Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Workshop Spuiten, interesse ?? [update]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2009 om 20:58 #17481959AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Dietrich Concept
ja kan wel beginnen hoor met de workshop :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbupHeb jij je wagen al gestript, en is die klaar voor een GROTE BEURT :D :D
29 mei 2009 om 03:36 #17481960origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door Dietrich Concept
ja kan wel beginnen hoor met de workshop :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbupHeb jij je wagen al gestript, en is die klaar voor een GROTE BEURT :D :D
ja hoor is geen probleem
wil er wel weer een ander kleurtje op hebben :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
29 mei 2009 om 07:24 #17481961ben ook wel geintreseert
2 juni 2009 om 07:06 #17481962Mijn Astra f heeft een gat onder de benzine klep, en de reperatie kost 400euro:(.
Polyester matje erin proppen, plamuur, schuren, primer, schuren, lakken, polijsten???2 juni 2009 om 08:13 #17481963AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door champo
Mijn Astra f heeft een gat onder de benzine klep, en de reperatie kost 400euro:(.
Polyester matje erin proppen, plamuur, schuren, primer, schuren, lakken, polijsten???Heb jij toevallig een fotootje beschikbaar van die beruchte plek ?? :hmmz
grtz Ron
2 juni 2009 om 09:13 #17481964Het was eerst een bobbel. Toen ik ging tikken met een kleine schroevendraaier werd het een gat.
Het nare is dat je niet echt goed bij die ruimte daar achter komt (denk ik). Dus die roest zal ik niet echt goed krijgen vrees ik. Ik vraag me ook af hoe groot dat gaat gaat worden als ik verder ga tikken. Ik herinner me nog een klein gaatje in mijn oude corsa tr:( .
2 juni 2009 om 12:32 #17481965AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik denk dat je wel aan de binnenzijde kunt komen.
zorg eerst dat die binnenzijde gereinigd is van alle ongemakken,
zoals het zand en de evt roest.Ga naar de wasstraat en spuit met de hogedrukspuit goed
onder het acherscherm door, om zodoende rondom
de tankdop gedeelte het geheel te zuiveren van zand ed,
als dat zover mogelijk is.Laat dan de binnenkant goed drogen, pas dan hebben
we een schone ‘werkplek’ en kunnen wij beginnen.;)
========================================
begin met het eventuele demontage werk waar mogelijk is.
Na de evt demontagewerkzaamheden gaan we de roest/rottigheden verwijderen.
Het verwijderen van die roest moet goed en zorgvuldig gebeuren,
anders heeft het ‘opknappen’ ervan maar weinig zin,
aangezien het erachter een vochtige plek blijft.Het ontroesten kan gedaan worden met een haakse slijper, ofwel ook slijptol genoemd.
Heb je geen slijptol, kijk dan of jezelf andere mogelijkheden
hebt om de roest goed te verwijderen.
[boormachine met slijp/schuur tooltjes]LETOP: LEG VOOR HET SLIJPEN, EEN VOCHTIG DOEKJE RONDOM DE VULOPENING VAN DE BENZINEDOP!!!.
Dit vermeld ik maar even EXTRA, om evt ongemakken te voorkomen.:oAls je dan zover bent, plaats dan even een fotootje :kewlpics
dan kan ik je advies geven over de middelen die we gaan gebruiken,
om dit plekje goed en goedkoop voor een
langere tijd uit ons zicht te laten verdwijnen. :thumbupgrtz Ron
2 juni 2009 om 17:52 #17481966photoshop zeker ronnie :P
maaruh verder, lijkt me het best een waardevol
topic te gaan worden,
ik ben wel voor een Sub forum, :thumbup2 juni 2009 om 21:51 #17481967AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hier dan een update voor het opstarten van een Subforum over een ‘Workshop Spuiten’. :thumbup
=========================================
De Aanvraag is opgestuurd aan de Administrator,
die weer in overleg moet met andere ‘leden’ van
het forum om deze aanvulling in het Forum er door heen te loodsen.
===========================================
Binnenkort hoop ik toestemming te krijgen om als
moderator aan de slag te kunnen in die Subforum. ;)
==========================================
De bedoeling van mij is om het een pakweg 6 maand te proberen,
zie het maar als een proeftijd, zelf ingesteld door mij.
Na deze periode gaan we het even bekijken of wij
of ik ermee verder wil gaan.
Het plezier en enthousiasme gaat voorop, voor mij en de users.
Blijft deze relatie in stand, dan gaat we zekers succes boeken met dit Subforum.Ik wil dit graag uitproberen, een echte uitdaging voor mij
om andere users een steuntje in de rug te geven
bij het uitvoeren van restauraties of het helpen met kleine reparaties van hun project, de AutoWij weten als geen ander dat ‘even een Autootje spuiten’
een luxe is geworden, zekers met de prijzen van tegenwoordig.:mad:Vandaar de uitdaging om een Subforum op te zetten voor users,
die van aanpakken weten en die daarmee heel wat euro’s willen en kunnen besparen. :Dgrtz Ron
2 juni 2009 om 22:07 #17481968Vanmiddag het klepje los geschroefd en de rest van het rubber. Ik heb ook nog ongeveer 2kg prut erachter vandaan gehaald:o. Maar bij die plaat achter het gat kom je niet. Of er moet van binnenuit nog ergens een ruimte zijn.
Lassen: Eigenlijk vind ik het te gevaarlijk om dat op die plek te doen. Om nou de hele tank eronder vandaan te halen is ook zoiets. Daar om heb ik gekozen voor polyester. Is dat bij voorbaat een slecht plan?
2 juni 2009 om 22:32 #17481969AnoniemLid sinds:
1 January 1970Polyester, nee, niet op die plek, daar waar jij niet of moeilijk
bij kunt komen,polyester heeft een nare bijwerking als de achterkant
niet afgewerkt wordt, het gaat door die vochtigheid
die daar vaak zit, als een spons werken op den duur.
De rest hoef ik dan niet in te vullen.Ik zou gaan voor DEBRASEL ALSI , een staalharde plamuur
die geruime tijd geen vocht opneemt en echt hard wordt.
een blik, met ruim 1 kilo kost rond de 40 euro.aan het plekje te zien, zou ik, als ik jou was, eerst
even in je buurt bij een paar schadebedrijven kijken
of je daar een beetje kan krijgen met verharder tegen een zacht prijsje. [10 euro max]maak daarmee, na het ontroesten, het gat/gaatje dicht, en zorg ervoor
dat je het zo snel mogelijk schuurt, omdat het anders te hard wordt. Af plamuren met normale 2 componenten plamuur.grtz Ron
24 augustus 2009 om 19:12 #17481970Je kan ook een nieuw tankdop plaatje kopen, dat gaat mijn vader ook doen.
Je last dan niet in de buurt van je tankopening.
Ik heb ook een vraag voor de workshop:
Ik heb een plekje midden op mijn deur van de vorige eigenaar mee gekregen. Ik wil dit gladmaken en spuiten. Ik heb al wel wat ervaring met spatborden (kadett) maar nooit de plekken strak kunnen krijgen. Je ziet altijd de rand van het plamuur, hoe lang ik ook schuur. Kan je ook een soort volgorde aangeven met welk merk/soort plamuur en welke korrel schuurpapier je kan gebruiken voor zulk soort dingen. Een soort stappenplan ofzo…
Krassen in bumpers e.d. gaat prima omdat het probleem dan verdiept zit, dit is makkelijk te vullen. Ik heb het dus over oppervlakte roest plekken. De plek moet gelijk komen met de omliggende lak. Dit zou dus ook steenslag kunnen zijn, zoals je al eerder noemde.
Hoe vordert je subforum aanvraag?
1 september 2009 om 14:59 #17481971ben zeer benieuwd !!:thumbup:thumbup
1 september 2009 om 17:46 #17481972Ik heb hetzelfde probleem als champo, alleen dan wat meer roest. Ik kwam erachter toen ik de klep eruit had gehaald om het te vervangen want die was gebroken. 25-09-2009 moet mijn auto gekeurd zijn, ik ben voor de zekerheid naar een apk keurmeester geweest om te vragen of ik met die roest bij de tank erdoor kom, helaas is het antwoord nee :cry Volgens het apk mannetje kan ik er wel een tankdop plaatje tussen lassen, dan kom ik volgens hem wel door de apk. Jammer genoeg lassen hun niet. Is er iemand die goed kan lassen en dat voor me wil doen?
1 september 2009 om 22:20 #17481973AnoniemLid sinds:
1 January 1970sorry, ben net terug van vakantie ;)
de aanvraag is allang ingediend,
met de vraag of het mogelijk was om het een half jaar
met een subforum te proberen, en te kijken of er groeiende interesse is. :DZij zouden er iets mee gaan doen [moderators],
maar tot op heden is er geen actie ondernomen. :mad:Het gaat er ook niet om dat ik het alleen doe,
maar dat meerdere plaatwerkers-spuiters, waaronder ik kunnen inhaken
om andere users een ‘handje’ te helpen.:thumbup:thumbup:thumbup2 september 2009 om 12:41 #17481974eventueel kan me vader ook wel mee helpen en vragen beantwoorden die er zijn!
2 september 2009 om 12:49 #17481975Lees dit topic net en heb ook zekers interesse.
Ben met een astra gsi bezig (nieuw plaatwerk, spuitklaar maken en spuiten) en kan wel goede tips gebruiken.2 september 2009 om 13:52 #17481976dit topic is een beetje in de doofpot gegaan
zijn nog steeds wel benieuwd
:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
27 december 2009 om 14:44 #17481977Heb er nog steeds niets meer van gehoord.:hmmz
27 december 2009 om 21:05 #17481978AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heeeeeeel lang geleden is de aanvraag gedaan, maar helaas,
schijnbaar is de interesse bij de mods niet groot :hmmz:DVoorlopig ben ik persoonlijk nog ‘onder de pannen’ met m’n Monza,
zodat ik hier nog ff geen 100% tijd voor vrij kan maken :mad:Het vreet veel vrije tijd, reageren/adviezen geven aan users,
met hun optische probleempjes aan hun wagen.
Want vergeet niet, door één regeltje te typen krijgen we veel users niet echt geholpen. ;)Als ik ervoor ga, dan wil ik mijn uiterste geven hier.
Ok, niet iedereen zal het dan met me eens zijn, met bepaalde behandelingen of reparaties.
Daarom is mede belangrijk dat er meer praktische
vakmensen hier aanwezig zijn, die hun ervaringen kunnen én willen
delen of voor een extra aanvulling kunnen zorgen in dit forum.
Ook zij hebben hun praktische ervaringen opgedaan,
misschien anders dan ik,
ofwel beter, daarom is het dan goed dat er meerdere users in dit subforum stappen :thumbupOp den duur, als het subforum eenmaal gaat lopen, [als het er dan is]
kruipen wij als praktische vakmensen/users dichter naar elkander toe,
opdat we samen tot een eenheid groeien. :DIk probeer een aanzet te geven voor een subforum als deze.
Maar het gaat er uiteindelijk om dat we in een Workshop ‘samen’,
tja, das een moeilijk woord tegenwoordig, haha, nogmaals ‘samen’
tot een goed of acceptabel eindproduct komen,
en dat de users hier een behoorlijk impuls krijgen bij een kleine doe het zelf reparatie.:worspas dan zal een Subforum als bijv deze een kans van slagen hebben. ;)
grtz ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.