wielmaat onder zafira tourer

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) wielmaat onder zafira tourer

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    spookje51
    Deelnemer

de Opel Zafira Tourer Design Edition 1,6CDTI 2013 wordt standaard OP 17″ lm WIELEN GELEVERD
      voor de komende winter zou ik weer winterbanden en wielen willen monteren maar dan naar 16″
      dit formaat heeft als voordeel hogere wieldruk op de weg en ze zijn een heel stuk voordeliger

passen 16″ wielen onder deze auto 5x115mm en ET waarde van 41
      dit gelet op de de remklauwen ed.
      of kun je alleen mar 17″toepassen.

NB onder de Buisiness+ zitten standaard wel 16″ wilen met een upgrade kun je naar 17″

graag deskundig antwoord
      dan kan ik de komende winter weer verantwoord op winterwielen / banden rijden

ik hoop snel een antwoord te krijgen dan kan ik aan de slag
      vast bedankt
      Casper

pieterrademakers
      Deelnemer

Gewoon even de vod bellen! Die helpen je graag. Daarnaast zit er in je boekje wat bij auto zit vaak een overzicht van de juiste velgen en bandenmaat.

Anando

Sprookje 51
          Ik heb jou bericht gelezen en weet niet of je er al uit bent, maar ik ga mijn Zafira 2.2 over 10 dagen inruilen voor een andere auto en daar passen deze huidige winterwielen niet op.
          Het zijn 4 Dunlop SP wintersport – 3D winterbanden. Met 5,5 mm profiel (gemeten bij Opel garage)
          Maat 205/ 55 R16 Op stalen velg 5gaats 6J x16 ET39. Inclusief orginele Opel wieldeksels met logo.
          Kijk maar of je er iets mee kunt.
          Grt Anando.

Opeltje17
          Deelnemer

@Anando wrote:

Sprookje 51
            Ik heb jou bericht gelezen en weet niet of je er al uit bent, maar ik ga mijn Zafira 2.2 over 10 dagen inruilen voor een andere auto en daar passen deze huidige winterwielen niet op.
            Het zijn 4 Dunlop SP wintersport – 3D winterbanden. Met 5,5 mm profiel (gemeten bij Opel garage)
            Maat 205/ 55 R16 Op stalen velg 5gaats 6J x16 ET39. Inclusief orginele Opel wieldeksels met logo.
            Kijk maar of je er iets mee kunt.
            Grt Anando.

Gaat niet passen sprookje heeft een zafira C en jij een zafira B.

En de steekmaat van de B is 5×110 en die van de C 5×115 ook niet mogelijk met schuifbouten.

Anando

Ok Opeltje17
              Dacht dus nog iemand een paar winters voordelig vooruit te kunnen helpen met dat setje.
              Zafira gaat er bij mij uit en er komt iets heel anders voor terug. Vandaar ;)
              Dank voor de aanvulling en wie weet kan iemand anders er iets mee.
              Grt.Anando ( is trouwens de naam van mijn Berner Sennenhond)

Opeltje17
              Deelnemer

@Anando wrote:

Ok Opeltje17
                Dacht dus nog iemand een paar winters voordelig vooruit te kunnen helpen met dat setje.
                Zafira gaat er bij mij uit en er komt iets heel anders voor terug. Vandaar ;)
                Dank voor de aanvulling en wie weet kan iemand anders er iets mee.
                Grt.Anando ( is trouwens de naam van mijn Berner Sennenhond)

Misschien dat je de winter set hier kan neer zetten:

buysell/index.php?mode=cat&id=7

Dan ga je er ongetwijfeld iemand blij mee maken, heb toevallig net een set overgenomen van een forum lid anders had ik wel interesse gehad.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.