Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Wolkje blauwe rook bij starten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2010 om 20:28 #17219786
Beste Mensen,
Zoals ik onlangs verteld heb, heb ik een LEH turbo gemonteerd omdat mijn oude LET turbo olie lekte.
Nu krijg ik sinds die turbo erop te hebben steeds bij het starten een klein pluimpje blauwe rook. Ik had dit ook al een beetje bij mijn LET turbo maar dacht dat het daardoor kwam.
Ik lees hier dat het kleppenseals kunnen zijn, is dit meestal het geval?
Ik hoor het graag,
Groet,
SAnder9 april 2010 om 07:50 #17654189Hoi Sander ,
Kan zijn , maar is na de vervanging alle olie uit de inlaat/uilaat verwijderd?
Zoniet dan zal het nog enige tijd duren voor hij stopt met het geven
van rooksignalen.
groet Marcel.9 april 2010 om 08:49 #17654190Hee Marcel,
Zou er ook olie in de inlaat kunnen zitten ja? Waar ong. moet ik zoeken dan? Want in de intercooler (van de turbo naar de intercooler) slang vond ik niet heel erg veel olie.
Groet en weeral bedankt!
Sander9 april 2010 om 08:52 #17654191origineel gepost door sanderdevliegere
Hee Marcel,Zou er ook olie in de inlaat kunnen zitten ja? Waar ong. moet ik zoeken dan? Want in de intercooler (van de turbo naar de intercooler) slang vond ik niet heel erg veel olie.
Groet en weeral bedankt!
SanderDaar heb je precies jouw probleem. Om het zo te zeggen. De olie moet er allemaal even uit.
Dat kan nog wel even duren.
9 april 2010 om 17:06 #17654192Hoi Sander
Je keering kan aan de in of aan de uitlaatzijde stuk gaan (of allebei) als de inlaatzijde stuk is
dien je alles eraf te halen en schoon te spoelen , bij de uitlaatkant (komt niet zo vaak voor)
heb je kans dat je catalisator(s) en demper(s) nog vol olie zitten.
Met alles aan de inlaatzijde bedoel ik alle inlaat slangen/leidingen , intercooler en de inlaat.
Je kunt ook gewoon de boel de boel laten en dan zou het geleidelijk ook
over moeten gaan.
Succes en groet Marcel.11 april 2010 om 11:21 #17654193Hee de Mannen,
Bedankt voor de tips, gister even naar Mtech geweest om de remap te laten doen en hij heeft meteen mijn wastegate even wat gefinetuned (hij begon zijn druk al te verliezen op 4300rpm), niet heel handig dus. Nu gaat ie als een raket gelukkig!
Ik vroeg aan meneer Mtech dezelfde vraag en die zei mij precies hetzelfde als jullie, olie resten die in mijn kat zit (zit alleen nog een 300cells racekat onder nu), kwestie van tijd dus :D.
Groet,
Sander22 april 2010 om 21:02 #17654194hoi, en hoe is het nu? Geen rook meer of……….
23 april 2010 om 07:02 #17654195Hee Martijn,
Nog altijd toch een wolkje bij het starten hoor. Zou het niet kunnen dat er nog olie in de intercooler zit?
Ook vind ik het olie verbuik toch iets te veel eigenlijk, 1 streepje na ong. 1500km. Of is dit te verwaarlozen?
Gr,
Sander23 april 2010 om 07:41 #17654196origineel gepost door sanderdevliegere
Hee Martijn,Nog altijd toch een wolkje bij het starten hoor. Zou het niet kunnen dat er nog olie in de intercooler zit?
Ook vind ik het olie verbuik toch iets te veel eigenlijk, 1 streepje na ong. 1500km. Of is dit te verwaarlozen?
Gr,
SanderHoeveel olie lekte je oude LET Turbo?
Het kan best zijn dat je kleprubbers uitgedroogd zijn :(
Ik had precies het zelfde ellende dat mijn auto blauw ging roken bij het starten.23 april 2010 om 09:11 #17654197Hoi Sander,
Bij mij was het bij het starten en bij gewoon gas geven bij een warme motor na even stationair te hebben gedraaid…blauwe pluim…
De turbo was goed echter de klepseals waren uitgehard/verbrand.
Ik heb er niet veel verstand van maar altijd maar dat er nog ergens olie in blijft zitten….jajajajaja
Als je je auto goed op zijn staart trapt dan komt er overal zoveel druk op te staan dat hij dan ook blauwe rook moet geven m.i. ….als het alleen bij het starten is dan is het wat anders.
Vaak worden er allerlei vage oorzaken aangegrepen. Ik moest bij een km stand van 115000…1000 km gaan rijden om te kijken of het minder wordt…ik kom niet uit een ei hoor!!!Succes er mee…
nieuwe klepseals en koppakking zit allemaal in een set en is minder dan een dag werk…
Grtz
Martijn
25 april 2010 om 11:27 #17654198Hee Martijn,
Okee heb je dit laten doen die koppakking en klepseals? Of heb dit zelf gedaan?
Anders ben ik toch wel erg benieuwd wat dit gekost heeft eigelijk.
Gr,
Sander25 april 2010 om 13:38 #17654199weet niet wat het kost…..viel onder de garantie.
sorry man,
grtz martijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.