Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › x16xe tuning vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2015 om 19:19 #17271761
hallo allemaal
ik ben bezig een x16xe beetje sneller te maken.
nu mijn vraag voor welke toeren of pk’s moet je de standaard distributie spanner en looprollen
vervangen door ijzere vaste rollen (bv die van sbd motorsport)groeten sven
3 mei 2015 om 21:04 #18283534altijd vervangen,geven constant problemen
3 mei 2015 om 21:44 #18283535gewoon standaard laten, vervanging interval gewoon aanhouden of voor de zekerheid iets eerder vervangen
4 mei 2015 om 04:43 #18283536lucas je bedoeld regelmatig vervangen of ze vervangen door de vaste rollen?
weet niet of het echt nodig is onder de 150pk en 7.5t ?4 mei 2015 om 05:02 #18283537Als je geen imitatie rommel koopt en gewoon orgineel kun je zelfs boven de 200 pk er gewoon mee rijden zonder dat het stuk gaat.
4 mei 2015 om 15:06 #18283538oke bedankt voor de info
4 mei 2015 om 15:11 #18283539@lucas wrote:
altijd vervangen,geven constant problemen
Ik heb er vrijwel nooit problemen mee, hoezo constant problemen?
4 mei 2015 om 21:52 #18283540had bij de z20let van 200pk naar 293 met originele riem en rollen, niks aan de hand ;)
6 mei 2015 om 16:19 #18283541Heb jaren met een dik getunde x16xe gereden zonder distributie problemen.
7 mei 2015 om 17:16 #18283542280pk+ op de originele spanrollen en distributieriem.
Motor is een x16xe
He axel ;)
7 mei 2015 om 20:02 #18283543yepsss
14 september 2015 om 13:59 #18283544:wtf 280 pk uit een x16xe?! Dan is zeker alleen de afdekkap nog origineel?! :shock:
14 september 2015 om 14:03 #18283545Valt mee hoor, ik kreeg er meer dan 200 uit op stock internals.
Dus 280 zal wel met Stroker kit zijn en lage compressie zuigers.14 september 2015 om 14:07 #18283546Hahaha, subaru impreza zoektrekken met een Zafira, lijkt me fun!
Eigenlijk bedoel je dus een mantzel box, spaghetti uitlaat en sportuitlaat eronder, luchtfilter etc.?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
14 september 2015 om 14:14 #18283547Met Dbilas Inlaatspruitstuk, Spagettie Group N uitlaat Inlegfilter Chippie op maat en andere nokkenassen had ik er 154. Met compressor erop 215pk. als je de krukas en drijfstangen van een 1.8 gebruikt met lage compressie zuigers zul je wel meer kunnen halen. Dus denk dat je dan wel op de 280 komt.
En eeh de zafira is ook een Subaru haha:
14 september 2015 om 18:46 #18283548Hahaha, dat kost dan ook een paar centen maar t is wel lachen wat je nog uit zo’n blokje weet te persen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
22 september 2015 om 09:22 #18283549wij hebben de compressie verlaagd door middel van gesmede zuigers, stalen drijfstangen.
De kop is geflowed, andere nokkenassen, mantzel powerbox, turbokit van dbilas en een chargecooler.Stock internals van een 1.8 gaan goed toch 260PK, daarboven komen de drijfstangen en zuigers naar buiten.
Helaas hebben we dat ook al ondervonden.Met de huidige setup hopen we toch richting de 300 PK te gaan als straks de nieuwe ecu erop zit.
En dit met originele d-riem, spanrol en omlooprollen.Wel je interval netjes houden van 60k of 3 jaar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.