Wifi op het infotainment systeem.

Forumindex Forums Modellen Grandland X Wifi op het infotainment systeem.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Anoniem

Maar eens een nieuw draadje,

Ik heb opel connect service aangeslingerd. Althans ik kreeg een mail met een lege inhoud :wacko:

De auto geeft nu wel status verbonden aan bij gegevensdiensten.

Als ik de handleiding moet geloven zou het systeem een wifi hotspot verbinding moeten kunnen maken met de telefoon t.b.v. internet.

Zie onderstaand plaatje van de handleiding Opel Connect Service:Screen Shot 08-25-20 at 05.06 PM

Echter bij mij komt alleen te staan connected services met een lege lijst.
      Wifi optie staat hier niet. (linker plaatje)

Zie ik wat over het hoofd? Heeft dat infotainment systeem überhaupt wifi ?
      Ik ben ook al bezig geweest om mijn Galaxy 9+ draadloos te connecten met Android auto.
      De laatste dagen zie ik veel berichten over.
      Helaas ben ik hier ook nog niet verder gekomen. :cry:

Eventuele hints zijn welkom.

Groeten Tjerk

MWW
      Deelnemer

die hotspot loopt toch over je telefoon?

waarom zou je dat via je infotainment laten lopen?

Anoniem

[quote quote=18387527]die hotspot loopt toch over je telefoon? waarom zou je dat via je infotainment laten lopen?[/quote]

Sorry MWW , ik zal wel dom zijn, maar ik begrijp dit antwoord niet. :wacko:

Groet Tjerk

FransS
          Deelnemer

20200226_124046

20200302_152225

Ik heb de WiFi en Private Mode op mijn systeem (intellilink 5 van MY2020) nog nooit gezien in dat betreffende schermpje… net zo als bij jou denk ik.

In ieder geval maakt het infotainmentsysteem zelf geen WiFi signaal. Je kan een hotspot maken met je mobiel en je infotainmentsysteem daarmee koppelen via shared tethering (al uitvoerig beschreven hoe dat te doen in andere draadjes). Maar de infotainmentsystemen met OpelConnect hebben een eigen GPRS-verbinding (zonder van je mobiel gebruik te maken) om van TomTomTraffic en je rode SOS-knop gebruik te kunnen maken.

Van dat hotspot signaal van je mobiel kunnen andere inzittenden ook gebruik maken maar dat staat dan los van je infotaimentsysteem.

Als je je mobiel met Android Auto op je infotaimentsysteem wil koppelen moet je dat met een USB kabeltje doen. Bij mijn weten werkt dat niet via Bluetooth.

MWW
            Deelnemer

Frans legt het een stuk beter/gedetailleerder uit.

ik dacht dat je wifi voor je kids (oid) wilde hebben in de auto.

een hotspot is dan een hotspot, dus dan kan dan gewoon via je telefoon lopen ipv via infotainment systeem

dus:

hotspot op je tel aan –> kids op de achterbank

en niet:

hotspot op je tel –> linken aan infotainment –> wifi in auto –> kids op de achterbank

Anoniem

[quote quote=18387731]Frans legt het een stuk beter/gedetailleerder uit. ik dacht dat je wifi voor je kids (oid) wilde hebben in de auto. een hotspot is dan een hotspot, dus dan kan dan gewoon via je telefoon lopen ipv via infotainment systeem dus: hotspot op je tel aan –> kids op de achterbank en niet: hotspot op je tel –> linken aan infotainment –> wifi in auto –> kids op de achterbank[/quote]

Allemaal leuk mensen, maar ben 59 en heb geen kids meer die wifi hotspot nodig hebben. :yahoo:

Daarbij, wat heeft wifi voor nut als men tegenwoordig 4g op zijn telefoon heeft.

Waar het mij om gaat is dat ik graag een wifi verbinding tussen mijn telefoon en het infotainment systeem zou willen hebben.

Ik wil namelijk android auto via wifi koppelen. Bluetooth heeft niet genoeg bandbreedte om android auto te koppelen.

Iemand zei trouwens dat TT een eigen gprs data verbinding zou opzetten. Dat is niet mogelijk zonder een 06 nummer. Dus ben benieuwd naar de uitleg. :wacko:

Groet Tjerk

FransS
                Deelnemer

Weet je, jij bent degene die gedetailleerde vragen stelt dus sorry dat ik de moeite heb genomen daar serieus op te antwoorden.

Zoek het zelf maar uit dan om Android Auto via WiFi te verbinden… goed bezig!

Jan Driebeen
                  Deelnemer

Tjerk, als je je mobiele telefoon draadloos wil verbinden met je infotainment systeem om Android auto te kunnen gebruiken heb je een USB dongle voor Android auto nodig. Die zijn bij diverse webshops te koop. Ikzelf gebruik gewoon een usb kabeltje, werkt altijd.

Anoniem

[quote quote=18387912]Tjerk, als je je mobiele telefoon draadloos wil verbinden met je infotainment systeem om Android auto te kunnen gebruiken heb je een USB dongle voor Android auto nodig. Die zijn bij diverse webshops te koop. Ikzelf gebruik gewoon een usb kabeltje, werkt altijd.[/quote]

Goedemorgen Jan,

Dat is wel een goed idee. Zelf niet aan gedacht. :toppie:

De hamvraag is natuurlijk of het infotainment een dongle zou herkennen en of er vervolgens een mogelijkheid bestaat binnen de menu structuur van het systeem een WiFi connectie te maken met de telefoon.

Iemand hier ervaringen mee?

Groet Tjerk

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.