Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › X16XEL Aanzuig traject + Carterventilatie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2011 om 20:45 #17240902
Beste leden, hier een vraagje van mijn kant,
ik heb een x16xel (astra g ) ik heb een cold air intake ( gesloten systeem dus )
en aan het eind van de buis die naar je gasklephis gaat, zit een extra resevoir, die maar op 1 pijpje open is,
weet iemand het nut hier van ? + effect als je deze weg haalt, zelf lijkt me dit een betere flow te geven,
ook wil ik mijn carterventilatie, loskoppelen van het gasklephuis, om vervuiling te voorkomen
en hier zn klein filtertje of een catchcan op de zetten.iemand hier ervaringen mee ?
alvast bedankt
30 augustus 2011 om 20:59 #17912993vectra heeft dat gekke resevoir ook niet trouwens dacht ik
30 augustus 2011 om 21:08 #17912994Een zo recht mogelijke buis zonder doodlopende dingen, altijd goed.
Catchtank ipv los filter. Staat stukken schoner op denduur.
31 augustus 2011 om 05:02 #17912995er zitten op dit soort motoren meer rare aftakkingen (volgens mij resonantiebuizen) van het inlaat traject als je deze weg haalt en netjes dicht maakt dan reageert de motor al een stuk beter, allemaal ecopech
31 augustus 2011 om 12:41 #17912996ik ga denk ik, een mooie ALU of RVS pijp maken naar het luchtfilter, en maak hier zelf wel weer de lmm in dan,
de vacuum van de carterventilatie, laaat ik gewoon zitten op het gasklephuis ( evt ook nog met een olieafscheider er tussen ),
en de grote slang, naar een catchcan met een filter er op.31 augustus 2011 om 18:42 #17912997nu het resevoir er afgechopt, en loopt voor mn gevoel wel beter ( buis dichtgesmolten met een stukje plastic van wat je overhoud, ) en ook de EGR afgedopt,
krijg alleen na behoorlijk doorhalen mm lampje,
heb de egr volledig afgedopt, misschien 1 van de gaten openlaten ?,luchttraject ga ik nog een keer knap doen met alu buizen, tegelijk met het aanpassen van de carterventilatie
21 september 2011 om 15:54 #17912998Bij de X16XE moest je altijd bij het afdoppen van de EGR het gat voor de plunjer / zuiger juist open laten!
24 september 2011 om 09:20 #17912999@Corsa_GSi wrote:
Bij de X16XE moest je altijd bij het afdoppen van de EGR het gat voor de plunjer / zuiger juist open laten!
Bij de X16XE hoeft dit niet!!
Bij de nieuwe generatie X16XEL (EGR rechts naast kleppendeksel) wel.
plunjer opent naar binnen bij de X14XE / X16XE / X16XEL generatie 1
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.