wjd led daytime running light hoe moet je het aansluiten

Forumindex Forums Modellen Astra wjd led daytime running light hoe moet je het aansluiten

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    martinopel
    Deelnemer

hallo

ik heb laatst wjd led daytime running light (https://lh4.googleusercontent.com/-cLvqAhF4CLs/TtHmk1tD3kI/AAAAAAAAAB4/Thl8gbwVras/s110/DSCN0629.JPGlampen” onclick=”window.open(this.href);return false; )gekocht alleen heb een paar vragen

-moet je deze apart aansluiten of mag je deze samen met stadlicht ansluiten
      – of moet ik ze aansluiten via de module voor mistlampen voor (dat ik ze aan en uit kan zetten )
      – ik heb wel de aanluiting voor mistlampen bij de bumper alleen mijn licht module(schakelaar) heeft geen knop voor mistlampen voor heb wel een losse schakelaar ik kan hem erin zetten of moet ik een andere halen die er al inzit

zou iemand mij kunnen helpen dat ik snel kan aansluiten

mvg

martin

KRSA2000
      Deelnemer

Je zou eigenlijk met een relais moeten gaan werken…

Ik heb begrepen dat bij oudere auto’s de DRL samen met de stadslicht mag branden. Maar moet uitgaan zodra andere licht wordt gevoerd.

DRL via een relais voorzien van stroom vanuit de stadslicht. Schakeling van de relais via de schakeling dimlicht en grootlicht (achter het dashboard). Dim/grootlicht uit–> circuit DRL gesloten (aan). Dim/grootlicht aan–> circuit DRL open (uit).

Hier is de regelgeving (na mijn weten meest actueel situatie)

b07

ik heb wel eens een led light voor iemand aangesloten, merk weet ik niet meer maar, was vrij simpel 1 draad op de 12 volt accu met zekering er tussen en, 1 draad naar binnen trekken op de -van de radio met een schakelaar er tussen in de auto ,die je in elke automaterialen zaak kan kopen voor een paar euro, zo kan je em altijd aan en uit zetten wanneer je wil

KRSA2000
          Deelnemer

Wel niet vergeten uit te zetten als jij je “normale” licht aan zet… ;)
            Een agentje met een slecht humeur zou je papieren in kunnen nemen omdat je auto niet aan de technische eisen voldoet.
            Als ie goeie zin heeft kan je rekenen op een boete van ong. €140.

martinopel
            Deelnemer

bedankt voor de info
              normaal licht bedoel je als je savonds rijdt op de weg

ik wouw eerst de led strip aan sluiten als ik de dimlicht aanzet dat kleine lampje in de koplamp en wanneer ik naar stadlicht ga dat die dan uit gaat

KRSA2000
              Deelnemer

Normaal licht bedoel ik dim en/of grootlicht (wat je idd in de donkere uren/tijdens slecht zicht gebruikt)

“Klein lampje” is je stadslicht.

zo moet je hem aansluiten. (Sorry is niet heel netjes getekend, maar ik heb al een paar whisky’s achter de kiezen…:D )

martinopel
                Deelnemer

dankjewel :D :D :D ik ga morgen aansluiten via de stadlicht en dan probeer ik ook een extra schakelaar in te zetten in de auto dat ik ze kan gebruiken als mistlampen of mag dat niet als mistlampen gebruiken

Jacob1961
                  Deelnemer

Ik heb deze lampen als volgt aangesloten:
                    Een plus via het contact opgezocht in de zekeringenkast en deze doorgetrokken naar de DRL plus aansluiting
                    Een draad aangesloten op een van de stadslichtzekeringen in de zekeringenkast en deze aangesloten op de minaansluiting van de DRL lampen.
                    Als nu het contact wordt aangezet gaan de DRL lampen branden, als het stadslicht wordt aangezet krijgen de DRL lampen op beide aansluitingen een plus en gaan ze uit.
                    Geen gedoe met relais en dergelijke en het werkt al 4 jaar naar volle tevredenheid.

Succes met het aansluiten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.