Wielnaven Astra G behandelen en beschermen!?

Forumindex Forums Modellen Astra Wielnaven Astra G behandelen en beschermen!?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    jan0405

Goede dag….

Ik heb een vraagje over wielnaven bij me astra g roesten ze nogal… maar wat is nou het beste goedje wat blijft zitten?

Zinkspray
      motip hittebestendigde zwart of zilver
      of hammerite
      of schoon borstelen en in de vet zetten?

ik las dat zinkspray een electrische statische gebeuren had… enig effect met abs sensoren of wat ?

alvast bedankt!

ricksmits
      Deelnemer

schoonborstelen en kopervet ( hebben ze mij altijd verteld :) )

jan0405

dat geleid electrische lading… kan de abs sensoren beinvloeden?

ricksmits
          Deelnemer

doet staal op staal ook :P

jan0405

…………. :wtf :wtf

opel-mark
              Deelnemer

als je bedoeld het vlak waar het wiel tegenaan komt dan verf, dun want dta moet zo vlak mogelijk zijn.
                als je het andere vlak bedoeld dan kun je die gewoon verven met hammerite

Haasje17
                Moderator

Je naven vallen wel mee dat is je remschijf deze roest altijd. Kun je wel verven, maar door de temperatuur zal deze toch snel weer roesten.

blackX20XER

als je de schijven bedoeld, ik heb dat gedaan mat alu kleurige zink spray, dat ziet er netjes uit en heeft weinig dikte/vulling en heeft goede roestwerende eigenschappen wel even goed schoonmaken voor je het erop spuit.
                    hitte bestenige verf heeft als nadeel dat het pas hard wordt als het heet is geweest dus dat wordt een soort kauwgom op je remblokken als je het op het loopvlak spuit daar heb je met zink spray geen last van.

gr Rolf

jan0405

@blackX20XER wrote:

als je de schijven bedoeld, ik heb dat gedaan mat alu kleurige zink spray, dat ziet er netjes uit en heeft weinig dikte/vulling en heeft goede roestwerende eigenschappen wel even goed schoonmaken voor je het erop spuit.
                      hitte bestenige verf heeft als nadeel dat het pas hard wordt als het heet is geweest dus dat wordt een soort kauwgom op je remblokken als je het op het loopvlak spuit daar heb je met zink spray geen last van.

gr Rolf

soort kauwgom ?… mijn remklauwen staan in de hittebestendigt motip en zit er muur vast op geen kauwgom niks… gewoon een fohn 750 graden erop :) en heb ze gekocht int zwart voor de rand om de naaf… die remschijve roeste toch wel behalve dat kleine randje eromheen… maar bedoelde eigelijk met wat voor product het goed blijft zitten maar ik heb die motip en ga het er morgen op sproeie… fohn erbij en drogen en nog x herhalen en dan hoop ik dat die slopel naven niet meer roesten want die van een mercedes of een bmw die roesten nooit…. en opel naven roesten telkens wou dat ze van rvs waren haha

Haasje17
                      Moderator

Je naaf roest ook niet volgensmij maar als je orgineel gm hebt heb je daar ok minder last van deze zitten namlijk al in de zink.

blackX20XER

wat ik bedoel met kauwgom is als je het op het rem vlak spuit…. als het niet goed uitgehard is blijft het lang op je blokken plakken.
                          Bovendien heb ik het eens meegemaakt dat ik ze had gespoten, daarna liet ik mijn banden vervangen en trilde de hele zooi omdat de nog niet goed gedroogde verf aan de velgen was blijven plakken en daarna de wielen een slag gedraaid terug waren gemonteerd.

gr Rolf

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.