Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › X16SZR turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2012 om 11:07 #18068918
En wat met een hogere compressieverhouding? Ik heb gelezen in een boek dat sommige auto’s, met turbo, rijden op 9,5:1 of zelfs iets hoger.. Wel met lage turbodruk uiteraard
9 oktober 2012 om 11:16 #18068917Dat is niet waar
een x16szr is monopoint injectie en een c16se is multipoint injectie
koppen en spruitstukken zijn anders
ook andere kabelboom en ecu
de szr heeft rond de 75 pk en de se rond de 100ik zou geen szr nemen maaar een se als ik jou was ;)
9 oktober 2012 om 21:39 #18068915dat er verschil zit in de insputing was mij duidelijk. De blokken zijn wel gelijk op de compressie verhouding na. (iemand een idee waar dat verschil vandaan komt? heeft de C16SE misschien een dunnere koppakking als een SZR?)
cilinderkoppen:
dat je met de C16SE een beter cilindervulling krijgt mag duidelijk zijn omdat elke cilinder een eigen injector heeft. Ik ga het toch op een SZR bouwen om de simpele reden dat ik een SZR in mijn auto heb zitten en dat zo wil laten.
kijken hoe een monopoint turbo gaat draaien… king:
10 oktober 2012 om 00:26 #18068914Ik dacht dat je poste nog op zoek te zijn naar een szr?
ben ook wel benieuwd hoe het op een szr loopt, maar ben bang dat je te kort komt
waar heb je deze lijstjes vandaan?
want volgens mij hebben de c16se en de x16szr niet de zelfde kop
koppakking is gewoon het zelfde10 oktober 2012 om 01:02 #18068913Ik volg dit nu al een tijdje….. Ben wel benieuwd naar een x16szr met turbo!
10 oktober 2012 om 05:55 #18068912Ik ben inderdaad nog op zoek naar een SZR, omdat ik het blok wil opbouwen en het dat straks gewoon erin kan hangen.
De informatie komt direct uit tis2web.
10 oktober 2012 om 07:01 #18068911je zou denken er zijn SZR blokken zat, meerendeel van de astra’s die je ziet rijden heeft er een.
dus denk ook niet dat je er veel hoeft te betalen..10 oktober 2012 om 07:10 #18068910@eefo88 wrote:
Ik ben inderdaad nog op zoek naar een SZR, omdat ik het blok wil opbouwen en het dat straks gewoon erin kan hangen.
De informatie komt direct uit tis2web.
Oke voor zo’n blok hoef ik niet te zoeken sloperijen staan er vol mee
de x16sz uit een astra f is namelijk het zelfde, verschil zit em in de ecu
vraag me trouwens af of de szr ecu dat wel gaat pikken een turbo10 oktober 2012 om 07:18 #18068908ligt denk aan de turbodruk die je wilt draaien..
10 oktober 2012 om 07:23 #18068909Ik denk dat het zowiesow geen kanon gaat worden want de monopoint injectie is nogal beperkend
en kan misschien wel problemen gaan opleveren10 oktober 2012 om 07:27 #18068907ik ben t vn plan op me c16se, multipoint, daar zal het meer effect hebben denk…
10 oktober 2012 om 07:48 #18068906ik ga er wel van uit ;)
had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :D10 oktober 2012 om 08:16 #18068905@trashmetal wrote:
ik ga er wel van uit ;)
had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :Dmaar een vriend van jou had toch een c16se met turbo van een 1.7d? Dan ben ik benieuwd wat hij gewonnen heeft aan vermogen, lijkt me wel wat, aangezien je geen grote turbo nodig hebt op lage turbodruk ivm snelle afname van warmte.
10 oktober 2012 om 08:17 #18068904Werken gaat het zeker, ecu zal het probleem niet zijn, eerder de brandstof druk.
Heb een blok voor 350 gevonden met aluminium carterpan (wil me airco behouden) en de spruitstukken er op. Hij komt alleen uit een F en hij moet in een G komen. Ik weet niet hoe het zit met de motorsteun aan de distributie zijde. Weet niet of dat gaat passen
10 oktober 2012 om 08:30 #18068903dan zou de mogelijkheid zijn om injectoren van een 1.8 erin te zetten heb ik gehoord.
een c16se in een astra-g? zou moeten gaan denk ik, zou je waarschijnlijk even moeten informeren.
10 oktober 2012 om 08:32 #18068902@Black-Out wrote:
@trashmetal wrote:
ik ga er wel van uit ;)
had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :Dmaar een vriend van jou had toch een c16se met turbo van een 1.7d? Dan ben ik benieuwd wat hij gewonnen heeft aan vermogen, lijkt me wel wat, aangezien je geen grote turbo nodig hebt op lage turbodruk ivm snelle afname van warmte.
nope, dat was mr monkey :D
heb ook gedacht aan een 1.7 dieselturbo (td02?) maar ben bang dat die in het hogere toerengebied tekort komt
voor een monopoint injectie is het misschien juist wel ideaal want die moet het zowiesow van de lagere rpm’s hebben10 oktober 2012 om 08:35 #18068901@eefo88 wrote:
Werken gaat het zeker, ecu zal het probleem niet zijn, eerder de brandstof druk.
Heb een blok voor 350 gevonden met aluminium carterpan (wil me airco behouden) en de spruitstukken er op. Hij komt alleen uit een F en hij moet in een G komen. Ik weet niet hoe het zit met de motorsteun aan de distributie zijde. Weet niet of dat gaat passen
had zelf eerst een x16sz, die leeft nu voort in een astra g als x16szr
wat de brandstofdruk betreft is een actieve regelaar het beste denk ik
een decompressieplaat lijkt me niet nodig10 oktober 2012 om 08:53 #18068900@trashmetal wrote:
@Black-Out wrote:
@trashmetal wrote:
ik ga er wel van uit ;)
had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :Dmaar een vriend van jou had toch een c16se met turbo van een 1.7d? Dan ben ik benieuwd wat hij gewonnen heeft aan vermogen, lijkt me wel wat, aangezien je geen grote turbo nodig hebt op lage turbodruk ivm snelle afname van warmte.
nope, dat was mr monkey :D
heb ook gedacht aan een 1.7 dieselturbo (td02?) maar ben bang dat die in het hogere toerengebied tekort komt
voor een monopoint injectie is het misschien juist wel ideaal want die moet het zowiesow van de lagere rpm’s hebbenje bedoelt dat die in het hogere toerengebied te kort komt voor een monopoint? en dat je er meer gebruik van maakt laagtoerig (tot 3500rpm)?
hoe zit het eigenlijk met je olieleidingen enz? daar heb ik me nog niet in verdiept eigenlijk.. waar sluit je ze op aan enz
10 oktober 2012 om 09:10 #18068899Kort gezegd, een monopoint moet zijn vermogen hebben in lagere toeren net als een diesel tot 4500 ongeveer
met een multipoint knal je iets makkelijker richting begrenzer @ 6500 a 7000 rpm :jerry
daarom denk ik dat een td02 beter is voor een monopoint
en dat je voor een multipoint beter een t2 of t25 kan nemen12 oktober 2012 om 17:39 #18068898beetje to much voor een szr, maar laten liggen is ook zowat! king:
12 oktober 2012 om 17:54 #18068897je kunt nooit genoeg “boost” hebben :agent haha nja flauwekul
13 oktober 2012 om 06:50 #18068893ik zou op een szr een td02 of t2 zetten niet groter
want die laten zich makkelijker opspoolen bij lage rpm’s
een szr is geen hoog toerenblok en zal het niet worden ook met mpi ;)14 oktober 2012 om 20:45 #18068896collega heeft toch een X16SZ torretje, turbo van een Renault 5, rijd volgens mij op 0,5 bar met 122 pk op de bank
Gasklephuis van een 1.8 erop14 oktober 2012 om 20:46 #18068895ohja en een hoop trial en error, want hij heeft vaak gestaan met problemen :jerry
15 oktober 2012 om 04:36 #18068894:D , vind het zowiesow knap dat hij er 122 pk heeft uit weten te persen :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.