Winterbanden Zafira B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Winterbanden Zafira B

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Harry1969
    Deelnemer

Ik ben op zoek naar winterbanden en kijk hiervoor op mp.
      Ik kom nu een set van 4 tegen die de volgende kenmerken hebben:
      16 inch x 6,5J
      steek 5 x 110
      et 49
      ze zaten onder een Zafira A. Volgens steekmaat zouden deze ook onder een Zafira B (1800) moeten passen. Het enige wat ik aan verschil zie is de ET waarde.
      Deze hebben een waarde van 49, volgens de norm zou dit 37 moeten zijn maar mag je daar max 5 van afwijken.
      De vraag passen deze veilig of niet onder mijn zafira b?

gerben rsv
      Deelnemer

Ik heb wel eens Zafira A velgen op een B gezien alleen waren dit wel de 17 inch OPC velgen deze zijn 7,5jx17 ET 47.

Misschien kun je ze passen?

Het moet denk ik net kunnen.

aapje1963
        Deelnemer

Ik heb de oude velgen15″ van mijn Zafira onder mijn Vectra C GTS liggen in de winter

pieterrademakers
          Deelnemer

Passen doet het wel, Wel komen de wielen in totaal bijna 2;5 cm meer naar binnen of buiten te staan t.o.v. van je huidige wielen. dit zou ook effect hebben op de druk op je wiellagers. In de praktijk zie je veel mensen hier mee rondrijden. Ik zou het niet zo snel doen aangezien 12 wel heel veel afwijkt van het max van 5.

dutch
            Deelnemer

Helemaal eens met pieterrademakers. Wij hebben destijd nieuwe gebruikte velgen gescoord en die voor de A los verkocht. Beter even doorzoeken tot je de goede hebt.

gerben rsv
              Deelnemer

@pieterrademakers wrote:

Passen doet het wel, Wel komen de wielen in totaal bijna 2;5 cm meer naar binnen of buiten te staan t.o.v. van je huidige wielen. dit zou ook effect hebben op de druk op je wiellagers. In de praktijk zie je veel mensen hier mee rondrijden. Ik zou het niet zo snel doen aangezien 12 wel heel veel afwijkt van het max van 5.

Om het makkelijk te houden is de ET waarde in mm ipv inch!

De wielen komen dus 1,2 cm naar binnen :thumb

Dit geldt uiteraard alleen als de breedte van de velgen hetzelfde is :D

pieterrademakers
                Deelnemer

Per wiel is dat 1,2 dus in totaal 2,5 heb ik bedoelen te zeggen

Harry1969
                  Deelnemer

Allen, bedankt voor de info!
                    Heb het setje dat ik eerder noemde niet gekocht. Heb sinds vrijdag 16 inch setje gekocht die ook onder een Zafira b hebben gezeten. Op de velg stond H2 en de et waarde 37 en dat heb ik nu ook.
                    Vrijwel nieuw dus moet nog even mee kunnen. Nu nog kijken of ik ergens velgdoppen kan ritselen, zwart staal is ook maar zo zo.

udo
                    Deelnemer

Niet doen. Ha, lees dat je ze als hebt.
                      Heb hiervoor een Zafira A gehad en opel dealer opperde ook dat de ET waarde niet overeenkomt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.