Woofer/versterker afstelling

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Woofer/versterker afstelling

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Atteman
    Deelnemer

Hey,

Heb gisteren een nieuwe woofer+versteker ingebouwd, dit icm met de alpina iva d310r..
      Nu vind ik de bas een beetje zeurend klinken en pakt hij niet alle tonen die uit de bas zouden moeten komen, hoe kan ik dit afstellen?
      Het betreft de versterker: JBL GTO-5355
      En woofer: JBL GT5 1204BP

Hulp erg gewenst!

Roelof

Ik weet niet wat er allemaal aan instellingen op zit maar de meest simpele instelling is de aansluitdraden op de woofer wisselen, dan geef je hem een fasedraai van 180 graden (op sommige versterkers ook een instelling) waardoor het signaal beter kan samen vallen met de speakers.

Een beetje spelen met het filter op de versterker en radio (indien mogelijk) en als je de mogelijkheid hebt ook spelen met de filters op je gewone speakers kan veel recht zetten om frequentiegebieden te verdelen over de speakers en woofer.

Astra F Vaassen
        Deelnemer

En stel bijvoorbeeld alleen op je radio af of alleen op je versterker. Anders ga je dubbel op doen en dan heb ik het over filters etc.. Ik heb gewoon op van alles lopen draaien op versterker en geluisterd wat er veranderde. Op deze manier toch redelijk goed kunnen afstellen maar vind het moeilijk blijven. Alles op radio uitgeschakeld dus heb alleen op versterker afgsteld ;) En de bass was het mooist met LPF aan en de hz beetje instellen op gevoel met meeste bass. En dan kun je subsonic nog vaak doen voor extra bass dacht ik.

2e-c14nz

Wat Astra F Vaassen al aangeeft, kijk idd even naar de LPF en de HZ. Zo geef je aan welke ”tonen” hij door moet laten. Hoog, midden, laag of alles.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.