motor daarna een omega bj 1994
de eerste met g3
180000 mee gedraaid was een fijne auto
maar ik kan nu een astra kopen met szr motor
is dat niet heel licht wim is dacht ik maar 75 pk daarom mijn vraag bedankt alvast he15 januari 2012 om 09:53 #17963303Als je wat power gewend ben is de X16SZR wat licht ja..
maar ombouw naar een Bigblock brengt wat meer met zich mee dan alleen een motor omhangen…
dan is de ombouw naar een Smallblock makkelijker.
Willem
15 januari 2012 om 10:23 #17963304oke wim
maar welk motor bedoel jij dan
en moet ik dan veel
aanpassen of gaat dat gemakelijk15 januari 2012 om 10:29 #17963305Wim bedoeld de Z18XE of X18XE1, Je hoeft dan enkel de motor met kabelboom en ecu om te hangen. En kunt de versnellingsbak behouden.
Als je een bigblock (X20XEV, X20XER, Z20LET) wil inbouwen moet je hetzelfde trucje doen maar je bak tevens wisselen. En de voorste baksteun wisselen. Als je dan een F18bak gebruikt voor je ombouw kun je bij een giblock ook het schakelmeganischme behouden.
Bij een smalblock Z18XE of X18XE hoef je de bak niet te wisselen.
Oja, de X18XE1 is compleet anders als je huidige x18xe
15 januari 2012 om 11:29 #17963306Ook de naven zijn anders, de 4gaats naven hebben een andere aandrijfas als die van de bigblock motoren, en smallblock motoren op 5gaats…
dat houd in dat de X16SZR welke op 4gaats staat en een Smallblock bak heeft, en er dus een As samengesteld moet worden..
Dan bedoel ik, een Bigblock bak op een bigblock motor, daar een Bigblock bak, naar Smallblock aandrijfas nodig is.
Willem
15 januari 2012 om 12:02 #17963307Nee hoor bij een astra g zijn an de naafzijde de homokineten voor de big en smalblock motoren gewoon gelijk! Aan de bakzijden zijn ze wel anders. Dus je kunt dan gewoon je 4×100 naven behouden.
Altans ik rijd gewoon met de f18bak met orginele aandrijfassen die bij de bak zaten in 4×100 naven.
15 januari 2012 om 12:28 #17963308dus dat kan gewoon
ik wil namelijk die andere astra gaan halen
en in het voorjaar een 18 honderd er in leggen
ik ben heel blij met jullie hulp
is szr verder wel een goede motor toch
wat is het verschil met zo,n motor
of zeggen jullie de x16szr voldoet ook
groetjes kees15 januari 2012 om 12:39 #17963309Oja als er nu een x motor in hangt kun jehet beste een x18xe1 inbouwen anders moet je tevens electronisch gaspedaal en boom aansluiten.
15 januari 2012 om 21:48 #17963310In princiepe zijn al deze motoren goed, als je er maar een beetje lief voor ben, de X16SZR is wat meer hufterproof
De X18XE1 rijdt wel een Stuk vlotter en ook zuiniger.
Willem
16 januari 2012 om 08:01 #17963311dus inprincipe
zegt wim en haasje
een v18xe1 past gewoon op de bak
ecu aanpassen
uitlaat denk ik
dan zou het moeten gaan
ook de startonderbreker of is dat niet nodig
groetjes kees16 januari 2012 om 21:27 #17963312Motorkabelboom incl Startonderbreker delen..
16 januari 2012 om 22:02 #17963313oke wim ga woensdag de astra halen
ik denk een verbrandeklep anderekop er
op dan zou het weer goed mpoet komen hoop ik en dan
voor de grote vakantie een ander blok
harstikke bedankt voor je antwoord18 januari 2012 om 21:42 #17963314nou heb de astra
ben de accu aan het laden morgen even kijkken
wat er precies aan de hand is
een vraagje scheuren die koppen
van 16zsr graag of komt
dat weinig voor groetjes kees18 januari 2012 om 21:46 #17963315meestal enkel lekke koppakking…
willem
18 januari 2012 om 21:57 #17963316oke wim bedankt
ga morgen eerst even de bougies
er uit halen koud en dan eens kijkken
of er wat water komt groetjes18 januari 2012 om 22:06 #17963292staat ergens een demonteer volgorde
van de koppakking wim
waar moet ik vooral opletten groetjes kees19 januari 2012 om 19:57 #17963317Demonteren kop…
– Demonteer inlaat (je kan het inlaat ook laten zitten, dan moet je alles afkoppelen wat daaraan zit).
– Maak de Voorpijp los van het spruitstuk.
– Haal slangen draden en kabels van nokkenashuis en kop los
– Draai de kopbouten los van buiten naar binnen
– verwijder het nokkenashuis
– verwijder de kop.Laat eventueel controleren of de kop nog vlak is.
Maak pasvlakken GOED schoon.
Willem
20 januari 2012 om 19:46 #17963318wim welke ollie zal ik er morgen opgooien
wil hem eerst met deze laaten lopen
en dan er af en nieuwe er op
was geen klep verbrandt maar wel iets in de
cilinder zie het aan de zuider regen de bakkant
ik weet niet wat dat geweest is
hadden moeite met vlakken
maar alles is goed gekomen groetjes -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.