Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › X14XE of toch X16??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2010 om 20:27 #17748475
Punt met een ander blok is weer; je weet niet wat ermee gebeurd is… Wie weet koop ik straks een blok wat na een week hetzelfde euvel heeft als mijn X14XE nu…
Kan ook eigenlijk niet zo gauw een X14XE of X16XE blok vinden…26 oktober 2010 om 20:34 #17748476Klopper, wou jij pas niet nog een turbo aan je X14XE knopen? :P
En als je geen X16XE of X14XE kan vinden, zoek dan eens een X20XEV ofzo ;) Er zijn vast wel donor auto’s te vinden met zo iets er in :)
Ook weer Ecotec maar dan 135PK, vallend onder dezelfde emissienormen als je huidige blok. Lijkt me een leuke kandidaat toch?Nu je blok aan gort is kan je netzogoed het geld steken in een leuke upgrade ;)
Edit:
Omega 2.0 16v X20XEV voor 500 euro: http://link.marktplaats.nl/390254251
Of eentje voor 650: http://link.marktplaats.nl/387900434
Voor 695: http://link.marktplaats.nl/383834796
voor 700: http://link.marktplaats.nl/389929765
Voor 750: http://link.marktplaats.nl/374979486
Of je rukt het blok uit een Astra F GSi voor slechts 750: http://link.marktplaats.nl/381515403Heb je er meteen een complete wagen bij voor onderdelen voor de ombouw.
En de rest kan je mooi verkopen. Er is altijd wel iemand met interesse in een netjes interieur of een setje mooie velgen met banden, etc. ;)Met 5 minuutjes op Marktplaats rondschuimen heb je al een kandidaat donor auto gevonden dus ;) Vooral de grote, logge wagens gaan voor spotprijsjes tegenwoordig omdat iedereen goedkoop wil rijden en grote auto’s duur zijn in wegenbelasting en verzekering.
Voor dit geld heb je zelfs een 2.5liter V6 te pakken. Dat is wel behoorlijk proppen, maar zelfs dat kan je in je Corsatje kwijt als je dat zou willen. Heb je meteen 175PK en zoveel koppel dat je je er waarschijnlijk geen raad mee weet :P27 oktober 2010 om 09:09 #17748477Past dat blok wel in m’n auto dan? En zit ik dan niet met de kabelboom en ECU? Deze moeten zeker ook over? Had wel ergens begrepen dat de beugels hetzelfde kunnen blijven, dus dat scheelt weer…
27 oktober 2010 om 15:08 #17748478Ja hoor, met gemak. Je kan er, zoals ik al zei, zelfs een V6 in kwijt.
ECU en motor kabelboom moeten ook mee uiteraard. Maargoed, voordeel als je een donor auto koopt. Dan heb je alles wat je nodig hebt.27 oktober 2010 om 20:17 #17748479In hoeverre moet de kabelboom dan eigenlijk mee? Moet ik dan alles tot aan de achterklepverlichting toe eruit halen? Heb links bij de voetruimte van de bestuurder wel 2 flinke stekkers zien zitten…
27 oktober 2010 om 20:40 #17748480nee alleen motor kabelboom.
Maar eenvoudiger is een c20xe..zie beschrijving op http://www.corsa-novatuning.nl
28 oktober 2010 om 11:25 #17748481En zeker geen achterwiel aandrijver als donor nemen….
dan heb je geen versnellingsbak en de carter is anders en ga zo maar door.En met alleen een donorauto ben je er nog niet, je moet ook je ombouwset er nog bij rekenen.
Ben blij dat sommige hier nadenken voor dat ze iets posten. :swear
2 november 2010 om 05:53 #17748482Heb er een andere monteur naar laten kijken, die zei dat de koppakking tussen cilinder 3 en 4 weg was… Dus gaat hij ‘m laten afvlakken en nieuwe koppakking ertussen… Kosten in totaal; € 600 tot € 750… Klinkt al wat beter dan de 1000 van de garage…
Hij gaat dus nu bij die monteur in de fix :)
4 november 2010 om 21:09 #17748483But wait… There’s more :(
Monteur belde me een paar uur terug op met het slechte nieuws dat er ook een uitlaatklep kapot was. Kortom; nog meer kosten.
Hij stelde voor om een nieuwe kop erop te zetten, gezien dit uiteindelijk rendabeler is. Mocht het zo zijn dat andere kleppen zwakker zijn geworden door de jaren, dan is dit een kwestie van tijd voordat de anderen ook gaan.
Nu zit er natuurlijk ook nog een vraag achter…
Waar is het stukje gebleven dat van de klep af is gebroken? In de cilinder zat het in ieder geval niet. En ik ken de route naar buiten niet echt, vandaar de vraag ;)
En is het nodig om dat stukje eruit te halen, of kan het rustig blijven zitten door de levensjaren heen?13 november 2010 om 21:39 #17748484Het zwarte monstertje heeft z’n pk’s weer terug :) Nieuwe koppie erop, nieuwe olie, motor gereinigd met een of ander chemisch goedje… Nu zit er alleen een rare tik in, en volgens de monteur is dat van een klep of iets in die richting. Weet niet of dit schadelijk is?
Ik blijf maar even rustig afwachten en nog even rustig aan rijden tot het hele systeem een beetje ingewerkt is. Mocht hij er binnenkort toch mee stoppen, dan gaat er toch een ander motortje in…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.