Forumindex › Forums › Modellen › Astra › wrappen/beplakken dak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2012 om 08:28 #17250858
Beste forum-leden,
Al enige tijd ben ik aan het twijfelen of ik het dak van mijn Astra wil beplakken met folie.
Mijn auto is rood, en op het dak begint de kleur een beetje te verkrijten. De rode lak op te metale delen begint minder rood te worden dan op de kunststof spoiler en de rails waar de dakdragers in kunnen.
Nu denk ik dat het een oplossing is als ik er rode of misschien carbon folie op plak. Graag wil ik dit laten doen, maar als iemand tips heeft hoe ik dit zelf kan doen, dan zijn deze meer dan welkom.
En misschien kent iemand wel een adres in de buurt van Zoetermeer waar ik het dak kan laten doen.Groeten,
Floris
26 juli 2012 om 08:33 #18050654ik zou eerst kijken of je de kleur terug kan krijgen met poetsen, dat scheelt al erg veel vaak.
over het wrappen zijn er denk nog wel wat mensen die er ermee kunnen helpen hier
26 juli 2012 om 08:36 #18050655Ik zou dit sowieso aan een professional over laten. Het folie is te duur om zelf mee te expirimenteren.
Mijn stiefvader wrapt auto’s, en zelfs voor iemand met 20 jaar ervaring is het nog iedere keer spannend.
Maar is het niet netter en voordeliger om te spuiten?Gr,
Pieter
26 juli 2012 om 08:51 #18050656het gaat alleen om het dak. Maar ik heb ook geen idee wat spuiten daarvan kost. Dacht dat wrappen wel goedkoper zou zijn.
Met poetsen heb ik al geprobeerd om de kleur terug te krijgen. Lukt wel voor even, maar na een week zie je dan toch alweer dat het minder rood is.
Heb dit ook al laten doen met wax-oil, maar dit gaf ook niet het gewenste resultaat.
Zijn er dan nog andere oplossingen? Of een betere manier van poetsen? Ik begin me er nu wel een beetje aan te storen, aan die licht rode kleur.Ik heb net gebeld met een bedrijf in Bergambacht, en die rekenen €165,-. ongeacht de kleur.
Is dit een redelijke prijs?Gr. Floris
26 juli 2012 om 09:02 #18050657heb je het alleen gedaan met wax?
hoe ik het zou doen, en ik ben niet echt een poets pro..
eerst goed wassen, daarna kleien, daarna polishen en dan pas waxxen.26 juli 2012 om 09:05 #18050658Ja natuurlijk heb ik de auto eerst gewassen, vervolgens met een kleur restorer behandeld en uiteindelijk in de wax gezet.
26 juli 2012 om 20:47 #18050659je moet hem wel goed krijgen hoor
met de machine.nu heb ik ook een vreemd dak (metallic geel) die ook verweerd is, ook niet meer terug te poetsen helaas.
denk ook aan wrappen.
twijfel alleen aan de kwaliteit. hoe ziet het eruit over een paar jaar??27 juli 2012 om 19:26 #18050660@robert_corsa wrote:
je moet hem wel goed krijgen hoor
met de machine.nu heb ik ook een vreemd dak (metallic geel) die ook verweerd is, ook niet meer terug te poetsen helaas.
denk ook aan wrappen.
twijfel alleen aan de kwaliteit. hoe ziet het eruit over een paar jaar??Depends.. hoeveel jaar praten we over… op de lange termijn is opnieuw spuiten meer rendabel..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.