Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wteen jullie meer over deze auto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2012 om 14:34 #18074737
was dat niet deze ?
15 november 2012 om 14:35 #18074738Jup that’s the one
15 november 2012 om 15:50 #18074739Sowieso geen x18xe1 of ander origineel 1.8 blok, is een x16xe of x14xe zo te zien.
Dan moeten ze al opgeboord zijn ;)15 november 2012 om 18:16 #18074740ik heb egt geen idee ik blij bij een 1.6 met nokkenassen spaghetti en een gechipte computer met mantzer
MVG
15 november 2012 om 19:29 #18074741Je bent toch tevreden met de auto of nie dan.
Gasse met dat ding.15 november 2012 om 20:15 #18074742Dat lukt vast wel, een standaard x16xe komt al lekker van z’n plek, i.c.m. een mantzel en spaghettie helemaal, en als de nokkenassen ook nog aangepast zijn zeg ik zeker U :jerry
15 november 2012 om 20:26 #18074743ja ben er wel tevreden mee alleen die overbrengingen van die bak staan mij niet aan met 120 km heeft die bijna 4000 toeren
wat kan ik hieraan doen en wat voor bak past erachter zonder te veel aanpassingen
mvg15 november 2012 om 20:30 #18074744een deel van de bakken is plug&play, welke en hoe en wat weet ik niet, zou je Wim-v6 eens moeten vragen ;)
15 november 2012 om 21:47 #18074745Corsa B gsi heeft een f15 close ratio bak. en idd die maakt iets van 4000 toeren bij 120km/u. Iedere f13/f15 bak past achter de c16xe.
15 november 2012 om 22:06 #18074746en wat zijn dan de verschillen qau trekken of toerental met 120 km ??
MVG18 november 2012 om 22:22 #18074747jupzz
De toerentallen varieren bij een bepaald toerental in een bepaalde versnelling per bak verhouding..
een bak met lange verhoudingen maakt minder toeren..
Willem
21 november 2012 om 19:56 #18074748ik zou men auto willen laten omkeuren naar gsi op kenteken waar moet ik rekening mee houden bij de rdw mijn corsa komt uit 2000
MVG
21 november 2012 om 20:05 #18074749Omkeuren naar GSi zal niet gaan, wel je motor aanpassen op kenteken.
Waar moet je rekening mee houden:
– Het is geen APK, wel word de algemene staat van de auto gecontroleerd, evenals de remmen, het plaatsen van 254mm schijfjes is wel een extra zekerheid
– ze kijken of de motor er goed, in ligt, als alles keurig erin ligt scheelt het al een slok op een borrel.
– Motornummer moet goed zichtbaar zijn.
– Uitstoot moet kloppen
– Uitlaat mag geen herrie maken
– er mag geen brandstof lekkenWillem
21 november 2012 om 20:31 #18074750en ddat remmerij is origineel van een gsi of heb ik dat verkeerd.
mijn corsa heeft volgens mij nu nog origineel 1200 16v remmerij.
MVG21 november 2012 om 20:41 #18074751Zou kunnen:
Corsa-B / tigra-A 1.6 16V: 254x20mm schijven
Kadett-E / Ascona-C / Astra-F / Calibra / Vectra-A etc etc Multipijnt 1.8 of zwaarder gemotoriseerd: 254x24mm schijven (ook wel Kadet / Astra GSi remmen genaamd)deze laatste remt net effe lekkerder en is zonder aan te passen zo op jouw naaf te monteren, en is echt makkelijk te vinden op bijvoorbeeld de sloop.
Deze zit dan op bijvoorbeeld:
– elke Calibra 2.0i en 2.0 16v
– elke Kadett-E 1.8i (18E en 18SE motoren) 112pk en 115pk en 2.0i en 2.0 16V
– elke Astra-F 1.8 16V / 2.0i / 2.0 16V
– elke Vectra-A met 2.0i en 2.0 16V motorzie het verschil (Ik ben van 236×20 geventileerd naar 256x24mm geventileerd gegaan):
Willem
21 november 2012 om 20:43 #18074752en hoe komt dat met de klauwen als ik remmerj van een 2.0 liter calibra kan ik de origineel klauwen weergebruiken
MVG21 november 2012 om 20:48 #18074753nee je moet de klauwen pakken van de 2liter, en dan gelijk nieuwe schijven en blokken erop…
ik doelde dus op dat de klauwen 1 op 1 gemonteerd kunnen worden op de naaf van de Corsa-B
Willem
21 november 2012 om 20:50 #18074754dat is zeker mooi remmen wat je eronder hebt bedankt voor de info ik ga eens flnk zoeken naar reemerij liefst zo groot mogelijk want ik voel me nu niet vielig als ik op de rem druk gebeurt er ma vrij weinig
mvg21 november 2012 om 20:54 #18074755haha, dit was voor mijn combo-B (basis Corsa-B) ruim voldoende hoor…
en dat apparaat woog zonder extra lading incl gereedschap een goede 1300kg op de weegbrug de motor was een 1.6 16V X16XE met mantzel poiwerbox, en lexmaul spagetti
Willem
21 november 2012 om 20:59 #18074756ging die combo dan nog wel vooruit met dat gewicht ??
da tot slot de laaste 2 vragen passen de remleidingen gewoon als ik dikkere klauwen monteer en willen er agter op ook schijven ??mvg
21 november 2012 om 21:01 #180747570-100: 9,5 seconden
topsnelheid: 195km/uWillem
21 november 2012 om 21:04 #18074758zo dat is niet verkeerd met dat gewicht dat is wel netjes heb je ook een topic over je combo ??
mvg
21 november 2012 om 21:16 #18074759jup, ik heb m reeds niet meer, staat op de sloop, moest te veel aan gebeuren, zal m eens opzoeken
willem
21 november 2012 om 21:19 #1807476021 november 2012 om 21:32 #18074761Ik rij voor dagelijks ook een Combo 16v met 150 pk, gaat best hard, heb geen last om haantje de voorste te zijn ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.