X16SZR turbo

Forumindex Forums Techniek Overige motor types X16SZR turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 140)
  • Auteur
    Berichten
  • #18068891
    corsaboy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Wel grappig een cv van 7.5 willen hebben en dan 0.5 bar boost.
      Weten jullie wel waar je mee bezig bent.

      Ik heb zelfs al 1,1bar gezet op een orginele 20ne. Dus een cv van 9.1

      Een half bar durf ik zelf met een cv van rond dd 10 aan.
      Een cv van 7.5 is voor motoren die 3 bar draaien ofzo.
      Ik heb die zuigers nog nooit gezien.

      Max is zo rond de 8,5 tot 8,8.

      #18068890
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        Vind 7.5 ook veeeeel te laag, vraag me af of hij dan nog wel lekker stationair kan draaien
        En hoe de ts op dit getal komt :hmmz
        de gemiddelde fabriek af turbo motor draait tussen de 8.4 en 9 cr
        daarom pak ik een c16nz want dan zit ik daar precies tussen
        en kan ik veilig 0.6 bar draaien, wellicht meer :D

        #18068892
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          ik heb er ook al een gebouwd destijds met een cv van boven de 10 met 0.65bar boost.
          Gaat ook goed..

          Stroker kit in een x16xe (dus 1.8 ) goed voor +265 pk en later zelfs +280pk..
          alleen het laatste konden de drijfstangen niet hebben :(

          #18068942
          eefo88
            Lid sinds:
            24 June 2012

            dus jullie zouden het aandurven om op de standaard compressie verhouding te blijven rijden?

            #18068943
            trashmetal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2007

              Ja hoor
              hoogstens een setje c16nz zuigers er in van de sloop

              #18068944
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Werkt zeker goed en veilig mits je je motor goed laakt afstellen.

                #18068945
                eefo88
                  Lid sinds:
                  24 June 2012

                  Wil hem gewoon op eigen motormanagement laten draaien.

                  Alleen hogere brandstof druk. Heb ook gelezen dat een 1.8 injector past.

                  Klopt dit? En welke aanpassingen moeten daarvoor gemaakt worden?

                  #18068946
                  eefo88
                    Lid sinds:
                    24 June 2012

                    @trashmetal wrote:

                    Ja hoor
                    hoogstens een setje c16nz zuigers er in van de sloop

                    Wat is het verschil tussen deze zuigers?

                    #18068947
                    trashmetal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2007

                      zuigers van de nz zit een “kommetje” in
                      de szr zuigers zijn vlak
                      zou je iets meer druk kunnen draaien, maar hoeft niet per se

                      op eigen managment gaat het wel lopen
                      moet wel een wideband lambda monteren met een airfuel meter er aan
                      om af te stellen

                      #18068948
                      muizenissen
                        Lid sinds:
                        9 July 2008

                        Even inhaken, erg interessant voor ons Astraatje (X16SZR). Die komt geruime tijd stil te staan, dus ‘t mag effe duren..

                        #18068949
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          Je hebt alleen geen garanties dat het gelijk geweldig loopt ;)

                          #18068950
                          eefo88
                            Lid sinds:
                            24 June 2012

                            Waarom breedband lambda? Ik snap dat die een groter meet bereik heeft maar de originele sonde meet toch ook gewoon de zuurstof? Standaard heeft ie alleen geen verwarming, dus het duurt langer voordat die werkt.

                            #18068951
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Voor een veel nauwkeurigere meting van het uitlaatgas.

                              #18068952
                              eefo88
                                Lid sinds:
                                24 June 2012

                                Ja oke, maar wat heb je eraan als het standaard motormanagement niks met het signaal kan?
                                Breedband geeft toch de stroomsterkte van de pompcel af in mA naar motormanagement? Zo’n sonde heeft ook 2 signaal draden.. Dus het lijkt me dat ik gewoon met de standaard sonde kan blijven werken.

                                #18068953
                                trashmetal
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 February 2007

                                  je zult toch je brandstofdruk moeten optimaliseren
                                  dat zal je ecu zelf niet kunnen bijregelen denk ik zomaar ;)

                                  #18068954
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    @eefo88 wrote:

                                    Wil hem gewoon op eigen motormanagement laten draaien.

                                    Alleen hogere brandstof druk. Heb ook gelezen dat een 1.8 injector past.

                                    Klopt dit? En welke aanpassingen moeten daarvoor gemaakt worden?

                                    Injector Singlepoint 1.8: Deze is gelijk aan de 1.2 1.4 1.6 injector..

                                    denk dan ook niet dat ie meer zal inspuiten..

                                    Benzine druk omhoog, zal wel helpen.

                                    ook is een map sensor nodig welke tegen overdruk kan..

                                    Willem

                                    #18068955
                                    trashmetal
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 February 2007

                                      Of een powerboostvalve dan verhoogt hij de brandstofdruk zodra de turbo inkomt ;)

                                      #18068956
                                      eefo88
                                        Lid sinds:
                                        24 June 2012

                                        Zo, gister een x16szr met een F17 bak op de kop getikt. We kunnen gaan beginnen met passen en meten! :)

                                        ik heb nog is over de MAP senor nagedacht, Hoe kan ik dat oplossen?

                                        #18068957
                                        corsaboy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          grootste probleem wordt dat je orginele ecu is geprogrammeerd met een maf sensor..
                                          Nu kun je wel een map sensor plaatsen maar je ecu snapt er helemaal geen fuck meer van.

                                          Maar dit probleem hou je ook als je de maf sensor zou laten zitten.
                                          Die kan niet tegen boost..

                                          Dus tja of het nou de beste optie is om met orginele mm te blijven rijden.
                                          wil je een betrouwbare motor dan zou ik echt kijken naar andere optie..

                                          Kijk ook eens naar piggy back systemen van oa perfect power.
                                          hiermee kun je ook best mooie dingen bouwen.

                                          zelf destijds ook een smt6 van hun in mijn compressor setup geplaatst icm de orginele ecu..
                                          Was toen zelfs op de bank nog een en ander bij te stellen aangezien ik ook extra injectoren had geplaatst en toch de lmm iets kon foppen..

                                          #18068958
                                          Haasje17
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            8 September 2009

                                            De X16SZR heeft toch echt een map sensor en geen maf sensor.
                                            Zelfde geld voor de X16XE(L), Z16XE, Z14XE, X14XE, X14SZ, C14NZ, X14NZ, C14SE, E16NZ , C16LZ , C16NZ , X16SZ, X16NE

                                            De C16XE heeft een maf sensor.

                                            #18068959
                                            trashmetal
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 February 2007

                                              klopt, mn c16xe had een luchtmassameter ofwel maf
                                              de c14se waar ik mee bezig ben heeft een map en mn x16sz had die ook

                                              als je een vacuum aansluiting maakt tussen de turbo en luchtfilter
                                              komt er geen overdruk op de sensor, misschien dat het werkt? :D

                                              snap alleen niet wrom ts geen multipoint injectie heeft gekozen als c16se c14se

                                              #18068960
                                              Haasje17
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                8 September 2009

                                                Hij moet juist wel de overdruk kunnen registereren wil je je motor management goed af kunnen stellen.
                                                Moet hem daarna wel laten chippen bij een custom bedrijf.

                                                #18068961
                                                eefo88
                                                  Lid sinds:
                                                  24 June 2012

                                                  Naar mijn weten blijft er onder de gasklep altijd wel vacuum. De wastegate is ook vacuum gestuurd en die wil ik weg pakken onder de gasklep.

                                                  Gasklep open is overdruk in spruitstuk
                                                  Gasklep half of gesloten is onderdruk (wastegate wordt aangestuurd)

                                                  #18068962
                                                  Haasje17
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    8 September 2009

                                                    Een wastegate haalt zijn vacuum vaak voor de turbo. En er kan wel degelijk overdruk na de gasklep ontstaan.

                                                    #18068963
                                                    trashmetal
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 February 2007

                                                      de meeste na naar turbo ombouwtopics die ik heb doorgelezen
                                                      liepen op originele ecu zonder remap
                                                      mapsensor werd nergens genoemd
                                                      misschien kan de originele wel tegen overdruk, ik zou het niet weten eigenlijk
                                                      of hoe ze dat dan hebben opgelost

                                                      ben mezelf eerst aan het concentreren op de opbouw van mn c14se blok
                                                      dus ben met de aansturing nog niet echt bezig

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 140)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.