Winterbanden Astra G.

Forumindex Forums Modellen Astra Winterbanden Astra G.

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241989
    Marvin2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 October 2011

      Ik ben op zoek naar winterbanden voor mijn Opel Astra 1.6i 16v sport uit 2002.
      Het betreft model ASTRA-G-CC en motor Z1.6XE.
      Er zitten 16 inch lichtmetalen velgen met zomerbanden onder.
      Ik zit te denken aan winterbanden op stalen velgen, die ik dan zelf wissel wanneer het seizoen verandert.

      Ik ben begonnen langs te gaan bij Auto Banden Service (ABC).
      Die bieden mij vier stalen velgen met winterbanden voor €450,-.
      Het gaat dan om Tyfoon winterbanden en 14 inch velgen.

      Daarna ben ik bij Kwik Fit langs gegaan.
      Die hebben 15 inch stalen velgen voor dik €200,- meer.
      Ik ga zo nog even vragen wat 14 inch daar kost.
      16 inch is helemaal geen optie, dat kost daar ruim €1000,-.

      Nu de vragen:
      * Is Tyfoon goed?
      * Kan er 14 inch onder mijn wagen?
      * Vergeet ik iets?

      Groet,
      Marvin

      #17924948
      Marvin2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 October 2011

        Nog even bij de Kwik Fit langs geweest.
        Zij hebben Apollo (hun huismerk, volgens hun goede band en vergelijkbaar met de Tyfoon van ABC).
        Die kunnen ze leveren met stalen velgen 14 inch voor €538,- en bij ANWB lidmaatschap voor €470,-.

        #17924949
        sebastiaankadettcabriogsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 November 2005

          wat een geld voor winterbanden.

          kan je niet een 2de hans setje astra g 15 inch staal scoren met wieldoppen…

          en dan banden bestellen bij http://www.autobandenmarkt.nl ?

          #17924950
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            velgen heb je al snel voor 50 en banden zijn 45 per stuk 230 euro ben je klaar.. moet het er alleen nog ff op .

            #17924951
            slopelrijder
              Lid sinds:
              3 April 2011

              Marvin; wellicht duurder dan tyfoon , maar michelin en de andere topmarken scoren beter, het ligt er meer aan hoeveel km je rijdt en of je in echte sneeuwgebieden gaat komen.
              alleen nederland? dan tyfoon, ga je naar zuidduitsland o.i.d. om te skieën….dan zou ik voor de duurdere gaan.

              de anwb test ieder jaar en geeft daar ook rapporten van uit.
              en shoppen op internet kan je veel geld schelen, dus eerst daar goed kijken.
              gratis 4e band ofzo bij kwikfit: een reclame leugen, bij andere merken zijn ze per band goedkoper en dus met 4 stuks even duur……

              let overigens op de velgmaat welk nummer ivm steek spoorbreedte etc. kun je ook terug vinden op internet.
              opel had velgen j49 voor €50,– per stuk, saab ook j49 maar ander model remkoeling gaten voor €25,– lekker belangrijk, sierdop erover en rijden maar…..

              #17924952
              margriet1987
                Lid sinds:
                15 November 2010

                in januarie gaan we met een zooitje naar een skigebied in frankrijk toe, nu wilde ik ook graag winterbanden eronder doen maar nu vraag ik me af is het echt nodig???

                #17924953
                Basgsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  lijkt me wel noodzakelijk ja haha en voor de zekerheid kettingen mee.

                  Maar er zit heel veel verschil in banden, en als je een 1.6 hebt zou ik gewoon voor een setje A merk gaan.
                  Je slijt ze dan toch niet te snel, en je doet er jaren mee. Ik heb zelf dunlop winterbanden bevallen goed,
                  maar de nieuwe alpin van michelin is wel beter. Maar omdat ik altijd auto;s heb met veel vermogen en de winterbanden
                  na 2 winters op zijn vind ik het te duur.

                  #17924947
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    mooie vredestein bandjes zoeken. met stalen velgen. staan er genoeg op marktplaats.

                    #17924954
                    crossagek
                      Lid sinds:
                      13 January 2005

                      idd marktplaats afsneupen . Ik heb mijn set ook van marktplaats . set erg nette stalen velgen met vredestein snowtrac 2 winterbanden met 7 mm profiel voor 160 euro ;) ;)

                      Ik zou alleen niet te lang wachten met zoeken , want ze worden naar mate de winter dichterbij komt weer steeds duurder ;) ;)

                      Ik heb mijn set midden in de zomer gekocht en werd door mijn zwager voor gek verklaard , maar nu heeft hij precies zo’n set als mij gekocht en hij kon al niks meer vinden onder de 200 euro , dus ja dan maar gek denk ik dan hahaha

                      #17924946
                      Astra16VClub
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 August 2011

                        Goed dat je er nu al aan denkt om winterbanden te bestellen. Nu kan het nog voor weinig, en weet je zeker dat je ze op tijd binnen krijgt.

                        Ik heb zelf gisteren een setje aluminium velgen + Dunlop Winter sport 3D (best getest ANWB 2010) gekocht op http://www.autobandenmarkt.nl voor €650. Dit bedrijf is gevestigd in Duitsland en is vaak veel goedkoper dan een bandenboer in Nederland. Ze worden gewoon met de post verstuurd, en je kan zelfs kiezen om ze bij een garage te laten afleveren die partner ervan zijn.

                        Lees ook wat testjes door, bijvoorbeeld:
                        http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2010/wb2010-185-65-r15-t.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Zo zie je maar dat veel banden even duur zijn, maar verschillend presteren.

                        #17924945
                        margriet1987
                          Lid sinds:
                          15 November 2010

                          als ik ze al koop wil ik ze natuurlijk op velg hebben, hoeveel inch moet ik dan hebben want daar heb ik dus geen flauw idee van….

                          #17924955
                          Juffer1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 July 2006

                            Winterbanden moet je zo klein mogelijk kopen, dus liever 15″ dan 17″ omdat je een zo smal mogelijk profiel wil hebben.
                            Onder jou Astra G (1.6 dus 4 gaats) moet je dan of voor 15″of voor 16″ kiezen.

                            #17924956
                            margriet1987
                              Lid sinds:
                              15 November 2010

                              okeej dank je wel we gaan eens ff rondzoeken…

                              #17924957
                              AG-B
                                Lid sinds:
                                12 March 2011

                                @Astra16VClub wrote:

                                Goed dat je er nu al aan denkt om winterbanden te bestellen. Nu kan het nog voor weinig, en weet je zeker dat je ze op tijd binnen krijgt.

                                Ik heb zelf gisteren een setje aluminium velgen + Dunlop Winter sport 3D (best getest ANWB 2010) gekocht op http://www.autobandenmarkt.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; voor €650. Dit bedrijf is gevestigd in Duitsland en is vaak veel goedkoper dan een bandenboer in Nederland. Ze worden gewoon met de post verstuurd, en je kan zelfs kiezen om ze bij een garage te laten afleveren die partner ervan zijn.

                                Lees ook wat testjes door, bijvoorbeeld:
                                http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2010/wb2010-185-65-r15-t.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                Zo zie je maar dat veel banden even duur zijn, maar verschillend presteren.

                                Ik heb dezelfde set winterbanden op stalen velgen besteld bij Profile Tyre Center en ben toch echt 70euro goedkoper uit (incl. Montage, balanceren, opslag, etc.). Dus goedkoper dan de bandenboer is niet helemaal waar :D

                                Volgende week worden ze gemonteerd.

                                #17924958
                                Astra16VClub
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 August 2011

                                  Maar stalen velgen zijn goedkoper dan licht metalen velgen ;)

                                  Is volgende week niet al een beetje vroeg?

                                  #17924959
                                  AG-B
                                    Lid sinds:
                                    12 March 2011

                                    @Astra16VClub wrote:

                                    Maar stalen velgen zijn goedkoper dan licht metalen velgen ;)

                                    Is volgende week niet al een beetje vroeg?

                                    Touché :D

                                    En we zullen zien. Zoals aangegeven wissel ik bij de bandenboer en ergens in hun drukke schema hadden ze deze datum bepaald, dus…
                                    En ze kunnen er maar vast onder liggen, alleen hoop ik dan niet op 22 graden zoals afgelopen week, anders slijten ze wel meteen hard. Zolang de minima onder de 7graden blijft is het goed, en als ik de langetermijnsverwachtingen bekijk komt dat wel in orde ;)

                                    #17924960
                                    crossagek
                                      Lid sinds:
                                      13 January 2005

                                      en daarom wissel ik ze hier lekker thuis in mijn eigen garage , dan kan ik het tenminste doen wanneer het mij uit komt en wanneer het nodig is .

                                      deze week bij de action een velgenboompje gekocht voor 8 euro , dus zomerbandjes worden ook netjes opgeslagen .

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.