X16XE ruikt raar na doortrappen

Forumindex Forums Techniek Ecotec X16XE ruikt raar na doortrappen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17892455
    McKaamos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 December 2009

      @EdGSI wrote:

      maar nu weet ik wel zeker dat hij niet zoveel olie verbruikt , maar dat hij zoveel olie lekt? Of niet?

      En er ligt eigenlijk nooit plasjes onder de auto smorgens , dus kan het dan dat hij lekt onder het rijden? En lekt hij dan ook meer bij hoge toeren(meer druk)?

      Dat denk ik toch dat een pakking ergens na de galemiezen is , of niet?

      Kan ook je carter ontluchting zijn. Slangetje van de kleppendeksel naar de gasklep.
      Even de deksel er af en die helemaal schoonmaken. Zit als het goed is ook ergens een roostertje in wat verstopt kan raken.
      Slangetje doorspoelen, gasklep schoonmaken en ontluchtingsgaatje iets uitboren.
      Dan zou er iig geen olie meer opgezogen moeten worden.
      Desnoods hang je er een catch-tank tussen.

      Dat is dus het simpelste om even te checken.
      Pakkingen zijn wat lastiger, maar als ik er een moet verdenken, dan is het er eentje ter hoogte van de kop.
      Olie komt in de carter te staan zodra de auto stil staat. Pas als je gaat rijden wordt het opgepompt en je meld al dat er niks op de vloer lekt snachts.
      Dus als het een pakking is, dan moet het er eentje zijn waar het heen gepompt moet worden.

      #17892456
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Als het lek minimaal is dan zal hij stilstaand bijna niet lekken. Als de olie koud is is deze namelijk dikker dan warm.
        Meestal als een auto maar heel weinig lekt en je gaat reiden zie je het wel onder je motorblok hangen maar lekt hij niet zo veel. Dit lijkt dan veel omdat je rijd en de olie alle kanten op waait.

        Ik denk dat je er in iedergeval vanuit kunt gaan dat hij lekt. Maar door de olieverdikker kan het ook zijn dat er nog andere dingen zoals kleprubbers en dergelijke versleten zijn maar daar geen olielekken meer zijn omdat de olie dikker is.

        #17892457
        EdGSI
          Lid sinds:
          13 August 2011

          Kun je de kleprubbers zelf vervangen? Of is dit niet te doen voor een beginner?

          En wat kost het normaal om dit te vervangen ongeveer ?
          En wat kosten de rubbers zelf?

          Ga dadelijk eens die carter ontluchting na kijken. En dan laat ik nog wel even iets weten.

          Maar ik denk dat ik er nu niet meer achter ga komen waar het lekt , want hij verbruikt niks meer sinds die antilek motorolie.
          Beter de olie eruit laten , en doorspoelen met zon spul en nieuwe olie erin? (Zonder antilek)
          Dan zie ik tenminste daarna of hij verbruikt :jerry

          #17892458
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            @EdGSI wrote:

            Kun je de kleprubbers zelf vervangen? Of is dit niet te doen voor een beginner?

            En wat kost het normaal om dit te vervangen ongeveer ?
            En wat kosten de rubbers zelf?

            Ga dadelijk eens die carter ontluchting na kijken. En dan laat ik nog wel even iets weten.

            Maar ik denk dat ik er nu niet meer achter ga komen waar het lekt , want hij verbruikt niks meer sinds die antilek motorolie.
            Beter de olie eruit laten , en doorspoelen met zon spul en nieuwe olie erin? (Zonder antilek)
            Dan zie ik tenminste daarna of hij verbruikt :jerry

            Uitspoelen met flush lijkt me idd het beste, en dan vullen met schone olie.

            En sja, kleprubbers e.d. vervangen kan je zelf doen als je weet wat je doet.
            Weet je uberhaupt wat je moet doen om de kop van de motor af te halen en hoe je nadien de motor weer “op tijd” zet? Want als je de kleprubbers moet vervangen, moeten de kleppen los gemaakt worden en dus de nokken-assen er uit.

            #17892459
            corsa-gsitje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 July 2011

              heb ook eens een olie probleem gehad met mijn gsitje
              maar mijne ruikt ook best wel verbrand..
              dan ruik je de uitlaatgassen in de auto
              heb dat zowel met als zonder kat
              en qua olie
              ze hadden mij bij een auto onderdelenhandel (zal geen namen noemen) aangeraden om 5w30 te pakken omdat ik een trip in de gsi naar engeland (london en podington (santa pod)) deed en was bijelkaar 1700 km (570 km heen en 570 terug en nog wat rond karren daar) en bij terug komst was heel de olie eruit gebrand….
              heb toen heel het blok leeg getrokken en opnieuw met een nieuwe filter aangevult met 15w40 en heb er geen problemen mee en bij mij was de kleppendekselpakking kapot… zijn makkelijk te vervangen en dan kun je je blok schoonspuiten alstie koud is anders als je koud water op je warme blok spuit dan krimpt het blok te snel en kan het scheuren als je weer wilt gaan trappen
              maar ze hadden mij toen in engeland vertelt toen ik een rollenbank bezocht dat ik een fout melding in de ECU heb dat de motor teveel brandstof inspuit op het door jouw vernoemde punt.. boven de 3500 tot 5000 toeren en dat die niet goed verbrand wordt en dat je auto dan gaat stinken….

            5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.