Forumindex › Forums › Modellen › Astra › X16SZR is dit een Vrijloop motor.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2011 om 13:30 #17943183
Terug gesteld ivm te vaak Breken van de riemen voor het behalen van 120.000km of 10 jaar..
Willem
16 november 2011 om 13:42 #17943184Helemaal duidelijk.
Als het gebeurt dan idd meteen distri, multi, spanrol en waterpomp meepakken.16 november 2011 om 13:43 #17943185Vergeet de thermosstaat niet, voor je het weet zit je in de kou….
16 november 2011 om 14:33 #17943186Als ik in tis kijk, van (laatst geupdate in 2010)
Staat er toch echt dat de 16v/60.000 en 8v/120.000 inclusief rollen, spanrol en waterpomp
16 november 2011 om 14:34 #17943187Klopt, door OPEL ZELF is dit jaren terug al op 90,000 teruggesteld, en kunnen de 16V motoren vanaf 2002 ook prima om de 90.000km of 6 jaar vervangen worden…
Willem
16 november 2011 om 14:39 #17943188AnoniemLid sinds:
1 January 1970@wim-v6 wrote:
@Haasje17 wrote:
@Astraman wrote:
Bij mijn weten is Opel altijd om de 60k of na 5 jr al. Kunnen uitzonderingen zijn hoor maar als hij aan de 64k zit dan zou ik er niet al te lang meer mee wachten.
Bij de Astra G dient de distributie bij de 8v om de 120.000 km vervangen te worden
bij de 16v motoren om de 60.000 of 90.000 km afhankelijk van het bouwjaar van de auto.ALLE X16SZR motoren 90.000km of 6jaar riem vervangen incl looprol, thermosstaat en waterpomp
en ja, het is een vrijloop motor, net als bijna alle 8kleppers
uitzondering zijn ALLE 1.4 8kleppers en de C12NZ X12SZ
willem
Dacht dat de C16SE ook geen vrijloper was?
Zoiets moet echt eens in een lijstje komen + de intervallen voor de riem, want er is best veel onduidelijkheid over volgens mij..16 november 2011 om 14:50 #17943189C16SE kan wel vrijlopen alleen loopt die wel de kans om kleppen te raken bij een hoger toerental…
Willem
16 november 2011 om 14:53 #17943190AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gevalletje apart dus haha :P
Ik heb van de een gehoord vrijloper en van de andere weer niet.
En een hoog toerental is? 4 of 5.000, of echt daar onder?16 november 2011 om 14:56 #17943191jup en hoger uiteraard..
Zo’n motor kan tenslotte 6650 toeren maken..
Willem
16 november 2011 om 15:06 #17943192maar dan is het dus geen vrijloper, want die kan ten alle tijden de kleppen niet raken. En volgenmsij geld dat verhaaltje tevens voor de andere 1.6 8v.
16 november 2011 om 15:08 #17943193AnoniemLid sinds:
1 January 1970Laten we het een halve vrijloper noemen dan ;)
16 november 2011 om 15:09 #17943194Nope de SZR heeft een iets lagere Compressie waarden en andere zuigers dan de SE waardoor deze dus volledig zal vrijlopen..
Willem
16 november 2011 om 15:22 #17943195Maar als dat zo is dan zou opel toch ook zoals jullie zeggen niet naar 90.000 zijn gegaan. Want het aantal incidenten levert enkel een gebroken riem op, en geen kapotte motor.
16 november 2011 om 15:55 #17943196jup alleen is het voor de meeste klanten niet prettig om met een gebroken riem langs de weg te staan….
Dat is de rede dat het terug gesteld is..
Grootste oorzaak tot kapot lopen van de riem is de looprol.
Willem
16 november 2011 om 17:15 #17943197de plastic variant tenminste, die wil gaan vervormen vanwege de wrijvingswarmte
de metalen is :thumb ;)17 november 2011 om 16:54 #17943198Ik denk dat 120k wat haasje zegt info van Opel zelf is, en dat de 90k van de importeur afkomt. Ik veronderstel dat dat de oorzaak zou kunnen zijn waarom het in TIS anders staat dan de dealer (onder hoede van importeur) verteld.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.