X16SZR met 13S kop

Forumindex Forums Techniek Overige motor types X16SZR met 13S kop

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241962
    madmax1969
      Lid sinds:
      24 November 2007

      Ik heb even een vraag

      Ik heb een x16szr (freewheel)
      en een 13S (FreeWheel)

      Nu heb ik de Kop van de 13S op de SZR onderblok geplakt en blijkt de motor veel hoger op zijn Compressie te staan (1:11.1)
      Maar is het ook geen freewheel meer, dat vind ik een beetje vreemd aangezien ik alles nagemeten heb, verschil zit alleen in de Kleppen 13S zijn de uitlaat kleppen iets kleiner (1mm) en de inlaat (0.5 mm)
      De nokkenas die er op zit is van een E16SE nu heb ik het idee dat de kleppen verder open gaan van de 13S, weet iemand hoe dat precies zit ? Motor loopt super met Dubbele webers is heel gretig met reageren op het gas of te wel hij loopt als een trein, maar vraag me af waar het verschil in zit.

      #17924771
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        kan zijn dat ie niet meer de ruimte heeft.

        zou je m eens rond moeten draaien zonder riem erop… met 1 inlaat klep volledig open (voorzichtig), en kijken of die geraakt word.

        Willem

        #17924772
        corsa 1.3 GSI
          Lid sinds:
          11 April 2005

          de kleppen van de 1.6 zitten dieper in de kop, deze zijn 4 mm korter als de 1.3
          daarmee zitten de kleppen met de 1.3 kop al automatisch 4 mm dichter bij de zuigers

          #17924773
          madmax1969
            Lid sinds:
            24 November 2007

            @wim-v6 wrote:

            kan zijn dat ie niet meer de ruimte heeft.

            zou je m eens rond moeten draaien zonder riem erop… met 1 inlaat klep volledig open (voorzichtig), en kijken of die geraakt word.

            Willem

            Ik kwam er achter toen ik hem op tijd wou zetten en dat wou niet omdat de de zuiger tegen de kleppen aan kwam

            #17924774
            madmax1969
              Lid sinds:
              24 November 2007

              Motor is afgelopen zondag getest en de motor loopt echt super, ook heb ik het idee dat ie hoger op zijn compressie staat.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.