Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › wordt er snacht’s geflitst op snelwegen(a50, a67,a73)?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2012 om 19:21 #17237193
wel een vraag die niks te maken heeft met opels.
maar wordt er snacht’s geflitst op snelwegen.
ik heb op een zaterdag om 12uur zitten planken tot 200 en op de terugweg van 4uur tot 6uur ook..is de kans groot dat ik geflitst ben?
9 april 2012 om 19:28 #17873690Hoop het niet voor je.
9 april 2012 om 19:40 #17873691Korps noord-limburg is aardig fanatiek de laatste tijd.
Afgelopen donderdagnacht :wtf om 1.30 zoiets stond de flitswagen op de napoleonsbaan in Baarlo voor bij de Tango.Op de A67 staan ze heel geregegld, ook snachts.
Vaak tussen het esso tankstation na afslag helden en vlakbij afrit asten.Op de A73 staat ook zeker vaker snachts een flitser, meestal tussen afrit horst en venray-noord.
G
9 april 2012 om 19:51 #17873692kom je vanzelf achter of ze stonden te flitsen :roll:
maar ik hoop het niet voor je
9 april 2012 om 19:57 #17873693Handiger om dat te vragen voor dat je gaat boeken:P :jerry
Radio en een flitsmelder app kom je vaak al een heel eind.
9 april 2012 om 20:02 #17873694Ja, er wordt 24 uur per dag geflitst. Ook binnen de bebouwde kom. En met die snelheid is het geen overtreding maar een misdrijf.
9 april 2012 om 20:39 #17873695ik kan dus echt niet dagen of weken wachten..
is er geen manier om het te checken of ze er wel of niet stonden?9 april 2012 om 20:43 #17873696En kennis binnen het korps hebben denk ik, verder zou ik geen opties weten
Maar het is wel een feit, als je met dergelijke snelheden geflitst bent zal het geen weken duren.
Ben zelf een 7 jaar geleden geflitst met een calibra 16v met ongeveer 195 op een 80 kmweg
(voor de bekenden hier in de buurt, het was onderlangs de maas van kessel naar hout-blerick).
Het heeft welgeteld 6 dagen geduurd eer de oproep om te verschijnen voor de rechtbank op de mat lag.9 april 2012 om 20:44 #17873697Binnen 6weken zal je het antwoord van zelf krijgen..of toch niet.
9 april 2012 om 20:46 #17873698Als ik in die buurt zou wonen had ik toch echt de grens overgegaan om te stampen..
dat doe ik nu zelfs.
Probeer altiijd binnen veilige marges te blijven.
effe 190 aan tikken en weer gaslos in NL hooguit…
Willem
9 april 2012 om 20:54 #17873699flitsservice.nl checken evt.
9 april 2012 om 20:58 #17873700ik voel me nu al k*t.
ben beginnend bestuurder en de auto is van mijn vader. zoiets doms doe ik dus nooit meer tenzij ik in duitsland rij9 april 2012 om 20:59 #17873701haha. je leert hier blijkbaar duidelijk van je eigen fouten, en dat kan zeker voor een beginnend bestuurder geen kwaad..
Hopen dat er niets aan de hand is in ieder geval
willem
9 april 2012 om 21:03 #17873702ja ik voel dat ik door mezelf gestraft word.
ik kan me beter gaan aanmelden op een soortgelijk dr.phil of oprah forum.9 april 2012 om 21:17 #17873703haha. zo erg is het ook weer niet, je hebt geen ernstig misdrijf begaan..
ik hoop echt dat je niks krijgt hoor…
en Volgende keer, hup naar DLD met t apparaat om 200 te scheuren..
Willem
9 april 2012 om 21:19 #17873704In je telefoon zetten: http://flitsers.mobi” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kan je ze zelf toevoegen, bevestigen en verwijderen.
Greetz Emiel
10 april 2012 om 09:04 #17873705@Vectra-gts C wrote:
wel een vraag die niks te maken heeft met opels.
maar wordt er snacht’s geflitst op snelwegen.
ik heb op een zaterdag om 12uur zitten planken tot 200 en op de terugweg van 4uur tot 6uur ook..is de kans groot dat ik geflitst ben?
Als ze stonden te flitsen dan had je de flits zeker wel gezien, neem ik aan.
10 april 2012 om 09:08 #17873706Als je Android hebt: FlitsMeister king:
Heeft me al wat euro’s bespaard :wors
10 april 2012 om 09:15 #17873707@Vectra-gts C wrote:
ik voel me nu al k*t.
ben beginnend bestuurder en de auto is van mijn vader. zoiets doms doe ik dus nooit meer tenzij ik in duitsland rijnja met wat geluk kan je met je pa overleggen dat hij zegt dat hij heeft gereden, en dat jij gewoon de boete betaald.
hij zal zijn rijbewijs niet kwijtraken als hij niet eerder gepakt is met snelheids overtredingen, en andersis hij hem hooguit 3 weken kwijt, nog niet eens geloof ik.
volgens mij moeten ze hem daarvoor staande houden, en niet via fliters.
maar weet dit niet 100% zeker.ach, van je fouten leer je :P
ik rijd ook geen 40 meer in een 30 km zone na 3x geflitst te zijn op de zelfde weg binnen 15 minuten haha10 april 2012 om 09:27 #17873708@soepkiepe wrote:
@Vectra-gts C wrote:
ik voel me nu al k*t.
ben beginnend bestuurder en de auto is van mijn vader. zoiets doms doe ik dus nooit meer tenzij ik in duitsland rijnja met wat geluk kan je met je pa overleggen dat hij zegt dat hij heeft gereden, en dat jij gewoon de boete betaald.
hij zal zijn rijbewijs niet kwijtraken als hij niet eerder gepakt is met snelheids overtredingen, en andersis hij hem hooguit 3 weken kwijt, nog niet eens geloof ik.
volgens mij moeten ze hem daarvoor staande houden, en niet via fliters.
maar weet dit niet 100% zeker.ach, van je fouten leer je :P
ik rijd ook geen 40 meer in een 30 km zone na 3x geflitst te zijn op de zelfde weg binnen 15 minuten hahaZo makkelijk zit het helaas niet….
Geflitst >50 te hard. Geen Wet Mulder? En mijn rijbewijs?
Waarschijnlijk ligt er voor je een Transactievoorstel voor een snelheidsovertreding van meer dan 50 km/u te hard, en ben je hier gekomen voor wat uitleg. Zo goed als zeker zit er tevens een bestuurdersverklaring bij, waarop je kunt aangeven wie de bestuurder was ten tijde van de overtreding. Anders dan een kleine snelheidsovertreding die word afgedaan met administratief recht vallen snelheidsovertredingen van meer dan 50 km/u te hard, niet meer onder het administratief recht (de Wet Mulder) maar onder het strafrecht.De bestuurderverklaring is bijgevoegd omdat de Officier van Justitie graag wil weten wie er bestuurder was ten tijde van de overtreding. Indien je een bestuurdersverklaring bij het transactievoorstel hebt gekregen, of alleen een bestuurdersverklaring hebt gekregen, lees dan dit eens goed door.
Mocht je een transactievoorstel hebben ontvangen, dan begint deze met een tekst die zal luiden; “U word verdacht van een strafbaar feit……..”. Er zijn een aantal zaken die samenhangen met een transactievoorstel waar je geen weet van hebt. Zoals de tekst op het transactievoorstel duidelijk aangeeft voorkom je verdere strafvervolging door het bedrag op de acceptgiro voor de vervaldatum te betalen. Velen zullen gehoorzaam betalen, niet wetende dat er nog meer aan de hand is. Door het betalen van het bedrag beken je in feite schuld aan de gedraging. Daarmee val je onder een tweetal richtlijnen die de wetgever erop na houd om je te bestempelen als “verkeerscrimineel”.
1) Recidiveregeling Excessieve snelheidsovertredingen.
Vanaf de onherroepelijke afdoening van het transactievoorstel, dit is de betaaldatum van het transactievoorstel, val je één jaar onder de “recidiveregeling excessieve snelheidsovertredingen”. Dit betekent zoveel dat indien je binnen die één jaar opnieuw in de fout gaat voor een niet Mulder snelheidsovertreding je direct gedagvaard gaat worden. De Officier van Justitie zal zijn strafeis aanpassen aan deze recidive regeling.2) Register Gedocumenteerde Snelheidsovertredingen.
Vanaf de onherroepelijke afdoening van het transactievoorstel, dit is de betaaldatum van het transactievoorstel, wordt de overtreding bijgeschreven in het “register gedocumenteerde snelheidsovertredingen”. Hierna wordt aan wel gerefereerd als het bekende “kruisje achter je naam”. Deze registratie blijft 5 jaar staan. Dit betekent dat indien je binnen 5 jaar na onherroepelijk worden van het vonnis opnieuw in de fout gaat voor een niet Mulder snelheidsovertreding je direct gedagvaard kunt worden. In deze gevallen zal de Officier van Justitie vaak besluiten tot afdoening middels een transactievoorstel, mits de snelheidsovertreding niet meer dan 50 km/u te hard is geweest. Let wel! Dit is geen regel! Het staat de Officier van Justitie vrij om je ook voor minder direct te dagvaarden!Als je het transactievoorstel NIET betaald, word je in de regel gedagvaard. Dagvaarden zal plaatsvinden binnen 2 jaar na pleegdatum. Laat je dit er niet van weerhouden om het tot een zitting te laten komen! Veel mensen zien op tegen deze periode van 2 jaar. Het komt echter in de praktijk soms voor dat dagvaarding pas na 2 jaar plaatsvindt. In die gevallen kan de Officier van Justitie niet meer actief vervolgen. Je gaat dus vrijuit in dat geval. De overtreding is verjaard.
Indien je wel binnen de periode van 2 jaar gedagvaard word, zul je je moeten voorbereiden op jouw zaak. Lees daarvoor alle informatie door in de rubrieken procesgang. Daarin staan voldoende tips om tot een goede verdediging te komen. Lees ook eens de rubriek over het sjabloon door. Voor verdere informatie opent je een nieuwe topic op het juridische forum.
Geflitst >70 te hard, wat nu?
Voor je ligt een bestuurdersverklaring waarbij géén transactievoorstel is bijgevoegd. Je bent geflitst met méér dan 70 km/u te hard. Dit betekent dat de Officier van Justitie iemand wil dagvaarden. Die iemand gaat diegene worden die je bekend maakt middels de bestuurderverklaring die je mocht ontvangen. Besef wel dat +70 km/u te hard een behoorlijke snelheidsovertreding is. Indien je een topic opent op het juridisch forum, dien je goed uit te leggen wat er zoal speelt. Je zult het een en ander aan kritiek te horen krijgen.Omdat deze overtreding niet in aanmerking komt voor een transactievoorstel, valt er eigenlijk weinig over te zeggen. In de rubriek over de bestuurdersverklaring staat het een en ander hoe te handelen in zo’n geval. Verder is het goed om te weten wat er eventueel na een veroordeling staat te wachten. Daarvoor gelden dezelfde regels en richtlijnen zoals hierboven vermeld.
1) Recidiveregeling Excessieve snelheidsovertredingen.
Vanaf het onherroepelijk worden van het vonnis van de rechtbank, dit is 2 weken na het vonnis i.v.m. de termijn voor het instellen van hoger beroep, val je één jaar onder de “recidiveregeling excessieve snelheidsovertredingen”. Dit betekent zoveel dat indien je binnen die één jaar opnieuw in de fout gaat voor een niet Mulder snelheidsovertreding je direct gedagvaard gaat worden. De Officier van Justitie zal zijn strafeis aanpassen aan deze recidive regeling.2) Register Gedocumenteerde Snelheidsovertredingen.
Vanaf het onherroepelijk worden van het vonnis van de rechtbank, dit is 2 weken na het vonnis i.v.m de termijn voor het instellen van hoger beroep, wordt deze overtreding bijgeschreven in het “register gedocumenteerde snelheidsovertredingen”. Hierna wordt aan wel gerefereerd als het bekende “kruisje achter je naam”. Deze registratie blijft 5 jaar staan. Dit betekent dat indien je binnen 5 jaar na onherroepelijk worden van het vonnis opnieuw in de fout gaat voor een niet Mulder snelheidsovertreding je direct gedagvaard kunt worden. In deze gevallen zal de Officier van Justitie vaak besluiten tot afdoening middels een transactievoorstel, mits de snelheidsovertreding niet meer dan 50km/u te hard is geweest. Let wel! Dit is geen regel! Het staat de Officier van Justitie vrij om je ook voor minder direct te dagvaarden!Om je goed voor te bereiden op jouw rechtszitting lees je de rubriek procesgang door. Daarin staan voldoende tips om tot een goede verdediging te komen. Lees ook eens de rubriek over het sjabloon door. Voor verdere informatie open je een nieuwe topic op het juridische forum.
Bron: http://www.flitsservice.nl/juridisch/html/geflitst-30/geflitst-30_main.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
10 april 2012 om 12:55 #17873709ze moeten elke idioot die zo hard rijd zijn rijbewijs afnemen. belachelijke snelheid.
een beetje te hard ok. maar 80 km te hard.dat is ook de reden dat de zogenoemde puntenrijbewijs is ingevoert, door dat er idioten zijn die belachelijke dingen moeten doen
10 april 2012 om 13:02 #17873710@itsthedch wrote:
ze moeten elke idioot die zo hard rijd zijn rijbewijs afnemen. belachelijke snelheid.
een beetje te hard ok. maar 80 km te hard.dat is ook de reden dat de zogenoemde puntenrijbewijs is ingevoert, door dat er idioten zijn die belachelijke dingen moeten doen
-offtopic
Iedereen zal hierover zijn eigen mening hebben, ik ook (en ben het niet met je eens). Graag zou ik hierover dan ook een discussie met je willen voeren. Echter lijkt het me niet leuk voor de TS om dat in dit topic te doen. Als je het hierover wil hebben zou ik gewoon een topic posten in slap gelul :thumbup
Voor de TS is het gewoon hopen dat er niks aan de hand is of ‘t niet zo’n dure boete is. Hij heeft immers geleerd van zijn actie (maak ik op uit zijn reacties).
10 april 2012 om 13:27 #17873711waarom zou ik hier dan een topic over moeten openen in slap gelul? discusseren kan hier ook vind ik.
ik heb deze topic niet geopend. lijkt me logisch dat je dan ook mensen tegenkomt die de actie niet waarderen.
iedereen mag zijn eigen mening hebben.
ik kan best geloven dat hij er nu spijt van heeft. of mischien alleen voor zijn bankrekening.
maar wat als er een ongeluk was gebeurt??
ik kan heel ver meegaan met beweegredenen om hard te rijden en hou me zelf ook vaak niet aan de snelheid.
maar 200??? dat is niet even meer te hard rijden.
ergens moet een grens zijn.zag toevallig gisteren een ongeluk van dat progamma van slechte chauffeurs. (de nieuwe versie die komt)
2 meiden in een auto die in een 30 km zonde met wegwerkzaamheden veel te hard rijden en op een oldtimer knallen die van rechts kwam.
in mijn ogen is dat progamma schandalig en mogen die mensen niet eens een rijbewijs hebben.discussie moet altijd kunnen. mocht jij daar anders over denken dan staat het je vrij om een topic te openen, ik discuseer wel mee.
maar vind het onzin om dat ergens anders op de site te doen omdat het vervelend kan zijn voor de plaatser van deze topic.
of de beheerders van deze site moeten daar anders over denken natuurlijk ;)10 april 2012 om 13:39 #17873712200 vind ik ook extreem, maar als ik dan naar het tijdstip kijk en welke wegen het zijn heb ik er opzich nog wel begrip voor. (Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf met wat voor auto het was). Het is alleen dom dat je het in Nederland doet want hier zijn ze erg goed met flitspalen (we hebben ze ze zelfs uitgevonden :vertag ) Daarnaast zijn er onze radarvrienden de enigen die wel buiten kantoor te vinden zijn…
Het feit dat je een keer 200 aantikt vind ik niet zo kwalijk op dat tijdstip, er zijn er meer die dat hier in Nederland wel eens doen… De TS heeft niet constant 200 gereden he ;) En daarnaast is er een grote kans dat de tellerafwijking er nog niet bij zit.
Punt is wel: eigen schuld dikke bult. Als je met die snelheden over de weg jaagt (en je niemand hindert!) en je wordt betrapt is het gewoon dokken / rijbewijs kwijt. Echter hoop ik dat laatste niet voor de TS.
Rijbewijs zou je niet kwijt mogen raken van een keer een flinke snelheidsovertreding waarbij je geen hinder veroorzaakt voor je mede weggebruikers. Een fikse boete is wat mij betreft prima. Leer je het ook direct af… Verder zijn er genoeg mensen die gewoon rampzalig in het verkeer zijn, die mensen vallen je vaak wel op in smalle straatjes, grote parkeerterreinen of op zondag… Daar zitten echt figuren tussen die hun rbw niet waard zijn.
10 april 2012 om 13:54 #17873713het is alleen jammer dat ongeveer de helft van de boete uit belasting bestaat :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.