Forumindex › Forums › Modellen › Astra › X16xel poelie, timing probleem.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2014 om 17:32 #17265023
Beste mensen,
Ik ben aan rondzoeken geweest op internet en hier op het forum naar wat de garage mij heeft proberen te vertellen maar niet duidelijk heeft kunnen krijgen.
Ik heb het probleem met mijn x16xel dat hij heel erg haperde, vermogen verlies, hoog verbruik, niet lekker stationair lopen, klapperende uitlaat.
Na dat ik de de EGR had afgedopt en de inlaat weer schoon had gemaakt (aangekoekt) trok de motor al met minder gehaper op.
Alleen bleef de motor niet lekker stationair lopen en bleef het vebruik heel hoog (1 op 9), ook klappert de uitlaat ( soort van doffe knallen als je in de vrij gas geeft en loslaat hoor je gerommel in de uitlaat of de bezine in de uitlaat verbrand) ook was het vermogen niet veel hoger dan hier voor.
Toch maar even naar de garage gegaan, ECU gereset en test kastje eraan omdat ik dacht misschien is de lambasonde kapot (geen dashboard melding) geen probleem.
Vandaag diagnostisch laten na kijken omdat de monteur vermoede op een timing probleem.
Ik werd vanmiddag opgebeld dat de timing goed was maar dat (nu het gedeelte wat ik niet kon volgen) de onderste poelie aangedreven door krukas twee tanden mist waardoor hij een aantal graden zou afwijken.Nu is mijn vraag over welke poulie hebben ze het.
Ik zie bij mijn krukaspoelie bij de tanden die erop zitten dat er een kleine gedeelte geen tanden op zitten.
Zouden ze dit bedoelen? en zo ja geeft dit dan het probleem voor mijn genoemde problemen.
of zullen ze het tandwiel die daarachter zit bedoelen?31 maart 2014 om 18:00 #18226813Ik denk dat de poelie zelf 2 tanden mist, aangezien deze hiermee het ontstekingstijdstip bepaald zal dat niet helemaal meer goed gaan. En loopt die dus niet lekker meer. Nieuwe poelie laten monteren.
1 april 2014 om 16:00 #18226814Maar welke poelie bedoel je dan?
want dat tussenstuk waar geen tanden op de krukaspoelie zit hoort dacht ik.1 april 2014 om 18:22 #18226815Poelie aangegeven met nummer 4. Ofwel waar de multiriem op ligt.
Daar zitten tanden op welke door een sensor worden geteld.1 april 2014 om 20:04 #18226816Zowieso die poulie vervangen, je hebt nog geluk dat je motor niet is stuk gelopen.de riem van de xe motoren zijn al zo gevoelig :???:
Ik weet niet waar je woont.anders wil ik er ook wel ff eenblik op werpen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.