Wolkje blauwe rook bij starten

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Wolkje blauwe rook bij starten

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219786
    sanderdevliegere
      Lid sinds:
      1 May 2008

      Beste Mensen,

      Zoals ik onlangs verteld heb, heb ik een LEH turbo gemonteerd omdat mijn oude LET turbo olie lekte.

      Nu krijg ik sinds die turbo erop te hebben steeds bij het starten een klein pluimpje blauwe rook. Ik had dit ook al een beetje bij mijn LET turbo maar dacht dat het daardoor kwam.

      Ik lees hier dat het kleppenseals kunnen zijn, is dit meestal het geval?

      Ik hoor het graag,

      Groet,
      SAnder

      #17654189
      OPCdriver
        Lid sinds:
        1 August 2009

        Hoi Sander ,
        Kan zijn , maar is na de vervanging alle olie uit de inlaat/uilaat verwijderd?
        Zoniet dan zal het nog enige tijd duren voor hij stopt met het geven
        van rooksignalen.
        groet Marcel.

        #17654190
        sanderdevliegere
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Hee Marcel,

          Zou er ook olie in de inlaat kunnen zitten ja? Waar ong. moet ik zoeken dan? Want in de intercooler (van de turbo naar de intercooler) slang vond ik niet heel erg veel olie.

          Groet en weeral bedankt!
          Sander

          #17654191
          tijgetje57
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2004

            origineel gepost door sanderdevliegere
            Hee Marcel,

            Zou er ook olie in de inlaat kunnen zitten ja? Waar ong. moet ik zoeken dan? Want in de intercooler (van de turbo naar de intercooler) slang vond ik niet heel erg veel olie.

            Groet en weeral bedankt!
            Sander

            Daar heb je precies jouw probleem. Om het zo te zeggen. De olie moet er allemaal even uit.

            Dat kan nog wel even duren.

            #17654192
            OPCdriver
              Lid sinds:
              1 August 2009

              Hoi Sander
              Je keering kan aan de in of aan de uitlaatzijde stuk gaan (of allebei) als de inlaatzijde stuk is
              dien je alles eraf te halen en schoon te spoelen , bij de uitlaatkant (komt niet zo vaak voor)
              heb je kans dat je catalisator(s) en demper(s) nog vol olie zitten.
              Met alles aan de inlaatzijde bedoel ik alle inlaat slangen/leidingen , intercooler en de inlaat.
              Je kunt ook gewoon de boel de boel laten en dan zou het geleidelijk ook
              over moeten gaan.
              Succes en groet Marcel.

              #17654193
              sanderdevliegere
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Hee de Mannen,

                Bedankt voor de tips, gister even naar Mtech geweest om de remap te laten doen en hij heeft meteen mijn wastegate even wat gefinetuned (hij begon zijn druk al te verliezen op 4300rpm), niet heel handig dus. Nu gaat ie als een raket gelukkig!

                Ik vroeg aan meneer Mtech dezelfde vraag en die zei mij precies hetzelfde als jullie, olie resten die in mijn kat zit (zit alleen nog een 300cells racekat onder nu), kwestie van tijd dus :D.

                Groet,
                Sander

                #17654194
                martijn b.
                  Lid sinds:
                  17 May 2009

                  hoi, en hoe is het nu? Geen rook meer of……….

                  #17654195
                  sanderdevliegere
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Hee Martijn,

                    Nog altijd toch een wolkje bij het starten hoor. Zou het niet kunnen dat er nog olie in de intercooler zit?

                    Ook vind ik het olie verbuik toch iets te veel eigenlijk, 1 streepje na ong. 1500km. Of is dit te verwaarlozen?

                    Gr,
                    Sander

                    #17654196
                    XpLoD
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 July 2008

                      origineel gepost door sanderdevliegere
                      Hee Martijn,

                      Nog altijd toch een wolkje bij het starten hoor. Zou het niet kunnen dat er nog olie in de intercooler zit?

                      Ook vind ik het olie verbuik toch iets te veel eigenlijk, 1 streepje na ong. 1500km. Of is dit te verwaarlozen?

                      Gr,
                      Sander

                      Hoeveel olie lekte je oude LET Turbo?
                      Het kan best zijn dat je kleprubbers uitgedroogd zijn :(
                      Ik had precies het zelfde ellende dat mijn auto blauw ging roken bij het starten.

                      #17654197
                      martijn b.
                        Lid sinds:
                        17 May 2009

                        Hoi Sander,

                        Bij mij was het bij het starten en bij gewoon gas geven bij een warme motor na even stationair te hebben gedraaid…blauwe pluim…

                        De turbo was goed echter de klepseals waren uitgehard/verbrand.

                        Ik heb er niet veel verstand van maar altijd maar dat er nog ergens olie in blijft zitten….jajajajaja

                        Als je je auto goed op zijn staart trapt dan komt er overal zoveel druk op te staan dat hij dan ook blauwe rook moet geven m.i. ….als het alleen bij het starten is dan is het wat anders.
                        Vaak worden er allerlei vage oorzaken aangegrepen. Ik moest bij een km stand van 115000…1000 km gaan rijden om te kijken of het minder wordt…ik kom niet uit een ei hoor!!!

                        Succes er mee…

                        nieuwe klepseals en koppakking zit allemaal in een set en is minder dan een dag werk…

                        Grtz

                        Martijn

                        #17654198
                        sanderdevliegere
                          Lid sinds:
                          1 May 2008

                          Hee Martijn,

                          Okee heb je dit laten doen die koppakking en klepseals? Of heb dit zelf gedaan?

                          Anders ben ik toch wel erg benieuwd wat dit gekost heeft eigelijk.

                          Gr,
                          Sander

                          #17654199
                          martijn b.
                            Lid sinds:
                            17 May 2009

                            weet niet wat het kost…..viel onder de garantie.

                            sorry man,

                            grtz martijn

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.