X16SZR turbo

Forumindex Forums Techniek Overige motor types X16SZR turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 126 tot 140 (van in totaal 140)
  • Auteur
    Berichten
  • #18069014
    j.smits
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 December 2012

      De eaton m62 supercharger met wastegate en mp sensor heb ik gezien voor 825 euro bij chargertech.nl eindhoven!
      Nu nog de watergekoelde inlaatspruitstuk laminova kan ik nergens vinden weet ook niet hoe duur die zijn! En eventueel die zwaardere injectoren maar die zijn best prijzig die dingen tussen 500 en 700 ben je toch wel kwijt las ik! Pff flinke hobby zo,n koppel en pk project

      #18069015
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        tuning is nooit goedkoop..
        maar ik hoor hier 260pk in het topic voorbij komen,

        op een motor van orgineel 155 pk moet je dan met een charger al minimaal 0.8 bar gaan draaien.
        dat is geen low boost… wat is de CV van deze motoren??

        low boost is in mijn ogen max 0.5 tot 0.55 bar..
        Ga je hoger moet je voor een betrouwbare motor normaal wel wat meer aanpassen..

        Ik draai nu 1.0 – 1.1 bar en wil dit jaar richting de 1.4-1.5 bar gaan draaien..

        #18069016
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          @j.smits wrote:

          De eaton m62 supercharger met wastegate en mp sensor heb ik gezien voor 825 euro bij chargertech.nl eindhoven!
          Nu nog de watergekoelde inlaatspruitstuk laminova kan ik nergens vinden weet ook niet hoe duur die zijn! En eventueel die zwaardere injectoren maar die zijn best prijzig die dingen tussen 500 en 700 ben je toch wel kwijt las ik! Pff flinke hobby zo,n koppel en pk project

          Is het niet het handigst om een complete set in Amerika te bestellen?

          #18069017
          j.smits
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 December 2012

            waar bestel je die 2000? als dat voordeliger en beter is dan doe ik dat

            #18069018
            j.smits
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 December 2012

              corsaboy! ik hoef geen 260 pk maar 200/210/220 pk is genoeg daarmee ben ik tevreden dan kan ik de 2.0 tfsi van de audi en de 325i van de bmw lekker bijhouden en dat vermogen zou ook beter staan bij mijn origineel dubbele uitlaten

              #18069019
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                ebaaayyyyy ;)

                #18069020
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  @corsaboy wrote:

                  tuning is nooit goedkoop..
                  maar ik hoor hier 260pk in het topic voorbij komen,

                  op een motor van orgineel 155 pk moet je dan met een charger al minimaal 0.8 bar gaan draaien.
                  dat is geen low boost… wat is de CV van deze motoren??

                  low boost is in mijn ogen max 0.5 tot 0.55 bar..
                  Ga je hoger moet je voor een betrouwbare motor normaal wel wat meer aanpassen..

                  Ik draai nu 1.0 – 1.1 bar en wil dit jaar richting de 1.4-1.5 bar gaan draaien..

                  De Compressie verhouding is 9.5:1 deze motoren zijn in amerika met zelfde verhouding geleverd en men draaid hierop
                  een druk van 1.4 bar max. En zijn standaard 260pk. Onderblok is identiek. Het gaat hier dan om een Z22SE de Z22YH heeft namelijk een veel hogere compressie 12:1

                  #18069021
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Ja bij een cv van 9.5 durf ik ook wel wat hoger.
                    Maar zou er persoonlijk geen 1.4 bar opzetten. Maar goed das mijn mening.

                    #18069022
                    johan 30
                      Lid sinds:
                      29 January 2013

                      kan iemand mij vertellen of de kabelboom van een astra GSI in een astra fcabriolet past

                      #18069023
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Een Z22YH is een motor met directe benzine inspuiting. (Benzine rail onder hoge druk, zoals bij een moderne diesel).
                        De Z22SE (en varianten daarvan) hebben indirecte benzine inspuiting.

                        De onderblokken kunnen best gelijk zijn.
                        De koppen waarschijnlijk niet.
                        Inlaatspruitstukken sowieso niet.

                        Dus het standaard Courtenay Supercharger kitje gaat niet 1 op 1 passen.

                        Ik zou persoonlijk op een Z22YH niet verder gaan dan een ander uitlaatspruitstuk (spaghetti met ingebouwde kat), goede uitlaat, sportievere nokkenassen en dan een chip op maat.

                        #18069024
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Nokkenassen voor de Z22SE en Z22YH zijn wel gelijk:
                          http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Sportnockenwellen/Opel/2-2-16V-DOHC-Z22SE/Z22YH/hydro/Neue-Nockenwellen:::7_2504_2700_2740_2741_2742.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Spaghetti spruitstuk met Sportkat van Friederich MotorSport:
                          http://www.ebay.de/itm/Opel-Vectra-C-Z22YH-Friedrich-Motorsport-Facherkrummer-HJS-Sportkat-/320931644745″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #18069025
                          eefo88
                            Lid sinds:
                            24 June 2012

                            ik heb ondertussen een szr motor in de schuur staan en ik wil eerdaags gaan beginnen met het uit elkaar halen van de motor en dan opnieuw opbouwen.

                            Nu zit ik een beetje te zoeken/kijken welke compressie verhouding het beste is voor deze motor met een turbo. zelf dacht ik aan 9:1. Is dit aan te raden of juist af te raden?

                            ik wil een decompressie plaat kopen bij HG-Motorsport.de maar ik weet dus nog niet in welke dikte. Is dit makkelijk te berekenen?

                            #18069026
                            eefo88
                              Lid sinds:
                              24 June 2012

                              aangezien ik vandaag tijd had om wat te rommelen met de motor ben ik van start gegaan.

                              motor op de bok gezet

                              uitlaat eraf, hier moet ie komen te hangen :D

                              inlaat eraf

                              Nokkenashuis eraf om te stralen

                              Nu ben ik er alleen achter gekomen dat het onderblok van een Astra-f toch anders is dan die van een Astra-G. Ik moet kijken hoe ik de motorsteun distributiezijde pas ga maken.

                              Zie hier, er ontbreekt schroefdraad voor de motorsteun:

                              Nu ga ik de volgende onderdelen zoeken,

                              – ARP drijfstang bouten
                              – Aluminium carterpan (airco)
                              – Distributie kappen + motorsteun Astra-G

                              als iemand me kan helpen aan een van deze delen, geef maar een gil

                              #18069027
                              Corsa_GSi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Hoe meer druk je wil gaan draaien hoe lager de compressie moet, en dus hoe dikker de decompressieplaat moet zijn.

                                #18069028
                                GOGOGO_1555
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 January 2012

                                  Was ondertussen wel benieuwd of t project nog verder is gegaan :hmmz

                                15 berichten aan het bekijken - 126 tot 140 (van in totaal 140)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.