X16SZR turbo

Forumindex Forums Techniek Overige motor types X16SZR turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 140)
  • Auteur
    Berichten
  • #18068989
    j.smits
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 December 2012

      Dus dat zou betekenen dat ik er zo’n compressor op zou kunnen zetten of heeft ie die al?

      #18068990
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Aannames, Aannames.
        Dat er een versie van motorblok X bestaat met betreffende aanbouwdelen betekent niet dat jij dat zomaar tegen jouw motorblok aan kan schroeven ;)

        Assumption is the mother of all fuck-ups ;)

        Dat hetzelfde blok wordt gebruikt als basis, betekent niet dat b.v. de inwendige delen gelijk zijn of dat dezelfde computer er aan hangt.
        Nogmaals: lees jezelf eerst eens in over hoe motoren werken. B.v. de effecten van compressieratio’s, verschillende soorten brandstoffen, wat de computer doet, etc etc.

        #18068991
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          De 2.2 is in Sommige landen geleverd als 2.0 met compressor. De compressieverhouding van het motorblok is gelijk aan die van de 2.2 dus in princiepe is het een kwestie van diezelfde compressor kopen. Kun je bij courtneysport complete kit voor krijgen.

          Zonder remap zit je dan al op 200 pk of meer met remap haal je er nog veel meer uit. Er zijn hier diverse Opel GT rijders die dit al hebben gedaan.
          Ook astra rijders welke geen problemen ondervinden.

          Ofwel gewoon compressorkit aanschijven bij courtney sport en monteren op je 2.2

          #18068992
          j.smits
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 December 2012

            Oke dat klinkt interessant
            Ik zal is gaan informeren bij courtneysporr

            #18068993
            j.smits
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 December 2012

              Ik heb navraag gedaan en de m62 supercharger moet ook op de z22yh passen met een luminova watergekoeld inlaatspruitstuk wel is dat remapoen belangrijk omdat de motor te warm kan lopen
              Kosten rond de 8 a 900 euro bij elkaar ongeveer

              #18068994
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                inclusief de m62 charger??
                wel raar, dingen kosten nieuw al 1300-1500 euro

                #18068995
                trashmetal
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 February 2007

                  Bij de lokale onderdelenboer/tuner misschien :jerry
                  Ebay is iets schappelijker met zn prijzen :D

                  #18068996
                  j.smits
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 December 2012

                    De charger heeft hij te koop voor 750 hoe hij dat geregeld heeft weet ik ook niet maar dat stond erbij op marktplaats kun je hem vinden die gast heet rick! Of zoeken met google m62 supercharger vindt je hem ook, hij past wat betreft de bevistiging en maten van de inlaat ook op de z22yh volgens hem maar debruimte tussen de plaats waar hij gemonteerd moet worden en de radiateur is gering en weet niet hoe groot dat ding is! Dus zal ik hem in het echt ff moeten zien!

                    #18068997
                    trashmetal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2007

                      is een m-62 niet een beetje te groot?
                      deze word gebruikt op motoren meer dan 3 liter
                      zou zelf een m-45 pakken

                      #18068998
                      j.smits
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 December 2012

                        Is dat beter ja? Kan die er ook voor zorgen dat ik zonderverstevigingen hier en daar van mijn huidige 155 pk er 200 van maakt? Die watergekoelde inlaatspruitstuk en remappen zijn dan denkt ik nog wel nodig ofniet?

                        #18068999
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          als je een intercooler gebruikt heb je dat watergekoelde inlaatspruitstuk niet nodig
                          ik zou een aem ignition/fuel controller aan de bestaande ecu koppelen
                          en die laten mappen
                          heeft ook een ingebouwde map sensor die tot 3 bar aankan

                          #18069000
                          j.smits
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 December 2012

                            Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?

                            #18069001
                            j.smits
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 December 2012

                              Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?

                              #18069002
                              trashmetal
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 February 2007

                                Dit kun je met die aem controller aanpassen ;)
                                Je zou hierbij ook een powerboost valve kunnen monteren (FSE of SARD)
                                Dit is een actieve brandstofdrukregelaar
                                Zodra er luchtdruk op komt verhoogt hij de brandstofdruk
                                En als de gasklep gesloten is en er vacuum op komt verlaagt hij weer

                                #18069003
                                trashmetal
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 February 2007

                                  ow en bijna vergeten bij te vertellen
                                  een wideband lambda plaatsen en een goede air/fuel ratio meter
                                  is onmisbaar bij het afstellen

                                  #18069004
                                  j.smits
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 December 2012

                                    Okee en kost da veel da spul? Want het is nu ook weer niet nodig om voor duizenden euro’s te versleutelenn gewoon een supercharger en die brandstofregeling en watergekoeld inlaat dat lijkt mij nog redelijk genoeg pk en koppel op te leveren

                                    #18069005
                                    Haasje17
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      Houd er rekening mee dat alles wat ze bij courney verkopen plug and play is, maar als je een andere charger koopt niet meer.
                                      Ook al is het hetzelfde model er zijn diverse verschillen tussen dezelfde compressoren ook al hebben ze dezelfde benaming zoals m45 of dergelijke. DUs het wil niet zeggen dat alle m62 of m45 gelijk zijn.

                                      #18069006
                                      Haasje17
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        8 September 2009

                                        Oja en als het dus niet past komt er veel werk en geld bij kijken om het passend te maken.

                                        #18069007
                                        trashmetal
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 February 2007

                                          duizenden zal het niet worden
                                          maar duizend euro kun je wel zo aan zitten als je niet uitkijkt naar wat je en waar je het koopt ;)
                                          vooral kennis verzamelen is belangrijk

                                          ik was eerst van plan om op mijn turbo project een toyota ct9 te gaan gebruiken
                                          alleen helaas bleek er een te grote scheur in de wastegate te zitten
                                          heeft me dagen geduurd eer ik een goed alternatief had gevonden, dat ook betaalbaar is
                                          wat Haasje17 zegt over dat de ene m45 niet als de andere m45 is klopt, bij turbo’s het zelfde
                                          ben er achter dat een garrett t2 van een peugeot 406 er zo onder te bouten is
                                          waar andere t2’s niet uitkomen

                                          #18069008
                                          Haasje17
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            8 September 2009

                                            De charger van courney heeft ook nog een gat aan de bovenzijde voor montage van de orignele mapsensor en gaten voor montage van de orginele gaslklep ofwel zou altijd daarvoor gaan wil je het plug and play hebben.

                                            #18069009
                                            j.smits
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 December 2012

                                              Ok mooi! Ik heb al veel info ingewonnen maar moet wel zeker van zijn dat het past, en bovendien iemand die zo handig is dat ie het er zonder problemen opzet, afsteld en inprogrammeerd of is dat zelf te doen?

                                              #18069010
                                              corsaboy
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                @j.smits wrote:

                                                Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?

                                                hoe bedoel je dit precies?
                                                alle moderne motoren spuiten toch in met 2,5 – 3 bar druk???

                                                De druk van de injector heeft niets te maken of je wel of geen charger kunt plaatsen.
                                                Je moet alleen kijken of de injectoren wel voldoende opbrengst hebben,

                                                Als je een volledige kit hebt neem ik aan dat de aanpassingen in het brandstofsysteem er ook bij in zit..

                                                Verder is een m62 echt niet te groot voor een 2liter of 2.2 liter
                                                een m45 is eerder te krap.. kan wel op low boost maar daar houdt het op.

                                                En op een stock motor zul je met een m62 ook echt low boost moeten blijven..
                                                Hoge druk kost je je blok.. heb je wel minimaal 4 nieuwe asbakken :D

                                                #18069011
                                                j.smits
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  23 December 2012

                                                  Ja dat van die lagere druk heb ik pas ook ergens gelezen! Maar wat bedoel je met low boost?
                                                  Ik heb al overal vanalles nagevraagd en toch is het iedrre keer weer anders jou verhaal klinkt overigens wel logisch!
                                                  Dus gewoon de eaton m62 superchargerkit halen met een laminova spruitstuk en erop sleutelen toch dat wil je toch zeggen? Kan ik da ding ook fatsoenlijk kwijt op mijn z22yh want daar moet ie dan geloof ik tussen het blok en radiateur in komen

                                                  #18069012
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    @corsaboy wrote:

                                                    @j.smits wrote:

                                                    Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?

                                                    hoe bedoel je dit precies?
                                                    alle moderne motoren spuiten toch in met 2,5 – 3 bar druk???

                                                    De druk van de injector heeft niets te maken of je wel of geen charger kunt plaatsen.
                                                    Je moet alleen kijken of de injectoren wel voldoende opbrengst hebben,

                                                    Als je een volledige kit hebt neem ik aan dat de aanpassingen in het brandstofsysteem er ook bij in zit..

                                                    Verder is een m62 echt niet te groot voor een 2liter of 2.2 liter
                                                    een m45 is eerder te krap.. kan wel op low boost maar daar houdt het op.

                                                    En op een stock motor zul je met een m62 ook echt low boost moeten blijven..
                                                    Hoge druk kost je je blok.. heb je wel minimaal 4 nieuwe asbakken :D

                                                    op een stock z22yh? denk niet dat het uitmaakt of je een m-45 of m-62 pakt
                                                    zoals je al zelf zegt zul je met bijde op low boost moeten blijven

                                                    #18069013
                                                    bd.
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      11 July 2009

                                                      ik weet zo gauw niet wat het verschil is tussen een y22 en een z22 motor? maar in america zijn de opel gt’s(saturn sky oid. in de usa) standaart geleverd met een compressor. deze compressors zou je plug en play overkunnen bouwen op de europese 2.2’s(astra,vectra,speedster,gt enz.). de compressorsetjes staan wel eens op ebay voor gunstige prijzen.
                                                      je kan dan je orginele ecu opsturen naar bv. courtney om een orginele opel map erop te laten zetten of je laat hem gelijk remappen. 260 pk is goed mogelijk met kleine aanpassingen. ik zou wel een complete set kopen met laminova enz. het spul is gewoon plug en play :thumb
                                                      op het speedsterforum staat er ook redelijk wat info over.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 140)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.