Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Winterbanden, Veiligheid voor Weinig berekening!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2010 om 16:56 #17216914
Winterbanden
MOOI voorbeeld effe getypt in slap geouwehoer topic, maar misschien ook wel hier te plaatsen.
ze kosten je namelijk NIKS EXTRA tov je normale banden!!!!
daarom zei ik al, dat je er niks meer aan uit hoeft te geven dan normale banden slijtage!!
Doordat je nu op Zomerbanden rijd in het zomerbanden seizoen, en op winterbanden rijdt in het winterbandenseizoen.
Verslijt je in de winter je zomerbanden niet, en in de zomer verslijt je je winterbanden niet, en zo kan je weer een seizoen of 2 a 3 verder rijden met BIJDE sets..
zo kost het je NIKS EXTRA!!!! (Dus gratis veiligheid)
normaal zou je bijvoorbeels in 2jaar 1 set zomer banden verslijten..
nu verslijt je in 4 jaar 1 set zomer en 1 set winterbanden.
KOST JE ECHT NIKS EXTRA, soort van Extra veiligheid voor een prikkie…
>>> Berekening:
> Zomerbanden:
Merk: Michelin
Type: Energy
Maat: 185-55-15 82T
Draaglast: 475kg (te licht voor de combo / voor apk net goed).
Prijs per band: € 77,-
Prijs per set (4 banden): € 308,-> Winterbanden:
Merk: Vredestein
type: Snowtrac 3
Maat: 175-65-14 86T Extra Load (ivm achteras last Combo)
Draaglast: 530kg (zwaardere band ivm achteras last Combo)
prijs per stuk: € 63,10 (gewone in deze maat € 53,-)
prijs per set (4 banden): € 252,40Deze sets gaan gaan samen ongeveer net zo lang mee als 2 sets zomerbanden…
zo kom ik als winnaar uit de bus volgens mij..
Mocht je stalen wielen zoeken, op de sloop haal je een set voor rond de 50 euro, en dan nog komt de prijs van de winterbanden niet op de prijs van de zomerbanden per set..
Prijzen zijn wat het mij gekost heeft icl monteren en balanceren
Willem
31 januari 2010 om 17:50 #17602773Ik ben om, Willem.
volgend jaar heb ik ook een setje wintersloffen.
of het moet nog gek gaan doen de laatste maanden.er was toch een soort regeltje, de R in de maand, winterbanden eronder?
31 januari 2010 om 17:58 #17602774Tja idd om het geld hoef je het niet te doen, ik ben ook om maar wacht ff op de zomer ivm de prijs gezien ik toch voor een jong gebruikt setje ga.. En die zijn momenteel de hoofdprijs.
31 januari 2010 om 17:58 #17602775september is nogal vroeg hoor , en april nogal laat :jerry
31 januari 2010 om 18:08 #17602776:wors :thumbup
31 januari 2010 om 18:13 #17602777kan je het niet goedschiks vertellen, dan maar met HARDE CIJFERS Stillekracht, ik heb last van een Win Win situatie, kosten beparing EN Veiligheid.
31 januari 2010 om 19:36 #17602778Je zit er echt mee he wim…:D
31 januari 2010 om 19:44 #17602779ik was het dit jaar al van plan,
kon er wss gratis via via aan komen..
maja heb van de winter niks gereden..
dus ja, vool volgend jaar is het zeker wel de bedoeling:P
het is wel een win win situatie.. maar je moet er ook die liquiditeit voor hebben :P
31 januari 2010 om 19:49 #17602780die moet je opbouwen
Als je zomerbanden versleten zijn zal je ook andere moeten halen, daar zou het probleem niet mogen zitten dan denk ik..
Nu weet ik dat VEEL mensen ook gewoon doorrijden met kale banden tot ze worden afgekeurd of worden bekuerd voor versleten banden.
ik was wel 126,20 euro kwijt voor mijn 2 Snowtrac 3 incl monteren en balanceren…, ik had nog 2 goede Snowtracs 2 op de andere 2 velgen liggen.
Willem
31 januari 2010 om 19:50 #17602781origineel gepost door Astraman
Je zit er echt mee he wim…:DNou ja, ik probeer niks meer dan uit te leggen dat je zo goed als voor niks meer veiligheid en rijgenot kan kreëren.
Willem
31 januari 2010 om 20:21 #17602782is het mogenlijk om als je bv. voorwielaandrijving hebt, daar alleen winterbanden onder?
of zeg ik nu iets geks…?
31 januari 2010 om 20:29 #17602783zou niet aan te raden zijn, daar je meer afhankelijk ben van de achteras wat betreft controle over je voertuig en slippen..
normaal gesproken zou je ook de beste banden achter moeten zetten om de meeste grip op de achteras te zetten.
Als je het puur voor Tractie zou doen, zou het wel kunnen, maar erg veel veiliger word het er niet op.
Gewoon 4 erom joh
Kost een keer de uitgave, daarna kan je er meerdere winters van genieten.
Willem
31 januari 2010 om 20:36 #17602784origineel gepost door wim-v6
die moet je opbouwenAls je zomerbanden versleten zijn zal je ook andere moeten halen, daar zou het probleem niet mogen zitten dan denk ik..
Nu weet ik dat VEEL mensen ook gewoon doorrijden met kale banden tot ze worden afgekeurd of worden bekuerd voor versleten banden.
ik was wel 126,20 euro kwijt voor mijn 2 Snowtrac 3 incl monteren en balanceren…, ik had nog 2 goede Snowtracs 2 op de andere 2 velgen liggen.
Willem
Hey Willem je hebt gelijk,
Ik heb nogsteeds alle intentie, voor volgend jaar.
Heb al 14 inch orginele kadett gsi velgen :)
goed dat dit forum ook eens een keer gebruikt word voor het verbeteren van de verkers veiligheid dan alleen al het werk van bekende de 7de hemel in preisen en al het werk van andere afzijken :jerry
31 januari 2010 om 20:42 #17602785origineel gepost door wim-v6
kan je het niet goedschiks vertellen, dan maar met HARDE CIJFERS Stillekracht, ik heb last van een Wim Wim situatie, kosten beparing EN Veiligheid.:jerry
31 januari 2010 om 20:45 #17602786Funny:jerry
31 januari 2010 om 20:46 #17602787Hahahah dacht ik ook al aan mhoehahahah
31 januari 2010 om 20:49 #17602788met hoeveel mm profiel is een winterband versleten, werkt niet goed meer.
dit ivm de vele gebruikte setjes die worden aangeboden.
niet de 1,6mm van zomerbanden toch.31 januari 2010 om 20:51 #17602789rond de 4mm vooral met sneeuw
voor gebruik op koude oppervlakken en regen kan je tot 3mm door.
Willem
31 januari 2010 om 21:03 #17602790okj, 2-hands banden is dus geen optie.
voor mij dan, ik haal wel nieuwe.31 januari 2010 om 21:16 #17602791vaak worden oude winterbanden met 4 a 5mm verkocht, voor veel te veel.
je kan beter kijken voor nieuwe
en ja, je mag ze wel oprijden, maar dan naar aanloop in de zomer, dan maak je optimaal gebruik van de winterbanden..
tenminste als de mijne op 3 a 3.5mm zitten rijdt ik ze gewoon tot 2mm op zodat ik weer wat kan besparen op de kosten.
Willem
31 januari 2010 om 22:10 #17602792helemaal gelijk hoor wim :thumbup
ik heb al jaren voor 2 auto’s een setje winter en zomerbanden.
en ja dat geeft een hoop velgen en banden in de garage :D
maar goed veiligheid voor alles he.
ik kan er niet zo goed tegen als mensen op hun banden bezuinigen :swear:swear:swear
gr vinc
31 januari 2010 om 22:51 #17602793origineel gepost door wim-v6
zou niet aan te raden zijn, daar je meer afhankelijk ben van de achteras wat betreft controle over je voertuig en slippen..normaal gesproken zou je ook de beste banden achter moeten zetten om de meeste grip op de achteras te zetten.
Als je het puur voor Tractie zou doen, zou het wel kunnen, maar erg veel veiliger word het er niet op.
Gewoon 4 erom joh
Kost een keer de uitgave, daarna kan je er meerdere winters van genieten.
Willem
Collega van me heeft een setup van 2 winter voor en 2 zomer achter.
1 keer op de rem staan en de achterkant breekt uit want de voorkant houd wel grip…31 januari 2010 om 23:06 #17602794Alleen één nadeel van winterbanden. Je verbruikt wordt een stuk hoger 0,5l/100 tot 1l/100 meer (mijn ervaring tenminste).
Ook maken veel mensen de fout om wel voor een A merk zomerbanden te kiezen maar voor een B/C merk winterbanden die dan in de winter gewoon slechter zijn dan de zomerbanden.
1 februari 2010 om 07:04 #17602795de slechtste winterband, heeft nog steeds meer grip dan de beste zomerband……..
1 februari 2010 om 10:57 #17602796Bij echte sneeuw wel, maar als er geen sneeuw ligt ben je in de winter beter af met goede zomerbanden dan met slechte winterbanden (goede winterbanden buiten beschouwing gelaten).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.