Winterbanden

Forumindex Forums Modellen Omega Winterbanden

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    kreidlerrs

MAnnen,

ik hen nu onder mijn omega 225-65-15 zitten,gewone zomer banden

nu heb ik via een kennis 4 winterbanden gekregen op stalen velgen,enige dat deze maat 175-80-14 is.

gaat dit problemen geven met rijden ivm omwentelingen etc etc

graag jullie respons

grt Erwin

Omega2.2-16v

Geen idee maar mij lijken ze wel erg iel onder de Omega:P

Standaard maat wintervelgen zijn volgens mij 205x65x15.

gr

Danny

arjontje
        Deelnemer

Dat gaat nooit passen.
          minimale maat onder de omega is 15″
          En dan met de maat 195/65-15 of 205/65-15.
          overigens klopt de banden maat wel.
          het scheelt maar 1,9%

wim-v6
          Deelnemer

passen, bij een 2liter zou het nog wel eens kunnen passen

Willem

andrew2

De Omega-B1 met 2 liter motor heeft maar tot een bepaald bouwjaar (welke weet ik niet) kleinere voorschijven gehad, daarna kregen ook deze wagens de grotere voorschijven.

Ik neem aan dat je nog steeds die Omega-B2 2.2i hebt uit je eerdere posts. Ik heb onder eenzelfde wagen ook 15 inch stalen velgen gehad voor de winterbanden. Reeds dan heb je nog maar weinig vrije ruimte tussen de binnenkant van de velg en de remklauw. Ik gok erop dat 14 inch niet gaat passen aan de voorkant.

Weet je zeker dat deze wintervelgen de juiste steek (5 x 110) en diameter van de naafopening (daarop centreert het wiel zich) hebben. En vergeet ook de ET-waarde van de velg niet. Ik weet uiteraard niet van welke wagen die 14 inch velgen komen, maar in elk geval niet vanaf een Omega-B.

Overigens had de Omega-B2 standaard 205-65-15 banden, de meer luxe versies 225-55-16 en als optie 235-45-17. Jij hebt er nu een afwijkende maat 225-65-15 onder liggen, oftewel je maakt 4% “grotere stappen” dan de originele 15 inch velgen, je rijdt in werkelijkheid dus 4% harder dan je denkt. Met de maat 175-80-14 rijd je 1,8% langzamer dan de originele 15 inch maat.

Los van de technische aspecten, vind je een 175-band niet wat te smal voor een Omega, ik zou het zeker niet doen.

Andrew

wim-v6
              Deelnemer

origineel gepost door andrew2
                De Omega-B1 met 2 liter motor heeft maar tot een bepaald bouwjaar (welke weet ik niet) kleinere voorschijven gehad, daarna kregen ook deze wagens de grotere voorschijven.

Ik neem aan dat je nog steeds die Omega-B2 2.2i hebt uit je eerdere posts. Ik heb onder eenzelfde wagen ook 15 inch stalen velgen gehad voor de winterbanden. Reeds dan heb je nog maar weinig vrije ruimte tussen de binnenkant van de velg en de remklauw. Ik gok erop dat 14 inch niet gaat passen aan de voorkant.

Weet je zeker dat deze wintervelgen de juiste steek (5 x 110) en diameter van de naafopening (daarop centreert het wiel zich) hebben. En vergeet ook de ET-waarde van de velg niet. Ik weet uiteraard niet van welke wagen die 14 inch velgen komen, maar in elk geval niet vanaf een Omega-B.

Overigens had de Omega-B2 standaard 205-65-15 banden, de meer luxe versies 225-55-16 en als optie 235-45-17. Jij hebt er nu een afwijkende maat 225-65-15 onder liggen, oftewel je maakt 4% “grotere stappen” dan de originele 15 inch velgen, je rijdt in werkelijkheid dus 4% harder dan je denkt. Met de maat 175-80-14 rijd je 1,8% langzamer dan de originele 15 inch maat.

Los van de technische aspecten, vind je een 175-band niet wat te smal voor een Omega, ik zou het zeker niet doen.

Andrew

in de sneeuw kan je niet smal genoeg rijden!!!

Willem

kaneelschep
                Deelnemer

Gewoon proberen! Als de 14 inch over je klauwen heen passen, dan passen ze… evengtuele tellerafwijking daargelaten
                  En dat ze zo smal zijn is alleen maar beter… Kijk maar ns naar een rally in de sneeuw. aaaaaallemaal smalle bandjes. :D
                  Ik heb ook maar 185 sneeuwbanden onder mn grote mercedes.

Jeroenini

Let op: alleen ET33 velgen 15 inch gebruiken! Zeker op een B2.
                    Bij het monteren van winterbanden maakte mij garage de fout door ET39 te monteren! (domme fout)
                    Dan zitten de velgen vóór geheid tegen de Remklauwen aan en dat merk je al na een paar meter rijden.

dopke

heb er ook et 39 onder liggen …. geen problemen hoor .
                      18″ 235/40 .

gr ron

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.