Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › wil een Zafira b 2.2 -16v 150 pk aanschaffen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2011 om 18:31 #17235970
Wil een zafira b 2.2-16v 150 pk aanschaffen .
Waar moet ik zeker opletten,voordat ik tot aankoop overga.27 september 2011 om 08:50 #17859761Vanuit mijn eigen ervaring…
– onderhoud historie.
– let op ratel geluid vanuit de motorkap. Dit hoor je of hoor je niet, dus ga niet lopen zoeken of iets. Er zit namelijk een ketting in ( is onderhoudsvrij, dus geen distributie riem ). Hoor je ee ratel dan is de kettingspanner kapot / ketting zelf niet goed gespannen.
– vraag of de brandstof druk regelaar is vervangen ( terug roep actie opel )
– indien je melding op display krijgt ‘ controleer koelvloeistof ‘ kan het zijn dat de sensor kapot is ( 180 euro bij dealer laten vervangen )
Verder probleemloze auto, ik rijd er nu 1 jaar in zonder problemen ! ( even afkloppen )
27 september 2011 om 17:38 #17859760Tsjah bert01, ik ben iets minder enthousiast. Uiteraard moet je de afweging geheel zelfstandig maken, maar laat ik je de lijst presenteren wat er allemaal ter zielen is gegaan (en dus vervangen) aan mijn Zafira 2.2 automaat. Gelukkig zijn de meeste zaken bij de vorige eigenaar boven tafel gekomen, alhoewel ik nu ook al gelijk met ellende wordt geconfronteerd.
-Nieuw vliegwiel
-Nieuwe cilinderkop
-Nieuwe automatische versnellingsbak
-Nieuwe ABS/ESP regelunit
-Nieuwe regensensor
-4 roestende portieren aan de onderzijde
-Gare middenarmsteun (oud type)Ik denk dat deze lijst meer dan € 10.000,- gekost heeft en dat vind ik voor een auto van eind 2005 met 50.000 kilometer op zijn minst niet echt een frisse zaak! Overigens ben ik met de garantieclaim voor het roesten nog aan het oorlog voeren met Opel. Ze proberen op allerlei manieren er onderuit te komen.
Let dus ook goed op roestende portieren en dorpels onder de sluitrubbers.
Kortom als je het mij vraagt…..
28 september 2011 om 19:35 #17859763Wow :shock: was ie dan nog wel 10.000 waard om ertegenaan te smijten Marsi ??
Roest is inderdaad hier en daar een puntje van aandacht bij Opel.28 september 2011 om 19:53 #17859764Dat was vast 10.000 euro bij de dealer neem ik aan. Voor een hobbyist is het beduidend goedkoper.
Mijn zafira A is intussen op 188.000 aangekomen, maar alles bij elkaar ben ik geen 2000 of 2500 aan onderdelen kwijt geweest in 9 jaar. Het lijstje is
4 Remschijven, 8 Blokken, 2 Stuurkogels, 2 Fusee kogels, 2 Voorlagers, 1 Compleet uitlaatsysteem (3 delen), 1 Lambda-2 sensor, 3 distributieriem waarvan 2 met rollen setje en 1 zelfs met waterpomp, 2 poly-v riempjes, versnellingsbak wisselingen, MAS sensor, Watertemperatuur sensor, Bobine blok, en wat filters……Vijwel alle vervangingen van sluitage gevoelige onderdelen zijn van de laatste 2 jaar, dus hij is nu in topconditie.Groeten Rinus
29 september 2011 om 18:44 #17859765Tja als je geen verstand van sleutelen hebt
ben je op zn grof nederlands gezegd ”de lul”
en betaal je de hoofdprijs voor reparatie kosten
Zeker bij de type model Zafira B29 september 2011 om 19:16 #17859762Wat ik zeg, gelukkig heb ik van die lijst niks gemerkt in kosten. Meeste is bij de vorige eigenaar gebeurd en daar ben ik pas later achter gekomen. Maar das toch best triest zo veel of niet…. Mijn Lexusje snorde probleemloos 195.000 km met enkel een draagarm kapot buiten het reguliere onderhoud volgens het boekje. Ik weet je betaalt er meer voor, maar het is dan ook beduidend betere kwaliteit waar je van op aan kunt. Dat verhaal met de roestende portieren ligt bij de advocaat. Ik ben benieuwd wat eruit komt.
30 september 2011 om 19:10 #17859766@Marsi wrote:
Wat ik zeg, gelukkig heb ik van die lijst niks gemerkt in kosten. Meeste is bij de vorige eigenaar gebeurd en daar ben ik pas later achter gekomen. Maar das toch best triest zo veel of niet…. Mijn Lexusje snorde probleemloos 195.000 km met enkel een draagarm kapot buiten het reguliere onderhoud volgens het boekje. Ik weet je betaalt er meer voor, maar het is dan ook beduidend betere kwaliteit waar je van op aan kunt. Dat verhaal met de roestende portieren ligt bij de advocaat. Ik ben benieuwd wat eruit komt.
Even buiten Opel om (rode tekst hierboven) dat is een kwaliteit wagen Lexus/ Toyota.
(Enige Lexus/Toyota kwaaltje zuigers kunnen snel slijten ook bijlage km-stand)1 oktober 2011 om 07:48 #17859767heb zelf ook de 2.2 uit 2006 automaat.
ben er zeer tevreden over.
zou niet echt weten waar je op moet letten.
probeer de oude eigenaar te achterhalen zodat je wat van de auto te weten komt!succes
1 oktober 2011 om 08:25 #17859768Hier nog wat filosofische uitspraken om eens over na te denken bij een goed glas bier:
1) Als je wil weten waar je aan toe bent, moet je dat niet vragen aan mensen die er pas 150.000 op hebben zitten. De meeste problemen openbaren zich pas pas op hogere leeftijd.
2) Hetzelfde geldt ook voor “jonge modellen”. Van de eerste Zafira B’s is gewoon minder bekend dan van de laatste Zafira A’s. Wie iets nieuws kiest kiest iets onbekends, maar gemiddeld mag je er van uit gaan dat de techniek vooruit gaat, maar het blijft een (klein) risico.
3) In de industrie van de USA mag je trouwens er NIET van uit gaan dat de nieuwe technieken beter zijn. De concurrentie is daar zo hoog, dat men onder kostendruk vaak voor het goedkope kiest in plaats van voor het beste. De lange termijn effecten van zulk kortzichtig beleid zijn belabberd, maar alles dat meer dan 1 jaar voor hun ligt ligt simpelweg buiten hun waarnemingshorizon.Groeten Rinus
3 oktober 2011 om 20:52 #17859769bert01,
Maar je kan de mijne gerust kopen hoor. Hij is (gezien de lijst met vervangen onderdelen) inmiddels weer helemaal nieuw en te koop!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.