Winterbanden duitsland?

Forumindex Forums Modellen Astra Winterbanden duitsland?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17744559
    asconahobbyist
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2008

      origineel gepost door IMpY
      hoezo niet veel meer aan? Daar kun je een seizoen miss wel 2 seizoenen mee doen als je er netjes mee omgaat hoor…

      Groeten Twan

      voor de zomer en wat regen wel,ja.
      onder de 4 mm voldoen ze niet meer aan de winterband eisen en worden ze als zomerbanden gezien.
      Op mijn michelin alpin’s voor de astra staat het er ook op,een sneeuwsterretje en een 4mm>,oftewel,winterbanden tot 4mm
      vandaar dat je veel sets op MP ziet staan met rond de 4,uiterst 5mm

      #17744560
      AstraG5
        Lid sinds:
        21 April 2010

        bedankt voor de nuttige info.
        Ik heb nog nooit op een winterband gereden dus weet ook het verschil niet maar ik denk dat ik ze toch maar ga aanschaffen om elk probleem voor te zijn!

        #17744561
        The Undertaker
          Lid sinds:
          29 January 2005

          origineel gepost door AstraG5
          bedankt voor de nuttige info.
          Ik heb nog nooit op een winterband gereden dus weet ook het verschil niet maar ik denk dat ik ze toch maar ga aanschaffen om elk probleem voor te zijn!

          Verschil ga je zeker merken. Mijn eerste ervaring met winterbanden was veel meer grip op nat wegdek, later met de sneeuw was het helemaal geweldig. Je rijstijl pas je aan aan het weer, die combi met winterbanden is echt een aanrader.

          #17744562
          bjornspiering
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 August 2009

            nou ik weet wel heb een tijdje in duitsland gewoont je moest een bepaalde tijd winterbanden onder je auto hebben zoniet en je krijgt een ongeluk ben je voor niks verzekerd want zelfs de zomerbanden en alle andere banden waren niet goed.
            ik zou het eens gaan opzoeken want je heb hier een speciaal artikel voor.

            #17744563
            SiggieTigra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 October 2009

              origineel gepost door bjornspiering
              nou ik weet wel heb een tijdje in duitsland gewoont je moest een bepaalde tijd winterbanden onder je auto hebben zoniet en je krijgt een ongeluk ben je voor niks verzekerd want zelfs de zomerbanden en alle andere banden waren niet goed.
              ik zou het eens gaan opzoeken want je heb hier een speciaal artikel voor.

              volg de link die ik ergens op pag.1 heb gegeven maar eens, daar staat het e.e.a. ook wel over de verzekering bij gebruik van zomerbanden.

              #17744564
              bjornspiering
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 August 2009

                ja klopt, maar goed daar staat dus wel dat je eigenlijk verplicht bent winterbanden te hebben anders ga je het heel moeilijk krijgen met de verzekering.

                #17744565
                SiggieTigra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 October 2009

                  origineel gepost door bjornspiering
                  ja klopt, maar goed daar staat dus wel dat je eigenlijk verplicht bent winterbanden te hebben anders ga je het heel moeilijk krijgen met de verzekering.

                  jup, maar het staat dus niet in de wet! Je mag dus met zomerbanden rijden, volgens de wet is het nog niet verplicht.

                  #17744566
                  bjornspiering
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 August 2009

                    tja, beetje vreemd toch dat je wel met een aanrijding in duitsland niet verzekerd bent als je geen winterbanden hebt in de winterse omstandigheden ;)

                    #17744567
                    SiggieTigra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 October 2009

                      Klinkt raar, maar als je het goed bekijkt niet.

                      In de duitse wet (StvO) staat dat je je auto aan hebt te passen aan de weersgesteldheid. In gevallen van sneeuw betekent dat dus eigenlijk winterbanden.
                      Heb je een ongeval en je rijdt geen winterbanden, heb jij volgens de verzekering je auto niet aangepast aan de weersomstandigheden en zullen zij er alles aan doen om je claim af te wimpelen. Je hebt je immers niet aan de wet gehouden! Jij zult dan aan moeten tonen dat je met je goede zomerbanden er net zo weinig aan kon doen dan als je met winterbanden had gereden.

                      Houdt er wel rekening mee dat een verzekeraar er niet is om uit te keren, maar om winst te maken.
                      Door zulke “vage” regeltjes in de wet hier zullen ze er dus ook alles aan doen om onder je claim uit te komen. Is hier helaas de cultuur. Daarom ook de Rechtschutzversicherung, omdat veel van deze zaken via het gerecht worden uitgevochten.

                      De plicht komt zowieso, dan is er ook geen twijfel meer mogelijk…

                      #17744568
                      Ronald79
                        Lid sinds:
                        13 September 2010

                        Beste Allen,

                        Wat er in deze topic gezegd wordt klopt, bij vrachtwagens en touringcars(bus), is de regel, zodra er een “R”in de maand is moeten er verplicht winterbanden’onder de voertuigen.
                        Voor personen auto’s geldt deze regel niet echt, maar wat al eerder aangehaald werd, als je in het winterseizoen in div. landen rijdt; Duitsland, Frankrijk, België, Spanje en volgens mij ook Italië, en je raakt betrokken bij een ongeval, kan je aansprakelijk gesteld worden voor alle schade, ALS je geen winterbanden onder je auto hebt, het is een lang juridisch getouwtrek, waar je geen zin in hebt.
                        Bespaar je deze moeite en geld en gooi er als er een “R”in de maand zit gewoon winterbanden onder als je naar deze landen gaat, want deze wet wordt een dezer jaren ook in Nederland vast gesteld.

                        Je kan ook winterbanden huren

                        Gr.

                        Ronald

                        #17744569
                        arjontje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 March 2006

                          origineel gepost door Famempeters
                          ik meld me maar weer heb van de week ergens op dit forum gelzen dat de all weather banden of de m=s banden niet voldeden

                          ik heb een synbool op mijn all weather banden staan van regen /sneeuw /gladdeweg en zon in zo,n rondje ik rij hier altijd mee en heb zelfs met die sneeuw verleden jaar geen last gehad .

                          als we dan al over banden praten dan iemand die echt kan aan geven wat wel verstaan word als winterband anders hebben die all weathers ook niet veel nut

                          dus wie verteld nu hoe het zit ik heb ze al;s volle all weatherbanden gekocht . wie oooohhhh wie

                          het sneeuwvlok met de berg is het symbool voor winter banden.

                          Er zijn maar een paar 4 seizoen banden die in dld goed zijn.
                          Dat zijn o.a vector 5 van goodyear en de quatrac 2/3 van vredestein.

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.