X16SZR vervangen door C18XE C20NE -> Startblokkering?

Forumindex Forums Modellen Astra X16SZR vervangen door C18XE C20NE -> Startblokkering?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    DB1200

Hallo,

Ik heb een Astra F2 (bouwjaar 1996) met kapotte X16SZR motor.
      In plaats van geld in deze motor te investeren, wil ik de motor gaan vervangen door een C18XE of C20NE.

Nu heb ik wel eens wat gelezen over startblokkering d.m.v. een transponder in de sleutel.

Als ik een C18XE of C20NE vanuit een andere Astra in wil bouwen, heb ik dan perse de transponders behorend bij die motor nodig?
      Zit er verschil tussen een C18XE / C20NE in dit opzicht, i.v.m. Motronic / Simtec?
      Voor een C20NE heb ik evt. nog een compleet inspuitsysteem van een Vectra A liggen, heeft deze al startblokkering?

Groet, Dieter

Bluns

In mijn astra F zat geen startblokkeerring.. gewoon lekker sleutel bij laten maken en starten maar..

Het gaat hier om een simtec 56.1 besturing.

wim-v6
        Deelnemer

Inderdaad de Simtek 56.1 heeft in de meeste gevallen geen startondrbreker.

simtek 56.5 heeft altijd een onderbreker..

X16SZR heeft ook altijd een startonderbreker, dus voorbekabeld is het al.

je moet indien de nieuwe motor met startonderbreker is, wel de transponder en slotlezer nodig.

Willem

DB1200

Thijs, Willem, bedankt!

-Startblokkering is dus snel te herkennen aan de ring romdom het contactslot?
            Mijn astra heeft idd. zo’n ring rondom het slot, dus slotlezer is al aanwezig.

-Kan ik evt. een andere motor met startblokkering ook laten omprogrammeren naar mijn huidige sleuteltransponder, mocht de transponder van de motor er niet bijzijn?

-Motronic heeft nooit startblokkering?

Dieter

wim-v6
            Deelnemer

dan moet de motorcomputer van de aan te schaffen motor in de originele auto wroden uit geprogrammeerd, dan pas kan je de code van je eigen auto er in programmeren.

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.