X16SZR turbo

Forumindex Forums Techniek Overige motor types X16SZR turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 140)
  • Auteur
    Berichten
  • #18068918
    Black-Out
      Lid sinds:
      29 April 2012

      En wat met een hogere compressieverhouding? Ik heb gelezen in een boek dat sommige auto’s, met turbo, rijden op 9,5:1 of zelfs iets hoger.. Wel met lage turbodruk uiteraard

      #18068917
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        @eefo88

        Dat is niet waar
        een x16szr is monopoint injectie en een c16se is multipoint injectie
        koppen en spruitstukken zijn anders
        ook andere kabelboom en ecu
        de szr heeft rond de 75 pk en de se rond de 100

        ik zou geen szr nemen maaar een se als ik jou was ;)

        #18068915
        eefo88
          Lid sinds:
          24 June 2012

          dat er verschil zit in de insputing was mij duidelijk. De blokken zijn wel gelijk op de compressie verhouding na. (iemand een idee waar dat verschil vandaan komt? heeft de C16SE misschien een dunnere koppakking als een SZR?)

          cilinderkoppen:

          dat je met de C16SE een beter cilindervulling krijgt mag duidelijk zijn omdat elke cilinder een eigen injector heeft. Ik ga het toch op een SZR bouwen om de simpele reden dat ik een SZR in mijn auto heb zitten en dat zo wil laten.

          kijken hoe een monopoint turbo gaat draaien… king:

          #18068914
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            Ik dacht dat je poste nog op zoek te zijn naar een szr?
            ben ook wel benieuwd hoe het op een szr loopt, maar ben bang dat je te kort komt
            waar heb je deze lijstjes vandaan?
            want volgens mij hebben de c16se en de x16szr niet de zelfde kop
            koppakking is gewoon het zelfde

            #18068913
            BlueAstraG
              Lid sinds:
              24 December 2011

              Ik volg dit nu al een tijdje….. Ben wel benieuwd naar een x16szr met turbo!

              #18068912
              eefo88
                Lid sinds:
                24 June 2012

                Ik ben inderdaad nog op zoek naar een SZR, omdat ik het blok wil opbouwen en het dat straks gewoon erin kan hangen.

                De informatie komt direct uit tis2web.

                #18068911
                dion87
                  Lid sinds:
                  22 August 2011

                  je zou denken er zijn SZR blokken zat, meerendeel van de astra’s die je ziet rijden heeft er een.
                  dus denk ook niet dat je er veel hoeft te betalen..

                  #18068910
                  trashmetal
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 February 2007

                    @eefo88 wrote:

                    Ik ben inderdaad nog op zoek naar een SZR, omdat ik het blok wil opbouwen en het dat straks gewoon erin kan hangen.

                    De informatie komt direct uit tis2web.

                    Oke voor zo’n blok hoef ik niet te zoeken sloperijen staan er vol mee
                    de x16sz uit een astra f is namelijk het zelfde, verschil zit em in de ecu
                    vraag me trouwens af of de szr ecu dat wel gaat pikken een turbo

                    #18068908
                    Black-Out
                      Lid sinds:
                      29 April 2012

                      ligt denk aan de turbodruk die je wilt draaien..

                      #18068909
                      trashmetal
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 February 2007

                        Ik denk dat het zowiesow geen kanon gaat worden want de monopoint injectie is nogal beperkend
                        en kan misschien wel problemen gaan opleveren

                        #18068907
                        Black-Out
                          Lid sinds:
                          29 April 2012

                          ik ben t vn plan op me c16se, multipoint, daar zal het meer effect hebben denk…

                          #18068906
                          trashmetal
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 February 2007

                            ik ga er wel van uit ;)
                            had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
                            maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
                            heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :D

                            #18068905
                            Black-Out
                              Lid sinds:
                              29 April 2012

                              @trashmetal wrote:

                              ik ga er wel van uit ;)
                              had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
                              maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
                              heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :D

                              maar een vriend van jou had toch een c16se met turbo van een 1.7d? Dan ben ik benieuwd wat hij gewonnen heeft aan vermogen, lijkt me wel wat, aangezien je geen grote turbo nodig hebt op lage turbodruk ivm snelle afname van warmte.

                              #18068904
                              eefo88
                                Lid sinds:
                                24 June 2012

                                Werken gaat het zeker, ecu zal het probleem niet zijn, eerder de brandstof druk.

                                Heb een blok voor 350 gevonden met aluminium carterpan (wil me airco behouden) en de spruitstukken er op. Hij komt alleen uit een F en hij moet in een G komen. Ik weet niet hoe het zit met de motorsteun aan de distributie zijde. Weet niet of dat gaat passen

                                #18068903
                                Black-Out
                                  Lid sinds:
                                  29 April 2012

                                  dan zou de mogelijkheid zijn om injectoren van een 1.8 erin te zetten heb ik gehoord.

                                  een c16se in een astra-g? zou moeten gaan denk ik, zou je waarschijnlijk even moeten informeren.

                                  #18068902
                                  trashmetal
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 February 2007

                                    @Black-Out wrote:

                                    @trashmetal wrote:

                                    ik ga er wel van uit ;)
                                    had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
                                    maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
                                    heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :D

                                    maar een vriend van jou had toch een c16se met turbo van een 1.7d? Dan ben ik benieuwd wat hij gewonnen heeft aan vermogen, lijkt me wel wat, aangezien je geen grote turbo nodig hebt op lage turbodruk ivm snelle afname van warmte.

                                    nope, dat was mr monkey :D
                                    heb ook gedacht aan een 1.7 dieselturbo (td02?) maar ben bang dat die in het hogere toerengebied tekort komt
                                    voor een monopoint injectie is het misschien juist wel ideaal want die moet het zowiesow van de lagere rpm’s hebben

                                    #18068901
                                    trashmetal
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 February 2007

                                      @eefo88 wrote:

                                      Werken gaat het zeker, ecu zal het probleem niet zijn, eerder de brandstof druk.

                                      Heb een blok voor 350 gevonden met aluminium carterpan (wil me airco behouden) en de spruitstukken er op. Hij komt alleen uit een F en hij moet in een G komen. Ik weet niet hoe het zit met de motorsteun aan de distributie zijde. Weet niet of dat gaat passen

                                      had zelf eerst een x16sz, die leeft nu voort in een astra g als x16szr
                                      wat de brandstofdruk betreft is een actieve regelaar het beste denk ik
                                      een decompressieplaat lijkt me niet nodig

                                      #18068900
                                      Black-Out
                                        Lid sinds:
                                        29 April 2012

                                        @trashmetal wrote:

                                        @Black-Out wrote:

                                        @trashmetal wrote:

                                        ik ga er wel van uit ;)
                                        had vorig jaar al het idee, maar toen een x16xe mantzel ingebouwd
                                        maar wil nu toch een c16se turbo gaan bouwen
                                        heb al een aardig verlanglijstje samengesteld, en ben er nog lang niet :D

                                        maar een vriend van jou had toch een c16se met turbo van een 1.7d? Dan ben ik benieuwd wat hij gewonnen heeft aan vermogen, lijkt me wel wat, aangezien je geen grote turbo nodig hebt op lage turbodruk ivm snelle afname van warmte.

                                        nope, dat was mr monkey :D
                                        heb ook gedacht aan een 1.7 dieselturbo (td02?) maar ben bang dat die in het hogere toerengebied tekort komt
                                        voor een monopoint injectie is het misschien juist wel ideaal want die moet het zowiesow van de lagere rpm’s hebben

                                        je bedoelt dat die in het hogere toerengebied te kort komt voor een monopoint? en dat je er meer gebruik van maakt laagtoerig (tot 3500rpm)?

                                        hoe zit het eigenlijk met je olieleidingen enz? daar heb ik me nog niet in verdiept eigenlijk.. waar sluit je ze op aan enz

                                        #18068899
                                        trashmetal
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 February 2007

                                          Kort gezegd, een monopoint moet zijn vermogen hebben in lagere toeren net als een diesel tot 4500 ongeveer
                                          met een multipoint knal je iets makkelijker richting begrenzer @ 6500 a 7000 rpm :jerry
                                          daarom denk ik dat een td02 beter is voor een monopoint
                                          en dat je voor een multipoint beter een t2 of t25 kan nemen

                                          #18068898
                                          eefo88
                                            Lid sinds:
                                            24 June 2012

                                            beetje to much voor een szr, maar laten liggen is ook zowat! king:

                                            #18068897
                                            petrolhead
                                              Lid sinds:
                                              13 August 2010

                                              je kunt nooit genoeg “boost” hebben :agent haha nja flauwekul

                                              #18068893
                                              trashmetal
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 February 2007

                                                ik zou op een szr een td02 of t2 zetten niet groter
                                                want die laten zich makkelijker opspoolen bij lage rpm’s
                                                een szr is geen hoog toerenblok en zal het niet worden ook met mpi ;)

                                                #18068896
                                                mrmonkey
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  22 February 2006

                                                  collega heeft toch een X16SZ torretje, turbo van een Renault 5, rijd volgens mij op 0,5 bar met 122 pk op de bank
                                                  Gasklephuis van een 1.8 erop

                                                  #18068895
                                                  mrmonkey
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    22 February 2006

                                                    ohja en een hoop trial en error, want hij heeft vaak gestaan met problemen :jerry

                                                    #18068894
                                                    trashmetal
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 February 2007

                                                      :D , vind het zowiesow knap dat hij er 122 pk heeft uit weten te persen :D

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 140)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.