Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Witte rookpluim uit uitlaat.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2013 om 13:33 #17258002
Sinds vorig jaar september heb ik een Opel Tigra-A X1.6XE. Helaas de grootste miskoop van alle auto’s die ik ooit heb gekocht. Is reeds 7 maal naar de garage geweest en heeft me al bijna 3000 euro gekost aan reparatiekosten. De laatste 4 keer bij dezelfde garage gebracht omdat het oranje waarschuwingslampje van het motormanagentment brande. Ze hebben van alles er aan gedaan, maar het probleem bleef terug komen. Vorige week donderdag hebben ze hem weer gemaakt en er een nieuwe klep ter waarde van 250 euro in geplaatst. Echter de volgende dag kwam er een grote witte pluim uit mijn uitlaat, en de koelvloeistof in het reservoir stond onder grote druk. Toen ik de dop er af haalde spoot de koelvloeistof er als een fontein uit. Ik vroeg nog aan de garagehouder of de koppakking mogelijk niet stuk was, en ik er nog wel mee verder kon rijden. Volgens hem kon het wel, maar voor de zekerheid moest ik wel een jerrycan met water meenemen. Ik durfde het echter niet aan en heb niet meer met mijn Tigra gereden. Vandaag is er een kennis van me langs geweest die wel enige verstand van auto’s heeft. We hebben een stuk gereden en zijn mening was dat de koppakking niet kapot was, maar waarschijnlijk de waterpomp. Wie kan mij raad geven wat het euvel kan zijn, en is het nog wel de moeite om er nog meer geld in te steken. Alvast bedankt.
Jan Roelof
22 mei 2013 om 17:42 #18145903Ik zou direct de koppakking doen.
Als je voor de waterpomp gaat, moeten de spanrollen en de distributieriem ook. Die mag je geen tweede keer opspannen enzo.
Zou zonde zijn om dan niet van die kans gebruik te maken en direct de koppakking te doen.
Anders moet je namelijk nog een keer een nieuwe waterpomp+spanrollen+riem doen, want dat moet er dan sowieso weer af voor de koppakking.Sowieso vindt ik de waterpomp vrij onwaarschijnlijk als de koelvloeistof echt met die kracht naar buiten geblazen wordt.
Ik denk dat het de koppakking is. Koelvloeistof zou sowieso over de kook moeten zijn als het de waterpomp is, en ik vermoed dat je geen koelingproblemen hebt gehad, of wel?
Daarbij komt er schijnbaar een grote witte pluim uit de uitlaat. Als het de waterpomp is, zou dat niet moeten kunnen. Voor een witte pluim moet er namelijk water de verbrandingskamer in kunnen. De pomp zit op geen enkele manier daar aan verbonden, dus nogmaals: het lijkt me zeeeeer sterk. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.