wielvlucht omega B caravan

Forumindex Forums Modellen Omega wielvlucht omega B caravan

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    MJ.d.Jong

Hallo,

Afgelopen week heb ik de schokdempers van mijn opel omega B caravan Y2.6 vervangen en aansluitend laten uitlijnen. een week later is mijn band linksvoor aan de binnenzijde versleten. Controle van het uitlijnen leert dat de wielvlucht niet goed is, staat naar buiten.
      Wie kan mij de oorzaak en oplossing vertellen?

met vriendelijke groet, Marco

Slurpy

Slecht uitgelijnd. waarschijnlijk enkel het spoor afgeregeld en niet naar de camber gekeken.
        Terug laten uitlijnen. :(

andrew2

[rquote=1920526&tid=147010&author=Slurpy]Slecht uitgelijnd. waarschijnlijk enkel het spoor afgeregeld en niet naar de camber gekeken.
          Terug laten uitlijnen. :([/rquote]

Het heeft feitelijk niks met het uitlijnen te maken. Recent kreeg ik bij het uitlijnen ook de mededeling, dat de camber (of wielvlucht) niet helemaal goed was, dus heb ik me er ietwat in verdiept. De wielvlucht kun je niet derect afstellen bij de Omega, zo bleek uit de data van de uitlijnsoftware. Er bestaan zogenaamde “camberbouten”, dat zijn excentrische bouten waarmee de fusee aan de draagpoot vastgezet wordt, deze geven wel een zekere afstelmogelijkheid. Gelukkig is bij mijn Omega de wielvlucht niet zo heel erg fout dat de banden heel snel slijten.

Andrew

Slurpy

Zelf al eens een fusee gedemonteerd ??
            Bij de mijne is het bovenste gat van de fusee een slipgat en daardoor is de camber dus wel af te regelen.

Ik zou toch denken dat dit bij alle omegas hetzelfde is. :hmmz

Mickel_MV6

Als binnen een week een band schuin is afgesleten dan is er iets heel erg fout, of je rijd heeft veel kilometers.

Camber is een hoop aan af te stellen met de originele bouten.

Slurpy

Dat dacht ik toch ook.

arjontje
                Deelnemer

Ja idd is de camber aftelbaar. (alleen voor)
                  De software heeft niet altijd gelijk. Een goede uitlijner zet bij uitlijnen niet altijd alles op groen.

andrew2

Ik heb nog nimmer de fusee van een Omega los gehad, ik baseerde me op het antwoord in de software van die uitlijninstallatie. Maar het is goed om dit te weten.

Andrew

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.