winterslaap

Forumindex Forums Modellen Kadett winterslaap

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    kadett4x4
    Deelnemer

€10.000,- voor een carport, daar heb een hele aanbouw voor gemaakt.
      een tip, BEUNERS.
      kost het een heel stuk minder, en zelf veel meehelpen.
      en wat betreft die autohoes, mooi als de wagen ergens droog binnen staat.

groeten.

GlennGSI
      Deelnemer

beetje condens onder zo’n hoes.. gaat het vriezen.. vriest de hoes vast aan de auto.. fijn joh zo’n hoes :P

Vinci
        Deelnemer

Wil inderdaad ook niet negatief doen, maar met zo’n hoes buiten een paar maanden stil laten staan groeien de paddenstoelen straks op je bekleding (letterlijk!!)

Aapje

Vinci heb je dat toevallig ook nog op wat websites/boeken staan? Ik krijg dat namelijk niet bij m’n vriendin in de kop…

Die wilt de city van ons te graag in zo’n klote hoes douwen…

saluma
            Deelnemer

Ik heb de hoes er toch maar vanaf gehaald.Er zaten inderdaad wat vochtige plekken op het dak en de motorkap.
              De driehoekroosters bij het achterraampje kunnen dus ook geen wind krijgen waardoor de auto inderdaad niet kan circuleren binnen.De auto was wel een klein beetje klammig van binnen.
              Hij zal het maar zonder hoes moeten doen.Maar hij komt sowieso niet de weg op als er van die witte troep op straat ligt met de bijbehorende pekel.
              Helaas,maar als je het niet probeert,weet je het ook niet.
              Jammer,je bedoelt het goed voor de auto,maar als ik hierdoor een rotte auto kan oplopen is het me dat niet waard.
              gr Marcel.

Vinci
              Deelnemer

Heb er helaas geen bewijs meer van, maar heb er wel ervaring mee, ALLES maar dan ook ALLES was beschimmeld en verrot in een van mijn eerste auto’s met zo’n hoes erover, en dan praat ik over nog slechts 6 weken onder zo’n hoes!! En op de stoelen en de voor matten zaten letterlijk van die paddestoeltjes met steeltjes en hoedjes!! Om over de lucht maar niet te spreken, die auto zo naar de sloop gebracht (was overigens geen Opel)

jblfreak
                Deelnemer

hoes kan wel maar dan moet ie idd wel droog staan

maar ook zonder hoes komt er wel eens wat aanslag op leder of stuur oid

Vinci
                  Deelnemer

Ja, en dan droog binnen waar het ook niet al te erg condenseert. Probleem onder bijv. een carport is dat het plaatwerk van de auto alsnog een hele berg vocht onttrekt aan de lucht en alles alsnog nat wordt en verschimmeld. En dat doet een auto zeker ook wel eens als hij lang stil buiten staat zonder hoes. Stilstand is met een auto hoe je het ook bekijkt altijd achteruitgang… Zo’n ding moet gewoon regelmatig even warm worden en lekker luchten en dat doet hij ook met nat weer nog vrij goed als je er maar mee rijdt.

saluma
                    Deelnemer

Zo,de heftigste vorstperiode is over.Tijd om m’n vriend wakker te maken.En dat wilde hij maar al te graag!
                      Vandaag heb ik de Kadett gestart voor de eerste keer in 3 maanden.Natuurlijk gaat een auto gewoon starten,maar je weet nooit wat zo’n koude periode doet met een auto.
                      De accu erin gezet,sleutel omdraaien en…………..in 1 keer liep hij weer als een zonnetje.Heerlijk om zijn gebrom weer te horen,weet je dat!Heerlijk.
                      Uiteraard een stukkie gereden en god,wat is dat heerlijk!Lekker in de D gezet en gaan.Rustig aan opwarmen en daarna gewoon rijden.
                      Fantastisch gewoon.
                      Eind deze maand moet ie gekeurd worden,en ik heb daar totaal geen problemen mee.Kom maar op,met die APK!
                      Tevens wordt dan de pakking van het carterpan vervangen,want er komt wel wat olie uit.En dat moet niet.

Kortom,een ouderwetse oldtimerdag vandaag!!!!!! inclusief een lekkere wasbeurt.
                      gr Marcel.

astraTD

Mooi dat die weer loopt :thumbup

KadAstra-EF
                        Deelnemer

Fijn dat ie in 1 keer loopt.
                          Heb je de accu dan 3 maanden eruit gehad ?

Rik :)

Anoniem

Mooi! :)
                            Mijn Astra F houd alleen maar korte winterslaapjes tijdens de sneeuw & pekel :D

saluma
                            Deelnemer

@KadAstra-EF wrote:

Fijn dat ie in 1 keer loopt.
                              Heb je de accu dan 3 maanden eruit gehad ?

Rik :)

De accu heb ik inderdaad drie maanden uit gehad.Op zolder neergezet.Maar het is wel een gloednieuwe accu,hij hoefde niet op de druppelaar.

Echt typisch Opel,gewoon in 1 keer starten hahahaha
                              gr Marcel.

Raluph
                              Deelnemer

@Mr.F wrote:

Mooi! :)
                                Mijn Astra F houd alleen maar korte winterslaapjes tijdens de sneeuw & pekel :D

Zelfde verhaal voor mijn E`tje maar hij wordt alleen maar zaterdags gebruikt…vorige week lekker door de wasstraat….was ie weer lekker wit…maarja vandaag weer vogelpoep er vanaf kunnen halen…scheit vogels ;)

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.