Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wim’s vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2012 om 19:11 #17453074
nee hoor… Echte Combo spiegels in Face lift Editie..
ontopic:
Vandaag Bezig geweest, Motor eruit:
Bak erlangs:
Koppeling eraf:
het probleem:
Type plaatje oude F25 RC:
De vervanger:
type plaatje Vervanger:
De bak:
Willem
19 februari 2012 om 19:14 #17453075Goed bezig :thumbup
Levert dit nu alleen geen lagere topsnelheid op?19 februari 2012 om 19:17 #17453076juist een hogere, eindverhouding is juist langer…
Mijn 3.0 V6 motor met laag compressie heeft nu meer koppel in midden en middenhoog toeren, en levert daardoor net te weinig om goed op top te komen, met een langere bak is dit op te vangen..
Bij 6600toeren is het verschil in 5:
RC i= 4,05: 258km/u
WT i= 3,82: 285km/uWillem
19 februari 2012 om 19:24 #17453077het probleem van dat gaatje, hoe is dat dan onstaan ?
ik ben er wel benieuwd na.19 februari 2012 om 19:25 #17453078Lager van de Secundaire As door het huis naar buiten gekomen, kapot lager dus..
De echte schade gaan we zien als we m uit elkaar trekken om alu en ijzer te scheiden.
Willem
19 februari 2012 om 20:57 #17453079Moest er geen 6 bak in :hmmz
Gr Jurgen
19 februari 2012 om 21:02 #17453080Lekker zo’n Fijne Prut M32 erin plakken……..
Die gaan nog vaker stuk als deze F25’s
oja, wil niet met een 4cilinderbak rijden, dan moet ik aanpassingen gaan doen waar de bak meestal ook niet van opknapt
Willem
19 februari 2012 om 21:06 #17453081AnoniemLid sinds:
1 January 1970285 km, met zulke snelheden heb je op de autobahn zeker geen last van bumperklevers :jerry
@wim-v6 wrote:
juist een hogere, eindverhouding is juist langer…
Mijn 3.0 V6 motor met laag compressie heeft nu meer koppel in midden en middenhoog toeren, en levert daardoor net te weinig om goed op top te komen, met een langere bak is dit op te vangen..
Bij 6600toeren is het verschil in 5:
RC i= 4,05: 258km/u
WT i= 3,82: 285km/uWillem
19 februari 2012 om 21:07 #17453082dat zou ie alleen halen als ie maximaal toeren zou halen, denk de boel redelijk bij 250 a 260km/u blijft hangen…
Willem
19 februari 2012 om 21:15 #17453083en een f28 pas die niet er achter heb je zelfs een 6 de gang
19 februari 2012 om 21:19 #17453084Vind er maar eens een die WEL goed is…. die zijn schaars of sterrevens duur, onderdelen kan je ook alleen voor de hoofdprijs kijgen, en je vernaggelt je 1e prica lager met een vulplaat ivm het een 4cilinderbak is..
en de eindverhouding is niet heel veel langer als die van de lange F25
de f28 heeft daarbij aardig meer interne wrijving..
Willem
19 februari 2012 om 23:45 #17453085@wim-v6 wrote:
juist een hogere, eindverhouding is juist langer…
Mijn 3.0 V6 motor met laag compressie heeft nu meer koppel in midden en middenhoog toeren, en levert daardoor net te weinig om goed op top te komen, met een langere bak is dit op te vangen..
Bij 6600toeren is het verschil in 5:
RC i= 4,05: 258km/u
WT i= 3,82: 285km/uWillem
En minder toeren bij 120km dus zuiniger :thumbup
20 februari 2012 om 22:15 #17453086en een Tegenvaller, Baksteun achterzijde past niet op de bak, ook zo niet pas te maken…
dus op zoek naar een Bellhouse van een F25 RC bak (Vectra-B V6 bak)
dit ivm mijn Belhouse juist kapot is..
21 februari 2012 om 13:06 #17453087Genoeg auto’s daar inderdaad.
Gelukkig aan die van mijn niet zoveel werk gehad :thumbupSuc7 met de nieuwe bak.
En F28’s, tsja daar moet je geluk mee hebben. Heb er niet voor niets nog 1 op voorraad als reserve :hmmz
25 februari 2012 om 21:43 #17453088Vandaag samen met Carlo flink lopen vloeken op de Bak, met het omzetten van de WT internals in een RC Bellhouse:
dus heel veel tandwielen gezien:
En ook weer in elkaar gekregen:
Nieuwe koppelings set gemonteerd:
handig, zo’n losse Price as, kan je de koppeling makkelijk centreren:
Nieuwe set erop (geen foto van nieuwe druklager):
Bakkie weer an t blokkie:
Willem
25 februari 2012 om 21:45 #17453089Begint al aardig op te schieten Wim
25 februari 2012 om 21:47 #17453090AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed bezig! :)
25 februari 2012 om 22:10 #17453091Heledag bezig geweest met het Ombouwen van een normale RC bak naar een RC bak met WT internals..
Ik heb nu waarschijnlijk een van de HEEEELLLLEEEEEE WEINIGE RC bakken met een eindverhouding van 3,82 ipv 4,05
Willem
26 februari 2012 om 12:55 #17453092Mooie foto’s. Doet me terug denken aan mijn afstudeerproject.
Hadden een bakrevisie en kleinere verhouding van het dif. Voor het betere sprint werk. en een langere 5 voor de snel weg. Mooi dat je binnen kort weer van je 3 liter kan genieten26 februari 2012 om 18:11 #17453093Proefrit
Werkt wel, zo’n lange Diff!!
F25RC met WT internals bij 6600toeren
1: 63km/u
2: 120km/u
3: 189km/u
4: NNB (berekend: 238km/u)
5: NNB (berekend: 276km/u)Origineel RC internals bij 6600toeren
1: 59km/u
2: 113km/u
3: 176km/u
4: 222km/u
5: 258km/uWillem
26 februari 2012 om 18:24 #17453094AnoniemLid sinds:
1 January 1970Congratulations back on the road :thumb
26 februari 2012 om 19:17 #17453095Goed bezig geweest, zo te zien :thumb
Fijn dat je weer in de Vec onderweg kan.26 februari 2012 om 21:17 #17453096Rijdt heerlijk, nu bij 120km/u ONDER de 3000 toeren (zo’n 2850toeren).
net een gecombineerd ritje van 45kilometer (meest binnendoor en stad), netjes 1 op 11,6
Willem
26 februari 2012 om 21:24 #17452903Sjiek dat die weer rijd :thumbup
Maare wat een snelheden in die versnellingen :shock:
Ooit een keer me meisje laten rijden, had 85km/u in de 2e versnelling vol in de toeren :thumbdown
26 februari 2012 om 21:26 #17453097haha, wel gaaf hoor, in 3 de 190 aantippen!!!! (op de oprit alhier, met 205km/u invoegen…) (effe testen / had nog rustig aangedaan, licht een flinke kuil in het middenstuk tussen stoplicht en snelweg).
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.