Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › X16SZR turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2012 om 12:55 #18068989
Dus dat zou betekenen dat ik er zo’n compressor op zou kunnen zetten of heeft ie die al?
2 januari 2013 om 07:56 #18068990Aannames, Aannames.
Dat er een versie van motorblok X bestaat met betreffende aanbouwdelen betekent niet dat jij dat zomaar tegen jouw motorblok aan kan schroeven ;)Assumption is the mother of all fuck-ups ;)
Dat hetzelfde blok wordt gebruikt als basis, betekent niet dat b.v. de inwendige delen gelijk zijn of dat dezelfde computer er aan hangt.
Nogmaals: lees jezelf eerst eens in over hoe motoren werken. B.v. de effecten van compressieratio’s, verschillende soorten brandstoffen, wat de computer doet, etc etc.2 januari 2013 om 09:56 #18068991De 2.2 is in Sommige landen geleverd als 2.0 met compressor. De compressieverhouding van het motorblok is gelijk aan die van de 2.2 dus in princiepe is het een kwestie van diezelfde compressor kopen. Kun je bij courtneysport complete kit voor krijgen.
Zonder remap zit je dan al op 200 pk of meer met remap haal je er nog veel meer uit. Er zijn hier diverse Opel GT rijders die dit al hebben gedaan.
Ook astra rijders welke geen problemen ondervinden.Ofwel gewoon compressorkit aanschijven bij courtney sport en monteren op je 2.2
2 januari 2013 om 19:30 #18068992Oke dat klinkt interessant
Ik zal is gaan informeren bij courtneysporr3 januari 2013 om 12:25 #18068993Ik heb navraag gedaan en de m62 supercharger moet ook op de z22yh passen met een luminova watergekoeld inlaatspruitstuk wel is dat remapoen belangrijk omdat de motor te warm kan lopen
Kosten rond de 8 a 900 euro bij elkaar ongeveer5 januari 2013 om 08:45 #18068994inclusief de m62 charger??
wel raar, dingen kosten nieuw al 1300-1500 euro5 januari 2013 om 08:47 #18068995Bij de lokale onderdelenboer/tuner misschien :jerry
Ebay is iets schappelijker met zn prijzen :D5 januari 2013 om 08:54 #18068996De charger heeft hij te koop voor 750 hoe hij dat geregeld heeft weet ik ook niet maar dat stond erbij op marktplaats kun je hem vinden die gast heet rick! Of zoeken met google m62 supercharger vindt je hem ook, hij past wat betreft de bevistiging en maten van de inlaat ook op de z22yh volgens hem maar debruimte tussen de plaats waar hij gemonteerd moet worden en de radiateur is gering en weet niet hoe groot dat ding is! Dus zal ik hem in het echt ff moeten zien!
5 januari 2013 om 09:14 #18068997is een m-62 niet een beetje te groot?
deze word gebruikt op motoren meer dan 3 liter
zou zelf een m-45 pakken5 januari 2013 om 09:23 #18068998Is dat beter ja? Kan die er ook voor zorgen dat ik zonderverstevigingen hier en daar van mijn huidige 155 pk er 200 van maakt? Die watergekoelde inlaatspruitstuk en remappen zijn dan denkt ik nog wel nodig ofniet?
5 januari 2013 om 09:32 #18068999als je een intercooler gebruikt heb je dat watergekoelde inlaatspruitstuk niet nodig
ik zou een aem ignition/fuel controller aan de bestaande ecu koppelen
en die laten mappen
heeft ook een ingebouwde map sensor die tot 3 bar aankan5 januari 2013 om 09:39 #18069000Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?
5 januari 2013 om 09:39 #18069001Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?
5 januari 2013 om 09:49 #18069002Dit kun je met die aem controller aanpassen ;)
Je zou hierbij ook een powerboost valve kunnen monteren (FSE of SARD)
Dit is een actieve brandstofdrukregelaar
Zodra er luchtdruk op komt verhoogt hij de brandstofdruk
En als de gasklep gesloten is en er vacuum op komt verlaagt hij weer5 januari 2013 om 09:53 #18069003ow en bijna vergeten bij te vertellen
een wideband lambda plaatsen en een goede air/fuel ratio meter
is onmisbaar bij het afstellen5 januari 2013 om 09:55 #18069004Okee en kost da veel da spul? Want het is nu ook weer niet nodig om voor duizenden euro’s te versleutelenn gewoon een supercharger en die brandstofregeling en watergekoeld inlaat dat lijkt mij nog redelijk genoeg pk en koppel op te leveren
5 januari 2013 om 10:11 #18069005Houd er rekening mee dat alles wat ze bij courney verkopen plug and play is, maar als je een andere charger koopt niet meer.
Ook al is het hetzelfde model er zijn diverse verschillen tussen dezelfde compressoren ook al hebben ze dezelfde benaming zoals m45 of dergelijke. DUs het wil niet zeggen dat alle m62 of m45 gelijk zijn.5 januari 2013 om 10:11 #18069006Oja en als het dus niet past komt er veel werk en geld bij kijken om het passend te maken.
5 januari 2013 om 10:37 #18069007duizenden zal het niet worden
maar duizend euro kun je wel zo aan zitten als je niet uitkijkt naar wat je en waar je het koopt ;)
vooral kennis verzamelen is belangrijkik was eerst van plan om op mijn turbo project een toyota ct9 te gaan gebruiken
alleen helaas bleek er een te grote scheur in de wastegate te zitten
heeft me dagen geduurd eer ik een goed alternatief had gevonden, dat ook betaalbaar is
wat Haasje17 zegt over dat de ene m45 niet als de andere m45 is klopt, bij turbo’s het zelfde
ben er achter dat een garrett t2 van een peugeot 406 er zo onder te bouten is
waar andere t2’s niet uitkomen5 januari 2013 om 14:32 #18069008De charger van courney heeft ook nog een gat aan de bovenzijde voor montage van de orignele mapsensor en gaten voor montage van de orginele gaslklep ofwel zou altijd daarvoor gaan wil je het plug and play hebben.
5 januari 2013 om 15:19 #18069009Ok mooi! Ik heb al veel info ingewonnen maar moet wel zeker van zijn dat het past, en bovendien iemand die zo handig is dat ie het er zonder problemen opzet, afsteld en inprogrammeerd of is dat zelf te doen?
6 januari 2013 om 18:23 #18069010@j.smits wrote:
Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?
hoe bedoel je dit precies?
alle moderne motoren spuiten toch in met 2,5 – 3 bar druk???De druk van de injector heeft niets te maken of je wel of geen charger kunt plaatsen.
Je moet alleen kijken of de injectoren wel voldoende opbrengst hebben,Als je een volledige kit hebt neem ik aan dat de aanpassingen in het brandstofsysteem er ook bij in zit..
Verder is een m62 echt niet te groot voor een 2liter of 2.2 liter
een m45 is eerder te krap.. kan wel op low boost maar daar houdt het op.En op een stock motor zul je met een m62 ook echt low boost moeten blijven..
Hoge druk kost je je blok.. heb je wel minimaal 4 nieuwe asbakken :D6 januari 2013 om 19:19 #18069011Ja dat van die lagere druk heb ik pas ook ergens gelezen! Maar wat bedoel je met low boost?
Ik heb al overal vanalles nagevraagd en toch is het iedrre keer weer anders jou verhaal klinkt overigens wel logisch!
Dus gewoon de eaton m62 superchargerkit halen met een laminova spruitstuk en erop sleutelen toch dat wil je toch zeggen? Kan ik da ding ook fatsoenlijk kwijt op mijn z22yh want daar moet ie dan geloof ik tussen het blok en radiateur in komen6 januari 2013 om 19:26 #18069012@corsaboy wrote:
@j.smits wrote:
Nou weet ik dat mijn motorblok de benzine onder een hogere druk inspuit dan een SE en dat je voor je die suprrcharger plaatst moet zorgen dat je een mindere druk hebt maar is dat echt zo want audi en volkswagen gebruiken een mechanische compressor bij onder hoge druk ingespoten motoren! Of is dit bij mijn motor wel noodzakelijk omdat toch eerst te regelen en hoe?
hoe bedoel je dit precies?
alle moderne motoren spuiten toch in met 2,5 – 3 bar druk???De druk van de injector heeft niets te maken of je wel of geen charger kunt plaatsen.
Je moet alleen kijken of de injectoren wel voldoende opbrengst hebben,Als je een volledige kit hebt neem ik aan dat de aanpassingen in het brandstofsysteem er ook bij in zit..
Verder is een m62 echt niet te groot voor een 2liter of 2.2 liter
een m45 is eerder te krap.. kan wel op low boost maar daar houdt het op.En op een stock motor zul je met een m62 ook echt low boost moeten blijven..
Hoge druk kost je je blok.. heb je wel minimaal 4 nieuwe asbakken :Dop een stock z22yh? denk niet dat het uitmaakt of je een m-45 of m-62 pakt
zoals je al zelf zegt zul je met bijde op low boost moeten blijven6 januari 2013 om 21:31 #18069013ik weet zo gauw niet wat het verschil is tussen een y22 en een z22 motor? maar in america zijn de opel gt’s(saturn sky oid. in de usa) standaart geleverd met een compressor. deze compressors zou je plug en play overkunnen bouwen op de europese 2.2’s(astra,vectra,speedster,gt enz.). de compressorsetjes staan wel eens op ebay voor gunstige prijzen.
je kan dan je orginele ecu opsturen naar bv. courtney om een orginele opel map erop te laten zetten of je laat hem gelijk remappen. 260 pk is goed mogelijk met kleine aanpassingen. ik zou wel een complete set kopen met laminova enz. het spul is gewoon plug en play :thumb
op het speedsterforum staat er ook redelijk wat info over. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.