Wielnaaf Corsa B uitbouwen

Forumindex Forums Modellen Corsa Wielnaaf Corsa B uitbouwen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    BlackDevil

Hoi,

De wielnaaf rechtsvoor van mijn Corsa B is beschadigd en moet vervangen worden. Is deze gemakkelijk zelf te vervangen of is er speciaal gereedschap voor nodig?

Alvast dank.

Fearless
      Deelnemer

Luchtsleutel is wel handig, en gewoon een compleet fusseestuk van een sloop halen.

Wiel en klauw los halen daarna de asmoer los, daarna je stuurkogel en dan pas je fusseekogel. Daarna de 2 bouten van je veerpootje.

Zonder luchtsleutel heb je een lange pijp nodig en een moker.

Meer is het niet.

Als je enkel het naafje gaat vervangen dan moet je alles uit persen en ben je ook een nieuw wiellager nodig

BlackDevil

Dank voor je reactie Fearless. Luchtsleutel heb ik helaas niet. Dan wordt het een pijp. Zijn alle fusees gelijk dan? Ik heb een X14XE 16V. En de aandrijfas, is die gemakkelijk eruit te trekken?

Fearless
          Deelnemer

Volgens mij zijn ze gelijk hoor. Enkel verschil in links en rechts.

Voor de aandrijfas heb ik een oude schokdemper verslepen als grote centrepunt. Daarmee kun je de aandrijfas een flinke klap geven als ie vast zit op zn splines.

De as laat je verdergewoon in de versnellingsbak zitten zodat je geen olie hoeft op te vangen.

Fusseekogel haal je simpel los met de 2 bouten vanondern. eventueel ook de stabstang lossen.

Het stelt niets voor, gewoon aan beginnen en je ziet vanzelf wel wat je weg moet halen.

BlackDevil

OK, thanx! Zal er de komende dagen es mee aan de slag gaan.

BlackDevil

Gelukt. Het fusee is eruit en heb op de sloop een prima vervanger gevonden. Kon ook nog van iemand de luchtsleutel lenen en toen was het een koud kunstje. In het weekend de nieuwe maar ff erop zetten. Ik neem aan dat ik dan ook weer moet laten uitlijnen?

Er blijkt dus toch enig verschil te zijn tussen de fusee’s van de oudere B’s en de nieuwere.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.