x16xe tikkert, alleen koud.

Forumindex Forums Modellen Corsa x16xe tikkert, alleen koud.

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    M3lvo

Hallo,

Zoals de titel al zegt mijn corsatje tikkert elke keer wat met koude motor en is best irriterend aanwezig.
      als de motor warm is is het ook weg.
      Heb voor alle duidelijkheid ff een filmpje van geschoten. (van de kant waar het geluid ook weg komt)

https://www.youtube.com/watch?v=tUMt4NeGyi0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Iemand dit ook gehad? of die weet wat dit is?

alvast bedankt

M3lvo

zou de motor flushen enig nut hebben? of me leren leven? ding staat ook al 208xxx op

KRSA2000
        Deelnemer

Sorry, had mn bericht verwijderd…
          Was misschien net wat te snel met mn oordeel.

Tja, met 200k+ km en met waarschijnlijk nog de oem klepstoters gaat een flush niet veel doen. Maar je kan het proberen. Is in iedergeval goedkoper dan een nieuwe set k.stoters.

Wanneer zijn je loop/spanrollen voor het laatst vervangen?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

bart-gsi
          Deelnemer

Een x16xe tikt altijd met een koude motor i.v.m. hydraulische klepstoters…
            Ik denk dat flushen niet veel zal helpen.. Die klepstoters slijten ook in de motor.. Maar als het tikken met een warme motor weg is zou ik zeggen dat er niks aan het handje is..

ivartje
            Deelnemer

@bart-gsi wrote:

Een x16xe tikt altijd met een koude motor i.v.m. hydraulische klepstoters…
              Ik denk dat flushen niet veel zal helpen.. Die klepstoters slijten ook in de motor.. Maar als het tikken met een warme motor weg is zou ik zeggen dat er niks aan het handje is..

heb er toch meerdere gehad hier die koud niet tikten dus weet niet wat voor barrel jij hebt….

joop1970
              Deelnemer

Kijk inderdaad de distributie(delen) is na. Bijna geen enkele x16xe tikt met koude motor ook al hebben ze hydraulische klepstoters.

mvolkerink
                Deelnemer

Dit hoort inderdaad niet. Het zouden de klepstoters kunnen zijn, maar ook een distributieriem die te slap ligt waardoor de spanner gaat tikken.

bart-gsi
                  Deelnemer

@ivartje wrote:

heb er toch meerdere gehad hier die koud niet tikten dus weet niet wat voor barrel jij hebt….

Een “barrel” dat 2,5 ton gehaald heeft zonder ooit iets aan de kop te vervangen.. Tikte koud en bij warm was het weg
                    Verkeerde dikte olie erin gooien gaat hij ook tikken door onvoldoende smering/afdichten..

Uiteindelijk kapot gegaan door er lomp mee om te gaan…

M3lvo

@mvolkerink wrote:

Dit hoort inderdaad niet. Het zouden de klepstoters kunnen zijn, maar ook een distributieriem die te slap ligt waardoor de spanner gaat tikken.

Dit lijkt mij meer het probleem want op de video klinkt het idd als klepstoters maar als je er bij staat komt het Veel lichter en oppervlakkiger (plastic achtig ) over e komt idd bij de riem weg

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.