x16szr loopt niet goed stationair

Forumindex Forums Modellen Astra x16szr loopt niet goed stationair

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226181
    AstraCaravan
      Lid sinds:
      8 June 2010

      de x16szr in m’n astra loopt af en toe erg hard stationair. vaak tussen de 1500tpm en de 1750tpm. als ik de motor af zet en weer start is het euvel voorbij. dan loopt hij circa 800tpm.

      afgelopen vakantie brandde enkele seconden het motorstoringslampje er ook bij, dus uit laten lezen. daar kwam uit dat de gaskleppositiesensor de boosdoener was. ze hebben hem bij de dealer gereset en toen deed hij het een tijdje goed. nu begint hij er dus weer mee maar brand het lampje daar niet meer bij.

      zou dit weer de gaskleppositiesensor kunnen zijn of iets anders?

      #17731496
      Neut3.24
        Lid sinds:
        5 September 2009

        Dag, . . . .

        Ik erken je euvel, ik heb zelf ook zo’n probleem gehad, bij mij was het de spanningsregelaar/dynamo.

        Die laade geen +/- 14v maar 19v, je kan gaan meten of weer laten uitlezen.

        als je accu heet wordt of verlichting ziet knipperen weet je genoeg ;)

        Groet chris

        #17731497
        AstraCaravan
          Lid sinds:
          8 June 2010

          dat klinkt gevaarlijk… heb ik dan geen verhoogde kans op kortsluiting/brand? moet dan de dynamo vervangen worden?

          knipperende verlichting is me tot dusver niet opgevallen en de accu voel ik nooit of ie warm is.

          #17731498
          Laagvlieger
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ik zou de voetpakking van de Multec eens controleren.
            Dat is de (roze) pakking die tussen het gasklephuis en het inlaatspruitstuk zit. Deze willen nog wel eens scheuren en dan krijgt de motor meer lucht dan gewenst waardoor hij hard en onregelmatig stationair gaat draaien.

            #17731499
            AstraCaravan
              Lid sinds:
              8 June 2010

              hij loopt niet onregelmatig stationair maar echt regelmatig hard boven de 1500tpm. en het is ook niet zo dat hij het constant doet maar slechts af en toe. wanneer het voorkomt zet ik de motor af en start ik hem opnieuw, dan loopt hij ook weer normaal circa 800tpm.

              donderdag kan ik hem bij mijn garage neerzetten waar ze het voor me nakijken.

              #17731500
              Neut3.24
                Lid sinds:
                5 September 2009

                origineel gepost door AstraCaravan
                hij loopt niet onregelmatig stationair maar echt regelmatig hard boven de 1500tpm. en het is ook niet zo dat hij het constant doet maar slechts af en toe. wanneer het voorkomt zet ik de motor af en start ik hem opnieuw, dan loopt hij ook weer normaal circa 800tpm.

                donderdag kan ik hem bij mijn garage neerzetten waar ze het voor me nakijken.

                Ik zou voorzichtig zijn en morgen eerst even laten kijken!

                ben benieuwd wat het is, laat je het weten hier?

                succes en groetjes

                #17731501
                AstraCaravan
                  Lid sinds:
                  8 June 2010

                  het probleem bleek te gaan om een vervuild gasklephuis en stappenmotor. deze zijn schoon gemaakt en heb er sindsdien geen last meer van gehad.

                  #17731502
                  Neut3.24
                    Lid sinds:
                    5 September 2009

                    Gelukkig man :D

                    weer fijn cruisen dus :D

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.