Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › X16SZR turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2012 om 05:21 #18068891
Wel grappig een cv van 7.5 willen hebben en dan 0.5 bar boost.
Weten jullie wel waar je mee bezig bent.Ik heb zelfs al 1,1bar gezet op een orginele 20ne. Dus een cv van 9.1
Een half bar durf ik zelf met een cv van rond dd 10 aan.
Een cv van 7.5 is voor motoren die 3 bar draaien ofzo.
Ik heb die zuigers nog nooit gezien.Max is zo rond de 8,5 tot 8,8.
16 oktober 2012 om 07:37 #18068890Vind 7.5 ook veeeeel te laag, vraag me af of hij dan nog wel lekker stationair kan draaien
En hoe de ts op dit getal komt :hmmz
de gemiddelde fabriek af turbo motor draait tussen de 8.4 en 9 cr
daarom pak ik een c16nz want dan zit ik daar precies tussen
en kan ik veilig 0.6 bar draaien, wellicht meer :D17 oktober 2012 om 11:13 #18068892ik heb er ook al een gebouwd destijds met een cv van boven de 10 met 0.65bar boost.
Gaat ook goed..Stroker kit in een x16xe (dus 1.8 ) goed voor +265 pk en later zelfs +280pk..
alleen het laatste konden de drijfstangen niet hebben :(16 november 2012 om 21:34 #18068942dus jullie zouden het aandurven om op de standaard compressie verhouding te blijven rijden?
17 november 2012 om 08:27 #18068943Ja hoor
hoogstens een setje c16nz zuigers er in van de sloop18 november 2012 om 12:30 #18068944Werkt zeker goed en veilig mits je je motor goed laakt afstellen.
18 november 2012 om 13:59 #18068945Wil hem gewoon op eigen motormanagement laten draaien.
Alleen hogere brandstof druk. Heb ook gelezen dat een 1.8 injector past.
Klopt dit? En welke aanpassingen moeten daarvoor gemaakt worden?
18 november 2012 om 14:01 #18068946@trashmetal wrote:
Ja hoor
hoogstens een setje c16nz zuigers er in van de sloopWat is het verschil tussen deze zuigers?
18 november 2012 om 17:22 #18068947zuigers van de nz zit een “kommetje” in
de szr zuigers zijn vlak
zou je iets meer druk kunnen draaien, maar hoeft niet per seop eigen managment gaat het wel lopen
moet wel een wideband lambda monteren met een airfuel meter er aan
om af te stellen18 november 2012 om 21:28 #18068948Even inhaken, erg interessant voor ons Astraatje (X16SZR). Die komt geruime tijd stil te staan, dus ‘t mag effe duren..
18 november 2012 om 21:59 #18068949Je hebt alleen geen garanties dat het gelijk geweldig loopt ;)
18 november 2012 om 22:11 #18068950Waarom breedband lambda? Ik snap dat die een groter meet bereik heeft maar de originele sonde meet toch ook gewoon de zuurstof? Standaard heeft ie alleen geen verwarming, dus het duurt langer voordat die werkt.
18 november 2012 om 22:18 #18068951Voor een veel nauwkeurigere meting van het uitlaatgas.
18 november 2012 om 22:26 #18068952Ja oke, maar wat heb je eraan als het standaard motormanagement niks met het signaal kan?
Breedband geeft toch de stroomsterkte van de pompcel af in mA naar motormanagement? Zo’n sonde heeft ook 2 signaal draden.. Dus het lijkt me dat ik gewoon met de standaard sonde kan blijven werken.18 november 2012 om 22:42 #18068953je zult toch je brandstofdruk moeten optimaliseren
dat zal je ecu zelf niet kunnen bijregelen denk ik zomaar ;)18 november 2012 om 22:53 #18068954@eefo88 wrote:
Wil hem gewoon op eigen motormanagement laten draaien.
Alleen hogere brandstof druk. Heb ook gelezen dat een 1.8 injector past.
Klopt dit? En welke aanpassingen moeten daarvoor gemaakt worden?
Injector Singlepoint 1.8: Deze is gelijk aan de 1.2 1.4 1.6 injector..
denk dan ook niet dat ie meer zal inspuiten..
Benzine druk omhoog, zal wel helpen.
ook is een map sensor nodig welke tegen overdruk kan..
Willem
18 november 2012 om 22:58 #18068955Of een powerboostvalve dan verhoogt hij de brandstofdruk zodra de turbo inkomt ;)
23 december 2012 om 14:30 #18068956Zo, gister een x16szr met een F17 bak op de kop getikt. We kunnen gaan beginnen met passen en meten! :)
ik heb nog is over de MAP senor nagedacht, Hoe kan ik dat oplossen?
25 december 2012 om 08:27 #18068957grootste probleem wordt dat je orginele ecu is geprogrammeerd met een maf sensor..
Nu kun je wel een map sensor plaatsen maar je ecu snapt er helemaal geen fuck meer van.Maar dit probleem hou je ook als je de maf sensor zou laten zitten.
Die kan niet tegen boost..Dus tja of het nou de beste optie is om met orginele mm te blijven rijden.
wil je een betrouwbare motor dan zou ik echt kijken naar andere optie..Kijk ook eens naar piggy back systemen van oa perfect power.
hiermee kun je ook best mooie dingen bouwen.zelf destijds ook een smt6 van hun in mijn compressor setup geplaatst icm de orginele ecu..
Was toen zelfs op de bank nog een en ander bij te stellen aangezien ik ook extra injectoren had geplaatst en toch de lmm iets kon foppen..25 december 2012 om 08:52 #18068958De X16SZR heeft toch echt een map sensor en geen maf sensor.
Zelfde geld voor de X16XE(L), Z16XE, Z14XE, X14XE, X14SZ, C14NZ, X14NZ, C14SE, E16NZ , C16LZ , C16NZ , X16SZ, X16NEDe C16XE heeft een maf sensor.
25 december 2012 om 09:05 #18068959klopt, mn c16xe had een luchtmassameter ofwel maf
de c14se waar ik mee bezig ben heeft een map en mn x16sz had die ookals je een vacuum aansluiting maakt tussen de turbo en luchtfilter
komt er geen overdruk op de sensor, misschien dat het werkt? :Dsnap alleen niet wrom ts geen multipoint injectie heeft gekozen als c16se c14se
25 december 2012 om 09:17 #18068960Hij moet juist wel de overdruk kunnen registereren wil je je motor management goed af kunnen stellen.
Moet hem daarna wel laten chippen bij een custom bedrijf.25 december 2012 om 09:27 #18068961Naar mijn weten blijft er onder de gasklep altijd wel vacuum. De wastegate is ook vacuum gestuurd en die wil ik weg pakken onder de gasklep.
Gasklep open is overdruk in spruitstuk
Gasklep half of gesloten is onderdruk (wastegate wordt aangestuurd)25 december 2012 om 09:35 #18068962Een wastegate haalt zijn vacuum vaak voor de turbo. En er kan wel degelijk overdruk na de gasklep ontstaan.
25 december 2012 om 09:39 #18068963de meeste na naar turbo ombouwtopics die ik heb doorgelezen
liepen op originele ecu zonder remap
mapsensor werd nergens genoemd
misschien kan de originele wel tegen overdruk, ik zou het niet weten eigenlijk
of hoe ze dat dan hebben opgelostben mezelf eerst aan het concentreren op de opbouw van mn c14se blok
dus ben met de aansturing nog niet echt bezig -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.