Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wim’s vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 augustus 2011 om 07:57 #17452992
Graag gedaan heur !
23 augustus 2011 om 21:53 #17452993Nu nog een rondje autobahn, zodat je je onderschrift kunt aanpassen :)
24 augustus 2011 om 07:14 #17452994@2e-c14nz wrote:
Nu nog een rondje autobahn, zodat je je onderschrift kunt aanpassen :)
Nog nooit van een motor inrijden gehoord :jerry :jerry
Tis een NIEUWE motor, daarmee zal je even rustiger aan moeten doen dan je gewend ben van je oude motor.
hoe moeilijk het ook is af en toe.
Willem
24 augustus 2011 om 16:43 #17452995Dat inrijden gaat nu sneller als vroegerr.
24 augustus 2011 om 16:46 #17452996Volgens het instructie boekje hoef ik alleen 1000km rustig an te doen, daar ben ik vandaag overheen gegaan.
kan m langzaam op zijn kloten gaan geven.
Heb m vandaag ook weer ververst, nu gaat ik m over 5000km verversen, en daarna weer iedere 10.000km of 1 jaar.
Willem
26 augustus 2011 om 07:13 #17452997zeker gaaf willem
26 augustus 2011 om 08:21 #17452998Goed bezig Willem :thumbup
Op welke ECU programma rijdt je nu?
Van de 2.5?En welke nokkenassen?
Dan zou ik hem zeker op een rollenbank laten chippen?
200+ pk moet mogelijk zijn namelijk :wubIk ging van 186pk op 2.5 programma (x30xe met 2.5 aanbouwdelen) naar 210pk (veilig afgesteld op euro95, met super+ waren nog zeker 20pk meer mogelijk geweest).
26 augustus 2011 om 23:01 #17452999X25XE programma en de Y30SE nokkenassen (in: X30XE uit: X25XE)
Voor mijn gevoel loopt dit beter dan de X30XE’s waarmee ik gereden op X25XE programma.
dit komt denk ik omdat de motronic deze settings veel beter kan handlen, ivm kleine inlaat en uitlaatpoorten van de Y30SE (bijna niks anders als van de X25XE)
Willem
27 augustus 2011 om 08:08 #17453000Haha wat een grap dit! En ik maar denken dat je die motor eruit getakeld hebt om het olie dopje te vervangen voor een US model….;)
Zal wel een beest van een motor zijn! Hoe lang ben je hier eigenlijk mee bezig geweest? Je hebt zeker ook de kabelboom e.d. aan moeten passen? En wat kost zo’n ding nieuw eigenlijk?
27 augustus 2011 om 16:46 #17453001Nee, motor draait volledig op het 2.5 programma en met 2.5 aanbouwdelen. onder de kap zie je dus geen verschil.
1 op 1 overbouwen, zit wel een uur of 10 werk in, zeker wel.
Willem
28 augustus 2011 om 12:27 #17453002he wim
heb je die motor uit dronten gehaald
want daar stonden er ook nog een paar nieuw in het krat28 augustus 2011 om 14:10 #17453003Komen ze inderdaad vandaan.
Loopt lekker hoor, en gaat nog steeds met de tijd lekkerder lopen!!!
Motormanagement kan er nu lekker mee overweg..
Willem
6 september 2011 om 19:54 #17453008succes met je 3.0 v6 willem
6 september 2011 om 21:02 #17453009Dank je. rijdt echt super soepel vooral, heel veel sneller is het niet qua gewoon rijden zo, maar veel meer speplessen, en die komt er nog steeds meer en meer met het inrijden…..
6 september 2011 om 21:10 #17453010Nieuwe Update!!!
3e remlicht van een Vectra-B2 ingebouwd:
Dit derde remlicht komt van ons sloop project, namelijk een Astra-G Sedan uit 1999 (87.000km), en is exact gelijk aan die van de Vectra-B2 sedan (en nog wel meer opels denk ik zo).
ik wilde persee een B2 of anders geen 3e remlicht (mijne had er geen (eerste toelating januari 1996), ik vid die B1 3e remlicht echt Cheap ass ogen, met dat ene 21watt lampje erin, en onderaan de ruit (ala BMW E36).
dan vind ik die van de Vectra-B2, met leds en boven aan de ruit veel mooier en duidelijker zo bovenaan de ruit:
netjes al zeg ik het zelf.
de Kredits gaan dan het meest uit naar Carlo (Carloastra hier op het forum), die is lekker aan het snijden in de bekleding geweest, en heeft de draadjes gesoldeerd.
ik heb zelf de draden uit een Vectra-B Dashboom staan plukken toen hij bezig was met snijden in de bekleding, ik heb draadjes gepakt van het airbag systeem, omdat die per 2 in een hulsje door de boom lopen en lekker lang zijn.Carlo moest ook nog even spelen, zo is er nog een foto met het achteruitrijlicht erbij gekomen:
verder heb ik nog foto’s gemaakt van mijn beun de haas fitting geknutsel om 3x achterlicht en 2x remlicht per kant te creëren:
Willem
7 september 2011 om 19:13 #17453011Nice :thumb
Van je achterlichten, dat ga ik ook doen maar dan een verlengstuk maken vanaf de aansluiting en zo goochelen met de draden :) dubbele pinkers ook integreren ipv pinker en achteruitrijlicht ;)
Keep up the good work, it gives me ideas :P
Grtz Seth
8 september 2011 om 16:07 #17453012Zeker een mooie verandering, ziet er gelikt uit :thumbup
9 september 2011 om 21:04 #17453013Vind het echt geinig zo’n 3e remlicht die ook serieus licht geeft. die imidingen vallen altijd zo tegen haha..
Willem
11 september 2011 om 12:31 #17453014@wim-v6 wrote:
@ Henk042: Welke V6 heeft geen lekke voorpijp gehad….
deze is bij mij al vervangen door mijzelf.
ik heb een Imitatie voorpijp incl cat. voor een 240euro aangeschaft, en gemonteerd.
deze werkt prima..
@ IceFreak: Of ik nog plannen heb, Ja…..
de I500 BBS wielen moeten erop.
verders is het nog even aankijken wat er aan gebeurt.
moet zowiezo een plekkie bijwerken.
verders, zien we wel wat er komt.
ben zelf niet van het pimpen.
wat heb ik eraan gedaan:
– EGR afgedopt
– 16inch wielen
– irmscher demper
– remus middendempervervanger / simons middendemper
– Xenon verlichting
– mitlampen gaan mee aan bij inschakelen grootlicht en bij seinen
– mijn grootlicht kan om en om knipperen
– automatisch inschakelende verlichting bij starten motor (uitschakelbaar)
– achterverlichting aangepast (6x achterlicht 4x remlicht 2x mistachterlicht)
– 2cm verlaagd aan de voorzijde
– 308mm remmen aan de voorzijde (i500)
– spatlappen achter geplaatst (voor zaten er al op)en vast nog wel wat.
Willem
Goeiendag Willem,
Mag ik vragen hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de verlichting aan te laten gaan bij het starten van de motor? Heb je ergens een relais tussen gezet?
Groetjes,
Sander12 september 2011 om 02:38 #17453015zal wel sander
wim’s multitimer is net een flipperkast :jerryhoeveel heb je er ook alweer versleten wim? :angel
12 september 2011 om 09:11 #1745301616 september 2011 om 17:00 #17453017Nope, de Bumpers van een B2 gaan er niet
19 november 2011 om 08:15 #17453023Weer een paar Uodates:
1: Achterruitjes vervangen voor een setje waar de Chroomstrips nog in zitten (25euri betaald voor 2):
– oude raampje links:
oud en nieuw:
nieuwe erin:
Rechts ook uiteraard:
– oud:
– geen:
– nieuw:
en voor reserve:
Willem
19 november 2011 om 08:20 #17453024Nieuwe Batterij, de oude was aardig dood:
De oude batterij leverde nog maar 138 A din, tov de 400A din die ze moest leveren
– De oude Dynac 57412L 74Ah 400A (din) 680A (EN):
deze is vervangen voor een GM accu:
– Het betreft de GM 62 01 271 ER 71Ah 400A (din) 800A (EN), en zelfs iets groter als de oude:
– Deze Accu is net als alle andere accu’s erg schadelijk als je met de inhoud in aanraking komt:
– maar het Oogje zegt wel dat ze in Orde is:
Ik kan je melden, het is echt een tijd geleden dat De startmotor zo soepel rond ging, van deze V6.
Willem
19 november 2011 om 10:08 #17453025Waar heb je die accu gekocht als ik vragen mag? Gewoon bij de dealer?
Wel geinig die geschroefde achterruiten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.