Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › x14xe moeite met blijven draaien
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2014 om 09:19 #18243765
Klopsensor zit blijkbaar al vast, zit een witte stekker met blauwe rand in. Dus die (als klopsensor gezien wordt) is van iets anders, komt wel van de kabelboom af.
EGR klep zit ook al iets op maar een smallere.5 augustus 2014 om 10:01 #18243766Draaden voor de gasklep al aangesloten? Lamda sonde? Mapsensor?
6 augustus 2014 om 08:24 #18243767Mapsensor, gaskabel en lamda sonde zijn aangesloten;)
Ik denk dat ik de rest eerst allemaal in orde breng en probeer te starten en als het niet lukt kijken we nog eens;)
Momenteel 5 stekkers die los blijven..6 augustus 2014 om 08:40 #18243768Naar waar loopt het slangetje van de mapsensor?
Is dat één van deze twee aansluitingen op deze foto?6 augustus 2014 om 21:21 #18243769die van je mapsensor loopt naar het onderste pijpje in de grote cirkel(onder die van je vacuumaansluiting vd rembekrachtiger)
7 augustus 2014 om 08:02 #18243770Dan veronderstel ik dat de vacuumleiding van de benzine naar die andere aansluiting gaat?
7 augustus 2014 om 12:48 #18243771dat onderste circetje hoort een stekker te zitten. Dat ding is namelijk de ontluchtingsklep. wat verder naar onder zit een 2e 2 polig stekker met d einlaattemperatuur sensor.
7 augustus 2014 om 21:06 #18243772Die zijn allemaal aangesloten maar bedoel die aansluiting naast de aansluiting voor ontluchtingsklep. Dat kleintje.
20 augustus 2014 om 08:03 #18243773Ben nog opzoek naar waar deze moet
vacuumleiding die tussen de benzineleidingen loopt.20 augustus 2014 om 09:25 #18243774denk aan het tank ontluchtingsklepje
24 augustus 2014 om 09:11 #18243775Alles is aangesloten. Nu nog één laatste probleem voor ik hem kan starten.
Namelijk de spanrol (van de dynamo). Ik weet godsnaam niets waar ik deze moet plaatsen:o (zonder airco en stuurbekrachtiging)Op foto’s die ik gevonden heb zit die achteraan maar vind daar geen bevestiging…
Wie kan me hier bij helpen aub
24 augustus 2014 om 14:25 #18243776Heb je de goeie steun? Want dat verschilt per steun.
24 augustus 2014 om 18:55 #18243777Heb jij miss een foto of codenummer van die steun?
24 augustus 2014 om 22:08 #18243778Moet het niet zoiets worden:
http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?129462-*HOW-TO*-fit-a-Smallblock-XE-(1-4-1-6-16v” onclick=”window.open(this.href);return false;)
(vanaf pag 3)25 augustus 2014 om 06:18 #18243779Jaa inderdaad, zo moet die komen. Heb een spanrol liggen (maak straks foto) maar vind niet waar deze bevestigt moet worden of heb ik nog soort van hoiuder nodig misschien?
25 augustus 2014 om 10:43 #18243780Vanaf pagina 3 wordt er een houder beschreven die op de dynamo schroefpunten komt, en waar de spanrol dan weer opgeschroefd zit blijkbaar.
Op pagina 4: “You need a lower alternator bracket from a Corsa SRi 16v without pas/aircon”.26 augustus 2014 om 06:05 #18243781Ik denk dat het zon houder is als op p3 dat ik nodig heb. De gaten voor te bevestigen heb ik al. Waar zou ik deze kunnen vinden?
26 augustus 2014 om 16:05 #18243782Het is dus dit dat ik nodig heb (omcirkeld)
Wie weet waar ik dit kan vinden of op welke modellen deze zit.
28 augustus 2014 om 18:56 #18243783Voila alles is aangesloten. Maar… hij start niet..
Iemand een idee waaraan het kan liggen?Hij krijgt stroom want ruitenwisser en ventilator draaien maar de benzinepomp hoor ik niet. Benzinepomp zelf is niet stuk.
Als ik op de startknop (drukknop, was ervoor ook al) druk hoor ik hem klik aan de computer maar verder niets.Enkel een geschakelde + die van onder het dashbord komt (ik gok contactslot) is niet aangesloten want weet niet naar waar die moet. Is dit gewoon stroom of wat kabel is dit?
1 september 2014 om 09:46 #18243784Niemand??
Vonkt niet en brandstofpomp werkt niet
1 september 2014 om 10:48 #18243785Deze stekker past op de geschakelde plus. Heb hem van de c12nz kabelboom afgeknipt en op dezelfde plaats op de x14xe vastgemaakt. Dan geprobeerd om te starten maar zodra ik start branden de lampjes heel lichtjes, precies of hij niet genoeg stroom krijgt. Ik weet het echt niet meer..
Het gaat om deze, of waar moet deze aangesloten worden (draadkant)
1 september 2014 om 13:47 #18243786Zorg eens dat je hem kunt uitlezen. dan weet je in iedergeval of je alle sensoren goed hebt zitten.
Als alle lampjes lichtjes branden vermoet ik dat je ergens een + draad heb zitten waar massa hoort te zitten.2 september 2014 om 09:42 #18243787De geschakelde + heb ik gewoon overgezet van de andere kabelboom. De fout was inderdaad een stroomkabel die vast zat aan de carrosserie (domme fout)
Nu start hij gelukkig maar meteen een volgend probleem. Hij rookt aan het uitlaatspruitstuk en heeft een wat verbrande geur (is ook direct warm aan die kant)
Wie weet wat probleem kan zijn?
2 september 2014 om 16:07 #18243788Weet je zeker dat het echt een probleem is? Een motor rookt bijna altijd vanaf het uitlaatspruitstuk na een motorswap als je met vieze handen aan het uitlaatspruitstuk hebt gezeten, en dat ruik je dan ook. Zou vanzelf over moeten gaan, als dit bij jou nu ook het geval is. Dat hij meteen warm wordt aan het uitlaatspruitstuk lijkt me logisch…
3 september 2014 om 09:53 #18243789Was inderdaad gewoon van de vuiligheid;) Nu wel ontdekt dat de thermostaat kapot is dus deze nog even vervangen. Vind wel dat hij hard tikt, iemand die weet wat dat kan zijn? (misschien van lang stil te staan?)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.