Wil graag wat info voor aanschaf v6

Forumindex Forums Modellen Omega Wil graag wat info voor aanschaf v6

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253862
    Proosjuh
      Lid sinds:
      28 September 2006

      Hey ik heb al eens een omega gehad een 2.5v6 handgeschaked uit ’98. Maar die verbruikte nogal heel wat ongeveer 1 op 6. Nou zou ik er graag weer 1 aan willen kopen omdat ik hem toch eigenlijk wel mis zo een fijne auto. Het zou er nu dan 1 worden van rond de 2001 en zeker weer een v6. Zou graag willen weten wat jullie ervaring is met het verbruik van een automaat en een handgeschakelde. Rij over het algemeen best een beetje in de buurt.

      groetjes

      #18087669
      Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 September 2007

        Verbruik van een automaat ligt iets hoger dan van een handgeschakeld. Voor welke inhoud wil je gaan?? Een 2.5 een 2.6 een 3.0 of een 3.2

        De 2.5 en de 3.0 zijn ecotech motoren en de 2.6 en de 3.2 hebben dit niet en zijn daarbij ook drive by wire.

        Een V6 heeft altijd een hoger verbruik dan een L4. Mijn vorige een mv6 had ook een verbruik van 1op 5/6. Waar je op moet letten is dat een fatsoendelijke en gehele onderhouds historie erbij zit. De omega niet afgetrapt is.
        Ken eigenaren die met de V6 1 op 10 rijden gemiddeld.

        #18087670
        arnp
          Lid sinds:
          26 June 2011

          Ik reed met mn mv6 ook gemiddeld 1 op 9, korte afstanden.
          Lange afstanden makkelijk 1 op 11/12.
          Dit was een 3,0 met automaat van 99. Station uitvoering.

          #18087671
          Proosjuh
            Lid sinds:
            28 September 2006

            Ik weet nog niet wat voor het gaat worden ga vanaf nu een beetje rond kijken. Bedankt voor de reactie’s hier kan ik wat mee.

            groetjes

            #18087672
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              zowel de 2.5, de 2.6, de 3.0, en de 3.2 zijn Ecotec motoren.

              Alleen hebben de 2.6 V6 en 3.2 V6 geen EGR-klep en geen secundaire luchtpomp meer.
              Deze hebben weer electriche gaskleppen, te veel katalysatoren en lambda sondes, en bobine bruggen.

              Willem

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.