Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › X16SZR turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2013 om 22:00 #18069014
De eaton m62 supercharger met wastegate en mp sensor heb ik gezien voor 825 euro bij chargertech.nl eindhoven!
Nu nog de watergekoelde inlaatspruitstuk laminova kan ik nergens vinden weet ook niet hoe duur die zijn! En eventueel die zwaardere injectoren maar die zijn best prijzig die dingen tussen 500 en 700 ben je toch wel kwijt las ik! Pff flinke hobby zo,n koppel en pk project7 januari 2013 om 13:18 #18069015tuning is nooit goedkoop..
maar ik hoor hier 260pk in het topic voorbij komen,op een motor van orgineel 155 pk moet je dan met een charger al minimaal 0.8 bar gaan draaien.
dat is geen low boost… wat is de CV van deze motoren??low boost is in mijn ogen max 0.5 tot 0.55 bar..
Ga je hoger moet je voor een betrouwbare motor normaal wel wat meer aanpassen..Ik draai nu 1.0 – 1.1 bar en wil dit jaar richting de 1.4-1.5 bar gaan draaien..
7 januari 2013 om 13:32 #18069016@j.smits wrote:
De eaton m62 supercharger met wastegate en mp sensor heb ik gezien voor 825 euro bij chargertech.nl eindhoven!
Nu nog de watergekoelde inlaatspruitstuk laminova kan ik nergens vinden weet ook niet hoe duur die zijn! En eventueel die zwaardere injectoren maar die zijn best prijzig die dingen tussen 500 en 700 ben je toch wel kwijt las ik! Pff flinke hobby zo,n koppel en pk projectIs het niet het handigst om een complete set in Amerika te bestellen?
7 januari 2013 om 19:47 #18069017waar bestel je die 2000? als dat voordeliger en beter is dan doe ik dat
7 januari 2013 om 19:49 #18069018corsaboy! ik hoef geen 260 pk maar 200/210/220 pk is genoeg daarmee ben ik tevreden dan kan ik de 2.0 tfsi van de audi en de 325i van de bmw lekker bijhouden en dat vermogen zou ook beter staan bij mijn origineel dubbele uitlaten
7 januari 2013 om 21:17 #18069019ebaaayyyyy ;)
8 januari 2013 om 00:43 #18069020@corsaboy wrote:
tuning is nooit goedkoop..
maar ik hoor hier 260pk in het topic voorbij komen,op een motor van orgineel 155 pk moet je dan met een charger al minimaal 0.8 bar gaan draaien.
dat is geen low boost… wat is de CV van deze motoren??low boost is in mijn ogen max 0.5 tot 0.55 bar..
Ga je hoger moet je voor een betrouwbare motor normaal wel wat meer aanpassen..Ik draai nu 1.0 – 1.1 bar en wil dit jaar richting de 1.4-1.5 bar gaan draaien..
De Compressie verhouding is 9.5:1 deze motoren zijn in amerika met zelfde verhouding geleverd en men draaid hierop
een druk van 1.4 bar max. En zijn standaard 260pk. Onderblok is identiek. Het gaat hier dan om een Z22SE de Z22YH heeft namelijk een veel hogere compressie 12:18 januari 2013 om 06:27 #18069021Ja bij een cv van 9.5 durf ik ook wel wat hoger.
Maar zou er persoonlijk geen 1.4 bar opzetten. Maar goed das mijn mening.29 januari 2013 om 17:51 #18069022kan iemand mij vertellen of de kabelboom van een astra GSI in een astra fcabriolet past
13 februari 2013 om 11:07 #18069023Een Z22YH is een motor met directe benzine inspuiting. (Benzine rail onder hoge druk, zoals bij een moderne diesel).
De Z22SE (en varianten daarvan) hebben indirecte benzine inspuiting.De onderblokken kunnen best gelijk zijn.
De koppen waarschijnlijk niet.
Inlaatspruitstukken sowieso niet.Dus het standaard Courtenay Supercharger kitje gaat niet 1 op 1 passen.
Ik zou persoonlijk op een Z22YH niet verder gaan dan een ander uitlaatspruitstuk (spaghetti met ingebouwde kat), goede uitlaat, sportievere nokkenassen en dan een chip op maat.
13 februari 2013 om 11:12 #18069024Nokkenassen voor de Z22SE en Z22YH zijn wel gelijk:
http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Sportnockenwellen/Opel/2-2-16V-DOHC-Z22SE/Z22YH/hydro/Neue-Nockenwellen:::7_2504_2700_2740_2741_2742.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Spaghetti spruitstuk met Sportkat van Friederich MotorSport:
http://www.ebay.de/itm/Opel-Vectra-C-Z22YH-Friedrich-Motorsport-Facherkrummer-HJS-Sportkat-/320931644745″ onclick=”window.open(this.href);return false;1 maart 2013 om 19:45 #18069025ik heb ondertussen een szr motor in de schuur staan en ik wil eerdaags gaan beginnen met het uit elkaar halen van de motor en dan opnieuw opbouwen.
Nu zit ik een beetje te zoeken/kijken welke compressie verhouding het beste is voor deze motor met een turbo. zelf dacht ik aan 9:1. Is dit aan te raden of juist af te raden?
ik wil een decompressie plaat kopen bij HG-Motorsport.de maar ik weet dus nog niet in welke dikte. Is dit makkelijk te berekenen?
2 maart 2013 om 16:21 #18069026aangezien ik vandaag tijd had om wat te rommelen met de motor ben ik van start gegaan.
motor op de bok gezet
uitlaat eraf, hier moet ie komen te hangen :D
inlaat eraf
Nokkenashuis eraf om te stralen
Nu ben ik er alleen achter gekomen dat het onderblok van een Astra-f toch anders is dan die van een Astra-G. Ik moet kijken hoe ik de motorsteun distributiezijde pas ga maken.
Zie hier, er ontbreekt schroefdraad voor de motorsteun:
Nu ga ik de volgende onderdelen zoeken,
– ARP drijfstang bouten
– Aluminium carterpan (airco)
– Distributie kappen + motorsteun Astra-Gals iemand me kan helpen aan een van deze delen, geef maar een gil
3 maart 2013 om 10:42 #18069027Hoe meer druk je wil gaan draaien hoe lager de compressie moet, en dus hoe dikker de decompressieplaat moet zijn.
22 september 2014 om 21:44 #18069028Was ondertussen wel benieuwd of t project nog verder is gegaan :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.