Workshop Spuiten, interesse ?? [update]

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Workshop Spuiten, interesse ?? [update]

• Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Anoniem

origineel gepost door Dietrich Concept
      ja kan wel beginnen hoor met de workshop :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

Heb jij je wagen al gestript, en is die klaar voor een GROTE BEURT :D :D

Dietrich Concept
      Deelnemer

origineel gepost door MonzaRon

origineel gepost door Dietrich Concept
        ja kan wel beginnen hoor met de workshop :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

Heb jij je wagen al gestript, en is die klaar voor een GROTE BEURT :D :D

ja hoor is geen probleem

wil er wel weer een ander kleurtje op hebben :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

Aydee

ben ook wel geintreseert

champo
          Deelnemer

Mijn Astra f heeft een gat onder de benzine klep, en de reperatie kost 400euro:(.
            Polyester matje erin proppen, plamuur, schuren, primer, schuren, lakken, polijsten???

Anoniem

origineel gepost door champo
              Mijn Astra f heeft een gat onder de benzine klep, en de reperatie kost 400euro:(.
              Polyester matje erin proppen, plamuur, schuren, primer, schuren, lakken, polijsten???

Heb jij toevallig een fotootje beschikbaar van die beruchte plek ?? :hmmz

grtz Ron

champo
              Deelnemer

Het was eerst een bobbel. Toen ik ging tikken met een kleine schroevendraaier werd het een gat.

Het nare is dat je niet echt goed bij die ruimte daar achter komt (denk ik). Dus die roest zal ik niet echt goed krijgen vrees ik. Ik vraag me ook af hoe groot dat gaat gaat worden als ik verder ga tikken. Ik herinner me nog een klein gaatje in mijn oude corsa tr:( .

Anoniem

Ik denk dat je wel aan de binnenzijde kunt komen.
                  zorg eerst dat die binnenzijde gereinigd is van alle ongemakken,
                  zoals het zand en de evt roest.

Ga naar de wasstraat en spuit met de hogedrukspuit goed
                  onder het acherscherm door, om zodoende rondom
                  de tankdop gedeelte het geheel te zuiveren van zand ed,
                  als dat zover mogelijk is.

Laat dan de binnenkant goed drogen, pas dan hebben
                  we een schone ‘werkplek’ en kunnen wij beginnen.;)
                  ========================================
                  begin met het eventuele demontage werk waar mogelijk is.
                  Na de evt demontagewerkzaamheden gaan we de roest/rottigheden verwijderen.
                  Het verwijderen van die roest moet goed en zorgvuldig gebeuren,
                  anders heeft het ‘opknappen’ ervan maar weinig zin,
                  aangezien het erachter een vochtige plek blijft.

Het ontroesten kan gedaan worden met een haakse slijper, ofwel ook slijptol genoemd.
                  Heb je geen slijptol, kijk dan of jezelf andere mogelijkheden
                  hebt om de roest goed te verwijderen.
                  [boormachine met slijp/schuur tooltjes]

LETOP: LEG VOOR HET SLIJPEN, EEN VOCHTIG DOEKJE RONDOM DE VULOPENING VAN DE BENZINEDOP!!!.
                  Dit vermeld ik maar even EXTRA, om evt ongemakken te voorkomen.:o

Als je dan zover bent, plaats dan even een fotootje :kewlpics

dan kan ik je advies geven over de middelen die we gaan gebruiken,
                  om dit plekje goed en goedkoop voor een
                  langere tijd uit ons zicht te laten verdwijnen. :thumbup

grtz Ron

Ghanz
                  Deelnemer

photoshop zeker ronnie :P

maaruh verder, lijkt me het best een waardevol
                    topic te gaan worden,
                    ik ben wel voor een Sub forum, :thumbup

Anoniem

Hier dan een update voor het opstarten van een Subforum over een ‘Workshop Spuiten’. :thumbup
                      =========================================
                      De Aanvraag is opgestuurd aan de Administrator,
                      die weer in overleg moet met andere ‘leden’ van
                      het forum om deze aanvulling in het Forum er door heen te loodsen.
                      ===========================================
                      Binnenkort hoop ik toestemming te krijgen om als
                      moderator aan de slag te kunnen in die Subforum. ;)
                      ==========================================
                      De bedoeling van mij is om het een pakweg 6 maand te proberen,
                      zie het maar als een proeftijd, zelf ingesteld door mij.
                      Na deze periode gaan we het even bekijken of wij
                      of ik ermee verder wil gaan.
                      Het plezier en enthousiasme gaat voorop, voor mij en de users.
                      Blijft deze relatie in stand, dan gaat we zekers succes boeken met dit Subforum.

Ik wil dit graag uitproberen, een echte uitdaging voor mij
                      om andere users een steuntje in de rug te geven
                      bij het uitvoeren van restauraties of het helpen met kleine reparaties van hun project, de Auto

Wij weten als geen ander dat ‘even een Autootje spuiten’
                      een luxe is geworden, zekers met de prijzen van tegenwoordig.:mad:

Vandaar de uitdaging om een Subforum op te zetten voor users,
                      die van aanpakken weten en die daarmee heel wat euro’s willen en kunnen besparen. :D

grtz Ron

champo
                      Deelnemer

Vanmiddag het klepje los geschroefd en de rest van het rubber. Ik heb ook nog ongeveer 2kg prut erachter vandaan gehaald:o. Maar bij die plaat achter het gat kom je niet. Of er moet van binnenuit nog ergens een ruimte zijn.

Lassen: Eigenlijk vind ik het te gevaarlijk om dat op die plek te doen. Om nou de hele tank eronder vandaan te halen is ook zoiets. Daar om heb ik gekozen voor polyester. Is dat bij voorbaat een slecht plan?

Anoniem

Polyester, nee, niet op die plek, daar waar jij niet of moeilijk
                          bij kunt komen,

polyester heeft een nare bijwerking als de achterkant
                          niet afgewerkt wordt, het gaat door die vochtigheid
                          die daar vaak zit, als een spons werken op den duur.
                          De rest hoef ik dan niet in te vullen.

Ik zou gaan voor DEBRASEL ALSI , een staalharde plamuur
                          die geruime tijd geen vocht opneemt en echt hard wordt.
                          een blik, met ruim 1 kilo kost rond de 40 euro.

aan het plekje te zien, zou ik, als ik jou was, eerst
                          even in je buurt bij een paar schadebedrijven kijken
                          of je daar een beetje kan krijgen met verharder tegen een zacht prijsje. [10 euro max]

maak daarmee, na het ontroesten, het gat/gaatje dicht, en zorg ervoor
                          dat je het zo snel mogelijk schuurt, omdat het anders te hard wordt. Af plamuren met normale 2 componenten plamuur.

grtz Ron

Caravan-E
                          Deelnemer

Je kan ook een nieuw tankdop plaatje kopen, dat gaat mijn vader ook doen.

Klik

Je last dan niet in de buurt van je tankopening.

Ik heb ook een vraag voor de workshop:

Ik heb een plekje midden op mijn deur van de vorige eigenaar mee gekregen. Ik wil dit gladmaken en spuiten. Ik heb al wel wat ervaring met spatborden (kadett) maar nooit de plekken strak kunnen krijgen. Je ziet altijd de rand van het plamuur, hoe lang ik ook schuur. Kan je ook een soort volgorde aangeven met welk merk/soort plamuur en welke korrel schuurpapier je kan gebruiken voor zulk soort dingen. Een soort stappenplan ofzo…

Krassen in bumpers e.d. gaat prima omdat het probleem dan verdiept zit, dit is makkelijk te vullen. Ik heb het dus over oppervlakte roest plekken. De plek moet gelijk komen met de omliggende lak. Dit zou dus ook steenslag kunnen zijn, zoals je al eerder noemde.

Hoe vordert je subforum aanvraag?

black champion

ben zeer benieuwd !!:thumbup:thumbup

Racefreak

Ik heb hetzelfde probleem als champo, alleen dan wat meer roest. Ik kwam erachter toen ik de klep eruit had gehaald om het te vervangen want die was gebroken. 25-09-2009 moet mijn auto gekeurd zijn, ik ben voor de zekerheid naar een apk keurmeester geweest om te vragen of ik met die roest bij de tank erdoor kom, helaas is het antwoord nee :cry Volgens het apk mannetje kan ik er wel een tankdop plaatje tussen lassen, dan kom ik volgens hem wel door de apk. Jammer genoeg lassen hun niet. Is er iemand die goed kan lassen en dat voor me wil doen?

Anoniem

sorry, ben net terug van vakantie ;)

de aanvraag is allang ingediend,
                                  met de vraag of het mogelijk was om het een half jaar
                                  met een subforum te proberen, en te kijken of er groeiende interesse is. :D

Zij zouden er iets mee gaan doen [moderators],
                                  maar tot op heden is er geen actie ondernomen. :mad:

Het gaat er ook niet om dat ik het alleen doe,
                                  maar dat meerdere plaatwerkers-spuiters, waaronder ik kunnen inhaken
                                  om andere users een ‘handje’ te helpen.:thumbup:thumbup:thumbup

bettus accu
                                  Deelnemer

eventueel kan me vader ook wel mee helpen en vragen beantwoorden die er zijn!

martijnenyvonne
                                    Deelnemer

Lees dit topic net en heb ook zekers interesse.
                                      Ben met een astra gsi bezig (nieuw plaatwerk, spuitklaar maken en spuiten) en kan wel goede tips gebruiken.

Dietrich Concept
                                      Deelnemer

dit topic is een beetje in de doofpot gegaan

zijn nog steeds wel benieuwd

:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

martijnenyvonne
                                        Deelnemer

Heb er nog steeds niets meer van gehoord.:hmmz

Anoniem

Heeeeeeel lang geleden is de aanvraag gedaan, maar helaas,
                                            schijnbaar is de interesse bij de mods niet groot :hmmz:D

Voorlopig ben ik persoonlijk nog ‘onder de pannen’ met m’n Monza,
                                            zodat ik hier nog ff geen 100% tijd voor vrij kan maken :mad:

Het vreet veel vrije tijd, reageren/adviezen geven aan users,
                                            met hun optische probleempjes aan hun wagen.
                                            Want vergeet niet, door één regeltje te typen krijgen we veel users niet echt geholpen. ;)

Als ik ervoor ga, dan wil ik mijn uiterste geven hier.
                                            Ok, niet iedereen zal het dan met me eens zijn, met bepaalde behandelingen of reparaties.
                                            Daarom is mede belangrijk dat er meer praktische
                                            vakmensen hier aanwezig zijn, die hun ervaringen kunnen én willen
                                            delen of voor een extra aanvulling kunnen zorgen in dit forum.
                                            Ook zij hebben hun praktische ervaringen opgedaan,
                                            misschien anders dan ik,
                                            ofwel beter, daarom is het dan goed dat er meerdere users in dit subforum stappen :thumbup

Op den duur, als het subforum eenmaal gaat lopen, [als het er dan is]
                                            kruipen wij als praktische vakmensen/users dichter naar elkander toe,
                                            opdat we samen tot een eenheid groeien. :D

Ik probeer een aanzet te geven voor een subforum als deze.
                                            Maar het gaat er uiteindelijk om dat we in een Workshop ‘samen’,
                                            tja, das een moeilijk woord tegenwoordig, haha, nogmaals ‘samen’
                                            tot een goed of acceptabel eindproduct komen,
                                            en dat de users hier een behoorlijk impuls krijgen bij een kleine doe het zelf reparatie.:wors

pas dan zal een Subforum als bijv deze een kans van slagen hebben. ;)

grtz ;)

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.