Forumindex › Forums › Modellen › Astra › X16XEL low-boost turbochargen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2016 om 08:28 #18307061
Uiteraard kun je ervoor kiezen om de intercooler te vervangen met een grote variant achter de voorbumper en het buizenwerk er naartoe te knutselen…
8 januari 2016 om 08:49 #18307062Blok is bijna hetzelfde, alleen de inlaat van X16XE is beter.
Scheelt niet veel maar de X16XE is iets sneller dacht ik.Ik weet van die turbo-kits af, maar ben van plan dit allemaal zelf te maken omdat ik dit leuk vind om te doen.
8 januari 2016 om 08:52 #18307063Houd er rekening mee dat bij de dbilas kit je niet enkel betaald voor de turbo.
Maar voor Chip, Turbo, Inlaatspruitstuk, Intercooler, Buizenwerk enz.
8 januari 2016 om 08:59 #18307064@Haasje17 wrote:
Houd er rekening mee dat bij de dbilas kit je niet enkel betaald voor de turbo.
Maar voor Chip, Turbo, Inlaatspruitstuk, Intercooler, Buizenwerk enz.
Klopt daarom dacht ik dat dit een nobrainer was voor de topicstarter… Maar hij wil het zelf samen stellen lees ik
8 januari 2016 om 10:02 #18307065Kan zelf lassen en eventueel als het nodig is, kan ik een plasma snijder gebruiken. Verder heb ik ook nog een hele handig kennis :wors
8 januari 2016 om 11:07 #18307066Als je zo’n kit hebt is lassen minimaal.. En heb je wel een kit die op elkaar afgestemt is.. Heb je tevens een goede basis of later als je meer vermogen wil dan de 210 pk volgens de site om op te voeren
Want weet je zo dan al wat je nodig hebt naast de turbo, intercooler en ecu??Niet om het erin te wrijven maar weet waar je aan begint voordat je een turbo op je blok schroeft en een paar buizen aan elkaar last en dat de boel kapot gaat omdat het niet goed samen gaat
8 januari 2016 om 12:28 #18307068Ik begrijp je punt, maar dit gaat me om het project. Niet om de performance. En enigste wat ik in mijn setup zou missen is een ECU tune. Misschien dat die achteraf nog erbij komt. Voor zo lang wil ik gewoon veilige waardes aan gaan houden. :thumb
8 januari 2016 om 14:43 #18307069en hoe weet je of dat je veilige waardes aanhoud, dat neem je voor het gemak maar aan omdat sommige zeggen dat het wel kan, grote kans dat de mensen die zeggen dat het kan er totaal geen ervaring mee hebben, moet je is kijken wat er gebeurd als je een vacuum slangetje los trekt of een powerfilter erop zet, dan loopt je motor gelijk niet meer lekker die kleine veranderingen kan je ecu al niet corrigeren en, die verandering is veel kleiner dan een turbo erop, heb al wat blokken zien ploffen met boost controllers, andere turbo’s en, mensen die teveel aan de wastgate arm gingen draaien, daarnaast heeft de buiten temperatuur ook nog invloed, zo kan die nu prima rijden maar, zodra de temperatuur omlaag gaat onder 0 dan gaat opeens je turbo druk omhoog pieken
8 januari 2016 om 14:59 #18307067Nogmaals, ik weet dat het een boel werk is, dat het niet simpel is, en dan ik beter een ander blok erin kan leggen.
Maar ik vraag hier om advies en niet om commentaar. Begrijp jullie zorgen volkomen maar dit gaat mij om het project en niet omdat ik “turbo” een stoer woord vind… :jerry
Ik weet waar ik aan begin, en ik weet dat het niet gemakkelijk is.
En waarom zit 90% op dit forum? Om zelf reparaties of mods te doen aan hun auto. Wat is er nou leuker dan zelf deze dingen doen? :vertag
Kun hem ook naar de garage brengen als je dat liever hebt. Maar dat is persoonlijke voorkeur! :angel
8 januari 2016 om 15:06 #18307070Als je toch met een XEL gaat kloojen, zou ik de kop pakken van een X16XE die heeft grotere inlaatpoorten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 januari 2016 om 15:07 #18307071Na opbouwen zowiezo een paar Runs draaien op een testbank of rijden met een BETROUWBARE!!! AFR meter.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 januari 2016 om 15:15 #18307072Ben inderdaad al een tijdje aan het zoeken naar een XE kop.
AFR en Boost meter komen er inderdaadEn testbank komt ook goed, alleen nog een keer locatie zoeken.
8 januari 2016 om 15:15 #18307073@wim-v6 als hij dan een kop van een XE erop zet kan hij dan ook de ecu van een XE erop zetten of maakt dat geen verschil??
8 januari 2016 om 15:18 #18307074Een ECU tune is toch nodig, en ik dacht dat de ECU’s het zelfde waren eigenlijk
8 januari 2016 om 15:20 #18307075Als je op marktplaats kijkt of op sloperijen opletten op kopschade en kromme koppen… Een kromme kop kan gevlakt worden maar bij kopschade. Of zachte koppen die worden vaak bij het oud ijzer gegooit.. De kop is van aluminium.. En heb toen met me broer zijn corsa c16xe bij diverse revisie bedrijven meegekregen dat bij bovenstaande de kop nutteloos is…
8 januari 2016 om 15:22 #18307076Sowieso heb je voor een turbo ook een turbodruk sensor nodig… Bij een N/A motor zit die niet op de ecu zover ik weet… Dus dan zou je boven de 60 km/h geen trekkracht meer hebben
8 januari 2016 om 16:10 #18307077@Parqueted wrote:
Ben inderdaad al een tijdje aan het zoeken naar een XE kop.
AFR en Boost meter komen er inderdaadEn testbank komt ook goed, alleen nog een keer locatie zoeken.
neem wel een wideband o2/afr meter/sensor en, niet een narrowband want die zijn niet nauwkeurig.
8 januari 2016 om 16:16 #18307078@bart-gsi wrote:
Sowieso heb je voor een turbo ook een turbodruk sensor nodig… Bij een N/A motor zit die niet op de ecu zover ik weet… Dus dan zou je boven de 60 km/h geen trekkracht meer hebben
Hoe bedoel je?
Die turbodruk sensor heb ik toch niet nodig? Enigste wat ik nodig heb is een meter voor op het dashbord dat ik de turbo druk in de gaten kan houden tijdens het rijden lijkt me. Zelfde geldt voor een AFR meter. Deze zijn slechts ter indicatie. Deze hebben verder geen invloed op het blok zelf.
Dus als deze afwijken van de “veilige” waardes zou ik zelf zo snel mogelijk ding aan de zijkant moeten zetten. Of zit ik nou helemaal verkeerd te denken? :shock:
8 januari 2016 om 16:25 #18307079Als je een turbo hebt is een turbodruk sensor nodig zodat je ecu weet hoeveel lucht er in je motor gepompt wordt en daar berekent de hoeveelheid benzine die erbij moet om jemotor te laten werken…. Althans.. Als ik het zo goed heb.. Misschien dat forum leden zit aan kunnen vullen of mij erop corriseren
8 januari 2016 om 16:33 #18307080Mijn ECU weet niet eens wat een turbo is haha :lol:
Sensor is niet perse nodig als je met low-boost aan de gang gaatZou wel beter zijn, maar dan moet er sowieso een andere ECU in die custom geprogrammeerd wordt.
9 januari 2016 om 15:40 #18307081Als je echt wil weten hoe je een x16xe ombouwt naar een turbo, stuur dan Corsaboy is een PB. Die heeft samen met Axel een hele dikke gebouwd en die rijdt op een “gechipte” x16xe ecu.
En dat reeds in diverse configuraties.9 januari 2016 om 17:44 #18307082Oke, bedankt! Ga zeker even contact leggen.
Verder iedereen bedankt voor jullie input! Ga nog ff een paar kleine dingen uitzoeken en dan gaat het project begonnen.Ik hou jullie op de hoogte met een andere topic! Voor nu kan deze gesloten worden!
Nogmaals bedankt jongens! :wors
10 januari 2016 om 09:52 #18307083Motorregeling is gelijk aan elkaar.
En ik heb vaker koppen van een x14xe c16xe x16xe x16xel laten vlakken, geen centje pijn.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.