winterbanden/bandenmaat vraag

Forumindex Forums Modellen Astra winterbanden/bandenmaat vraag

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    blackX20XER

Hey mensen, ik zit met het volgende dilemma

ik heb enige tijd geleden een set winterbanden met velgen gekocht via mp.
      het zijn 16 inch velgen ET39 met banden maat 205/55/16 (kwamen onder een zafira vandaan).

Ik rijd dus een Astra G opc 1 die ook nog een tikkie lager is als standaard, en dat geeft nu problemen.
      Aan de voorkant loopt hij aan tegen het binnen scherm.
      Er hoort eigenlijk 205/50/R16 onder te zitten, dit is ook de maat van mijn reserve wiel en dat past gewoon.
      Alleen….. is mijn reserve wiel ET49.
      Nu zit ik in dubio, want een velg/band combinatie 2e hands is zo goed als niet te vinden ben ik inmiddels achter (niet met goede banden).

Maar nu zit ik te twijfelen of ik een set compleet nieuwe banden zou kopen, alleen om zeker te zijn dat ze passen zou ik dan voor 195/50/16 willen gaan maar daar kan ik de banden die ik wil niet in krijgen, dus zou het 205/50/16 moet een worden maar ik twijfel of ze dan wel 100% gaan passen vanwege de andere ET (39) van de winter velgen.

wie o wie kan mij zekerheid geven?

PS als iemand een set heeft met passende (licht)metalen velgen voor een astra met 5 gaats velgen met de juiste banden houd ik me ook aanbevolen.

Alvast bedankt gr Rolf

theunm

velg komt 1 cm verder naar buiten.

en 195/50 16 is ook niet de juiste omtrek.

even zoeken op tyrecalculator dan kun je bereken wat de juiste maat is

blackX20XER

Ja dat had ik al gedaan, standaard is bij de opc 215/40/17 dus zowel 195/50/16 als 205/50/16 vallen binnen de wettelijke norm.

Gr Rolf

blackX20XER

Niemand verder? Zijn er wel mensen met een verlaagde astra g hatchback die met winterbanden 16 inch velgen met winterbanden rijden? En welke maat banden hebben jullie er dan onder?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.