Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › wim's Combo-B 16V: Update 25-02-2011: Recaro bestuurde
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2009 om 17:15 #17412039
@ Oenatje:
Cruise werkt, bij mij vanaf 40km/u +/-
@ doncarbon:
Ik heb het originele Mantzel kappie hier liggen.
maar zal het in me achterhoofd houden.
Willem
6 augustus 2009 om 17:16 #17412040ja wim, ziet er weer goed uit.
6 augustus 2009 om 17:26 #17412041haha, Bug, je hebt zelfs de montage kunnen aanschouwen.
Willem
7 augustus 2009 om 18:50 #17412042Wim,
Hierbij een foto van hoe zo’n afdekkap uitziet. Vroeger ook met powerbox gereden nu met race injectie op mijn C16XE.
7 augustus 2009 om 21:45 #17412043mijne is het zelfde vormpie iig.
alleen nog blank qua kleur
Willem
8 augustus 2009 om 08:41 #17412044Dat kan wel kloppen. De orginele van Mantzel toen waren van carbon. Wel slechte kwalitiet kan je zien bij carboncorsa.
Ik heb een orginele nog hier gehad heb ik toen helemaal strak gemaakt en toen een mal van getrokken. Zoedoende kan ik die kappen maken uit polyester of carbon.8 augustus 2009 om 09:05 #17412045okeej
vind het zo ook wel mooi, maar ben er nog mee bezig
erg strak is die kap niet inderdaad
Willem
8 augustus 2009 om 22:07 #17412046ff tussendoor,
normaal moet er toch een chassisnummer plaat zijn voor op de voorbalk ?
echter zie ik dat niet… heb je dat verplaatst of is die eraf “gevallen” ?8 augustus 2009 om 22:52 #17412047Nee zit in rechter B-stijl (rechter deur opening.
Dat is alleen bij de combo-B vanaf ’97 dacht ik
De corsa heeft m wel op de slotplaat
Willem
13 augustus 2009 om 12:09 #17412048En weer een tot 15 augustus 2010 APK
mede dankzij de soepelheid van AA autoservice alhier.
Kenteken: 95-BP-VH
Voertuigsoort: bedrijfsauto
Merk: OPEL
Handelsbenaming: OPEL COMBO B LFW
Brandstof: BenzineVervaldatum APK: 15-08-2010
Willem
13 januari 2010 om 21:31 #17412049origineel gepost door croshok
Ha Willem,Even een advies vraagje.
Op pag. 5 van dit topic zie ik dat je originele opel velgen onder de combo had. Ik heb deze velgen onder mijn 1.2 16v.
Tenminste ik neem aan dat er geen verschillen in velgmaat zijn bij dit type velgen.
Nu 165/70 /14 bandjes eronder als ik het goed heb, maar ik wil graag naar 185 breed. Kan dat op deze velg?? En kan ik dan beter 185/60 of 185/55 bandjes nemen??
Alvast bedankt!
ik rijdt met de orignele corsa / Tigra maat rond:
185-55-15
Willem
13 januari 2010 om 21:33 #17412050Nu met winterwielen:
Willem
14 januari 2010 om 19:25 #17412051Blijft echt een gave wagen zo! Merk je nou ook echt verschil met je veerpootbrug? Aangezien je geen andere veren en dempers ed. er onder hebt liggen? :kewlpics
14 januari 2010 om 20:48 #17412052Ja duidelijk, viel mij allerzins mee echt waar, reed heel anders in korte (haakse haha..) sportieve bochten dat ie veel stijver aanvoelt.
behoorlijk verschil in ieder geval.
> Mijn combo is Origineel uitgevoerd met GSi voorpoten met veren….
Willem
25 juli 2010 om 16:59 #17412053Nieuwe Update 25-07-2010:
Ik heb omdat mijn Voorpijp de pijp aan maarten heeft gegeven flens los gerot / hoop herrie deze gelijk maar vervangen voor de al in mijn opslag aanwezige spagetti voorpijp, alleen moest de kat verlast worden tot X16XE kat (was C16XE)
Ik heb nu een 2 daagjes gereden, maar wat een verschil zeg.
was het eerst altijd pas trekken vanaf 5000 toeren, dat begint nu al bij 4000, er is ook meer power aanwezig onder de 2500 toeren…
motortje loopt zuiniger en rijdt met gemiddeld een minder diep ingetrapt pedaal.
en dan als klap op de vuurpijl trekt ie m nu in 5 wel over de 175km/u heen.
Top verder niet geprobeerd, mijn rijbewijs is mij meer waard..oude situatie, Standaard C16XE spruitstuk met verlaste X16XE voorpijp:
nieuwe situatie:
Spagetti voorpijp 4 naar 1 setup:
Willem
25 juli 2010 om 20:25 #17412054Netjes man Willem ziet er goed uit.
Dus het verschil merk je duidelijk met standaard? Hmmm, moet ik maar ook een keer over op een spagettie :D25 juli 2010 om 20:29 #17412055Verschil word erg versterkt door de aanwezigheid van de Mantzel Powerbox.
Tis niet dat ie werkelijk harder rijdt oid.
maar het vermogen ligt nu veel breder..
Met de standaard setup deed ie alles HELEMAAL bovenin, pas vanaf 5000 toeren en klapte net als ie lekker trok in de begrenzer.
nu gaat ie vanaf een 4000 toeren Gewoon mooi trekken en blijft netjes doorgaan tot 6700 toeren..
dan schakel je over en heb je direct weer power..
hij heeft de power nu mooi uitgesmeerd ipv alles op een toerental opgehoopt..
hij trekt over een breder bereik iets minder, en daardoor in het geheel weer sneller, terwijl het gevoel zegt dat het minder is..
ik kan nu Veel beter TDi’s pesten haha…
met de vorige setup zat al het vermogen te hoog om hem in 5 boven de 160 te laten komen.. (Combo = windvanger).
nu ging ie zo naar de 175km/u en was nog lang niet klaar…
Willem
25 juli 2010 om 20:50 #17412056Hmm klinkt goed allemaal :)
Ik rij ook alweer een tijdje met Crooke box en moet je eerlijk vertellen dat het me goed bevalt. Ik vind het nu al aardig rap gaan(vooral op de snelweg heeeeerlijk). En over TDI gesproken heb nog eergisteren een Passat TDI( met rode I) eruit getrokken was wel lache hihi.25 juli 2010 om 21:24 #17412057had vandaag een Golfje TDI PD 77kw (105pk) te pakken.
Willem
26 juli 2010 om 09:23 #17412058Ow ja?? Ik daar straks een cementwagen van bakx! :afro Ziet er goed uit :thumbup
26 juli 2010 om 09:55 #17412059He Wim. Kan je de kat er eigenlijk ook niet gewoon tussenuit laten??
Of is dat teveel werk voor de apk weer?
Ik merk altijd dat het verschil met en zonder kat ook een beetje is wat jij zegt.
Dat ie het vermogen wat meer uitsmeert over een grotere range ipv bovenin pas knallen.26 juli 2010 om 10:32 #17412060Iedereen loopt maar te roepen Kat er tussenweg halen, maar dan loopt ie alleen maar minder!!!
bekend euvel van de X16XE..
Deze lopen lekkerder met kat als zonder (al bij meerdere gemerkt).
dwz:
Ik reed toen een corsa-A3 E16SE-II GSi, waarmee ik de Corsa’s met Crooke box + katvervanger voorbleef, en met Crooke en Cat had ik meer moeite, die waren gewoon sneller..
Dit gebeurt ook bij mijne met Mantzel box.
dat hoorde ik ook al van de vorige eigenaar.
willem
Willem
26 juli 2010 om 21:53 #17412061Mooi werk weer willem:thumbup
heb dezelfde volgorde gehad maar dan met n x14xe,
powerbox en drna spaghetti (friedrich).
wel van rvs overigens, is dat zo slecht dan bij die blokken?27 juli 2010 om 12:14 #17412062Ah! duidelijk dus over de kat en die motor. :D
Met de c20ne voel ik wel voordeel van geen kat hebben.27 juli 2010 om 12:45 #17412063origineel gepost door wim-v6
Iedereen loopt maar te roepen Kat er tussenweg halen, maar dan loopt ie alleen maar minder!!!bekend euvel van de X16XE..
Deze lopen lekkerder met kat als zonder (al bij meerdere gemerkt).
dwz:
Ik reed toen een corsa-A3 E16SE-II GSi, waarmee ik de Corsa’s met Crooke box + katvervanger voorbleef, en met Crooke en Cat had ik meer moeite, die waren gewoon sneller..
Dit gebeurt ook bij mijne met Mantzel box.
dat hoorde ik ook al van de vorige eigenaar.
willem
Willem
Mijn C16SE liep nadat ik de originele soort uitlaat e.d. had gemonteerd ook velen malen beter en harder. Dus mijn theorie is wel dat de uitlaat druk moet opgebouwd hebben voor de motor om ‘t optimaal te laten werken…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.