Forumindex › Forums › Overige › PC & Multimedia › Windows 7
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2009 om 19:23 #17214654
goeie avond,
ik heb een paar maanden terug een nieuwe pc samengesteld en gekocht. Kreeg er dus ook een “gratis” vista -> W7 upgrade kit bij zodra deze beschikbaar was. Dus na lang wachten vorige week eindelijk in de post gekregen. Maar tijdens het installeren heb ik nergens de optie kunne vinden om de partitie waar Vista op stond te kunnen formatteren. Verder mijn eigen niet over druk gemaakt om het een upgrade kit was dacht ik. Maar het bleek dus een gloedje nieuwe windows te zijn waardoor ik dus
nu een windows.old map heb. Verder geen probleem ermee maar het neemt wel ruimte in beslag omdat er dus 2 besturingsystemen opstaan. Hoe krijg ik die vista eraf???
Ik heb echt nergens formateren zien staan, ook niet onder: advanced options ofzomijn systeem specs:
intel core i7 950
6 gig ddr3
4 x 1000 gig HDD
ati radeon 4650 HD 1GBIk speel bijna geen spellen erop, hij is meer bedoeld als multimedia pc
greets bartjee
Laat maar, het word al opgelost door handige collega
30 november 2009 om 19:44 #17558172Ik heb gewoon die map gewist en het was klaar. Wis je met shift del dan is hij gelijk weg-weg.
30 november 2009 om 23:12 #17558173Zo, dat zijn geen misselijke onderdeeltjes die je er in hebt zitten..
30 november 2009 om 23:57 #17558174Wat voor multimedia ga je hiermee doen dan? Met zulke specs??? 3d of video bewerking?
Ik zou het iig een beest van een gamepc noemen… MAar los daarvan.Als je een nieuwe install hebt gedaan dan kom je vrij aan het begin ergens een venster tegen met de vraag waar je windows wilt instaleren.
Daar kan je ook meer opties ofzo aanklikken en dan kan je alles doen met je schijven wat je wil aan partities verwijderen, maken of formateren.
Bij upgraden weet ik het niet precies want ik heb nog nooit een upgrade gedaan met windows vista of 7.
Daarbij geloof ik ook meer in schone installaties. Upgrades laten altijd troep achter.1 december 2009 om 16:25 #17558175origineel gepost door kaneelschep
Wat voor multimedia ga je hiermee doen dan? Met zulke specs??? 3d of video bewerking?
Ik zou het iig een beest van een gamepc noemen… MAar los daarvan.Als je een nieuwe install hebt gedaan dan kom je vrij aan het begin ergens een venster tegen met de vraag waar je windows wilt instaleren.
Daar kan je ook meer opties ofzo aanklikken en dan kan je alles doen met je schijven wat je wil aan partities verwijderen, maken of formateren.
Bij upgraden weet ik het niet precies want ik heb nog nooit een upgrade gedaan met windows vista of 7.
Daarbij geloof ik ook meer in schone installaties. Upgrades laten altijd troep achter.Dat is dus het rare, die ben ik niet tegengekomen. Heb op mijn laptop ook een *kuch* legale *kuch* w7 draaien en daar stond dat wel gewoon bij. Mijn collega heeft ook een orginele OEM w7 liggen & hij was die optie wel tegen gekomen dus nu gaan we vrijdag het opnieuw doen maar dan met zijn dvd maar wel met mijn licentie code. Als iemand nu mischien al weet (uit ervaring??) of dat, dat kan ???
de pc wordt voornamelijk gebruikt om films binnen te halen en te bekijken & autocad.
1 december 2009 om 16:40 #17558176Je mag voor welke windows installatie dan ook, elke cd of dvd gebruiken die je maar hebt.
Gevonden, gedownload, gekocht of wat dan ook.
Het gaat puur om de licentie die je erbij moet hebben.
En daar is dan wel nog onderscheid tussen upgrades of normaal. Bij een upgrade hoor je dus ook een licentie van een vorige windows versie te hebben.
En dan heb je nog de OEM versies die meestal bij bedrijf pc’s worden meegeleverd. MAar dat is helemaal grijs gebied..
iig..
Ja das wel raar, er moet dus eigenlijk altijd vrij aan het begin een venster komen waar je kiest voor welke partitie je op instaleren wil.
En daar kan je voor meer opties kiezen om partities te verwijderen, maken, etc..
NAh ja.. misschien de volgende keer! :P het blijft windows hè…. :DGelukkig word ie nog voor autocad gebruikt want van films draaien wordt ie nie warm hoor ;)
En dan zat ie zich maar de hele tijd met zn vingers in zn neus te vervelen! :DVoor films kijken heb ik een ouwe kleine fanloze p3, 512mb, onboard 8 mb videokaartje en een netwerkdrive aan mn beamer hangen.. Werkt echt perfekt.. Ding gebruikt nog geen 75 watt. scheelt een hoop stroom! :)
1 december 2009 om 16:50 #17558177zou een licentie van een upgrade dan ook werken op een oem?
want de dvd die we gaan gebruike is oem1 december 2009 om 17:35 #17558178als je het goed wilt doen ff backup maken van alles wat je bewaren wil .
pc opnieuw opstarten met win7 dvd erin klik toest voor opstarten dvd.
harde schijven formateren via het window instal menu wat je krijgt en daarna alles opnieuw installeren en backup terug plaatsen.tip windows 7 heeft ook een mooi trasfer programma voor bestanden kan je een kopie maken van je systeem nu selectief en die na instal windows 7 terug plaatsen
2 december 2009 om 18:31 #17558179Dat moet voor de install geen probleem zijn. Probleem met OEM dvd’s is alleen dat er soms software meegeinstalleerd wordt waar je dus eigenlijk geen licentie voor hebt met jouw licentie.
Als je de bijbehorende OEM licentie had gehad was die software dus ook gelicenseerd via het bedrijf waarvan die OEM Licentie sticker is.
Maar los daarvan.. Voor het windows programma zelf maakt het verder niet uit.
Met een upgrade licentie is het alleen maar belangrijk dat je een licentie hebt van een oudere versie waarvan je upgrade. In jouw geval dus die van Vista.3 december 2009 om 16:30 #17558180oke morgen gaan we het proberen, want dan ben ik toch op een lanparty dus het zal denk ik wel goed kome…
Ik post hier het eindresultaat.5 december 2009 om 11:45 #17558181opstarten de geleverd cd in de rom doen en op nieuw opstarten dan komen de vragen van zelf ook voor het formateren
6 december 2009 om 18:35 #17558182Het is gelukt!! Kom net terug van een weekendje lannen.
We hebben vrijdag gelijk geprobeert om via een OEM dvd het
opnieuw te instaleren. Er zit toch verschil in een upgrade dvd & oem dvd maar met mijn upgrade licentie is het wel gelukt om ook te activatenbedankt voor alle hulp
greets bartjee -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.