X12XE toerental signaal voor LPG

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen X12XE toerental signaal voor LPG

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246541
    georgie
      Lid sinds:
      15 July 2004

      Ik heb een Opel Corsa b X12XE die op LPG rijd met een Koltec Necam vg392 installatie. En ik vermoed dat deze veelste rijk loopt. De auto is uitgelezen en heeft geen foutcodes en rijd probleemloos op benzine en ook zeer soepel op LPG. Enkele symptonen zijn o.a.:

      * Hoog verbruik 1:9 op lpg
      * Zakt langzaam terug in de toeren, en blijft soms even hangen rond de 1500 en vervolgens zakt het naar 1000 en daarna rustig naar de 900 toeren.

      Ik heb alle waardes aan de gas computer doorgemeten en alles klopt op de toerental signaal na. Deze staat vast op zo’n 6,3v constant en schommelt niet mee met het toerental omhoog of omlaag. Deze waardes heb ik ook gemeten direct aan de motor ECU (bron) En ik weet vrijwel zeker dat dit niet klopt omdat ik nog een Opel Astra x16xel heb met dezelfde lpg installatie, en bij deze schommelt de voltage netjes op de toerental signaal draad wel omhoog en omlaag met het motor toerental.

      Ik heb in documentatie van de vg392 installatie gelezen dat de gas ECU o.a. de toerental signaal gebruikt voor het regelen van de mengsel, dus ik vermoed dat hier dan wel het probleem wel zou inzitten. Alleen is mijn vraag hoe ik dit nou moet oplossen?!

      Inmiddels uit voorzorg al een nieuwe lambdasonde gemonteerd en NGK-LPG-bougies.

      #17992005
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Die LPG bougies kan je beter weer eruit halen om de bobine heel te houden!!!

        Verder zou je eens moeten kijken of het toerental signaal wel juist bij de LPG ECU aankomt..

        Willem

        #17992004
        georgie
          Lid sinds:
          15 July 2004

          Heb het al zowel bij de motor ECU als bij de lpg ECU gemeten en krijg dezelfde waardes. Vind het eigenlijk ook wel raar dat mijn toerenteller dan wel gewoon werkt, mischien even achter de toerenteller meten of ik dan wel andere waardes krijg?? :???:

          #17992003
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Geen toerental signaal is geen motorloop op benzine als LPG

            Willem

            #17992006
            Dr.Ed
              Lid sinds:
              9 October 2011

              Komt hij zonder problemen op LPG door de APK?

              #17992007
              Astra G X1.6SZR
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 January 2013

                @wim-v6 wrote:

                Die LPG bougies kan je beter weer eruit halen om de bobine heel te houden!!!

                Oude posting, maar dit is nieuw voor mij.
                Beter geen speciale LPG-bougies monteren (heb een X16SZR) maar de normale standaardvariant voor benzine?
                Dacht dat je juist wel de duurdere LPG variant moest hebben voor betere verbranding…

                #17992008
                opelkadetje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 December 2004

                  ik heb er gewone bougies inzitten..

                  wat ik me wel heb laten vertellen is dat die injectoren van de Koltec Necam vg392 installatie niet zo goed zijn…. dat ze zo’n 70.000 km meegaan en als ze kapot zijn kun je beter een nieuwe lpg instalatie laten zetten.. die kost namelijk klein beetje meer (100 euro) maar heb je alles nieuw…

                  of dit waar is?? geen idee.. rij zelf ook op lpg met een zelfde installatie nu al zo’n 80k en tot op heden nog geen problemen gehad.

                  #17992009
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Geen LPG bougies plaatsen!!
                    De standaard variant ontsteekt veel beter.

                    Al veel problemen met kapotte bobines tot gevolg gehad met de LPG bougies

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.