Wiellagers, fusee’s en naven.. Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Wiellagers, fusee’s en naven.. Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241916
    Bluns
      Lid sinds:
      24 December 2005

      Ik ben weer wat van plan.
      Graag wil ik mijn remsysteem gaan upgraden omdat er volgend jaar toch plannen aan zitten te komen. (motorisch)
      Mijn Astra G heeft steek 4×100 en dat wil ik zo houden ivm de 2 sets velgen.
      Voor wilde ik een opc-remsysteem plaatsen maar hiervoor zijn zwaardere fusee’s vereist.
      Passen de huidige wiellagers ook in het zwaardere type fusee van een 1.8 of 2.0?

      En voor de achteras ben ik er nog niet helemaal uit.
      Ik heb al een achteras met schijven achter gevonden welke ik ga upgraden naar 260mm schijven.
      Maar heb ik een andere remdruk regelaar of begrenzer nodig?
      Dat remslangen en handremkabels anders zijn weet ik.

      Dan wil ik het ook meteen goed doen, zijn stalen remleidingen dan een must?
      En iemand een goed voorstel met welke remvloeistof ik het systeem kan vullen?
      Voldoet Dot 4 of is 5.1 een betere optie?

      Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

      #17924414
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Stalen remleidingen zul je vooral merken als je een paar keer stevig achter elkaar remt (op het circuit ofzo). Ik vind het zelf wel prettiger dan, je hebt wat meer gevoel in het pedaal.

        Ik vraag me wel af hoe je de schijven van een OPC (5×110) wil gaan laten passen op je 4×100. Of is de OPC I ook geleverd met 4×100?
        OPC II in ieder geval niet. Of plaats je alles behalve de schijven?

        #17924415
        Baas J.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2008

          OPC 1 en 2 zijn qua remmen gewoon gelijk. 308mm. 5 x 110.

          mpech verkoopt omgeboorde schijven: http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&pid=1094&mid=73″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          #17924416
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Tja, dan vraag ik me af hoe je dat wilt gaan doen.
            Van de OPC I weet ik niet zoveel, thx voor de info!

            #17924417
            Bluns
              Lid sinds:
              24 December 2005

              Als je bij m-tech kijkt staan er ook sets bij high power brakes.
              Gewoon sets te krijgen voor de astra in 4 gaats met opc schijven. Dus dat is geen probleem.

              En ja ik houd wel van een stukje bochtenwerk, circuitdagen zitten er misschien eens aan te komen.
              Daarom lijkt het mij verstandig meteen stalen remleidingen te plaatsen.

              Maar eigenlijk het belangrijkste wat ik wil weten is of mijn huidige wiellagers/naven in die van een 2.0 passen?

              #17924418
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Ik heb ze ok opc schijven voor 4×100. Zelfs niet omgeboord maar gewoon 4×100 308mm.
                Je kunt gewoon fusees pakken van een 1.8 2.0 2.0 turbo of 2.2.
                Hierop kun je dan opc klauwen monteren en je huidige wielnaven in overzetten.
                En natuurlijk de schijven.

                Achter kun je schijven en klauwen bestellen voor de diesels 1.7 (4×100 schijven)zijn gewoon zelfde klauwen als bij de 1.8 of groter.
                Enkel de adapterplaat en schijven zijn anders. Bij de andere word2 namelijk maar een deel van de achterste schijf gebruikt. van de 260 mm 5×110 schijvne word maar 40 mm gebruikt terwijl bij de achter schijven van de 240 mm dus de volledige 40 mm word gebruikt.

                #17924419
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  En indien je het een keer wil belijken.. kom gerust langs… ik zie dat je in beers woont, ik woon in best dus niet zo ver ervandaan.

                  #17924413
                  Bluns
                    Lid sinds:
                    24 December 2005

                    Inderdaad en ik ben vrij vaak in best bij een kameraad.
                    Ik denk dat ik eens kom kijken hoe jij het gefixt hebt.

                    #17924420
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Ik heb zo goed als alles aan een astra g al eens verbouwd dus als je komt kijken. Heb ik informatie en gesprekstof genoeg…

                      #17924421
                      Bluns
                        Lid sinds:
                        24 December 2005

                        Mijn ervaringen met de F en G vallen ook niet tegen ;)
                        Ik zal er wel eens op terug komen.

                        Trouwens passen aandrijfassen van de 2.0 ofzo ook in de versnellingsbak en naven van de 1.6?
                        Of zijn al deze assen hetzelfde?

                        #17924422
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Aan de bakzijde kant passen ze niet aan de wielnaven kant zijn allen gelijk. Astra G Astra F Zafira A Astra H Zafira B

                          #17924423
                          Bluns
                            Lid sinds:
                            24 December 2005

                            Hmm daar moet ik nog iets op verzinnen dan.
                            De wiellagers achter, zijn die bij een trommel en schijfrem gelijk?
                            Ik kan geen verschillen vinden.

                            #17924424
                            Haasje17
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              8 September 2009

                              Inderdaad lagers zijn gelijk, maar hoe bedoel je moet ik nog wat op verzinnen? je Huidig aandrijfassen gaan gewoon passen in je wielager.

                              #17924425
                              Haasje17
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                Voor motoromouw info. kan ik je ook veel vertellen. heb zelf een X20XER in mijn astra gehad van Z16XE naar X20XER dus ook remmerij geupgrade toch 4×100 gehouden. Toen naar turbo blokje en nu terug naar een Z16XE waar nog een compressor op gaat komen.

                                #17924426
                                Bluns
                                  Lid sinds:
                                  24 December 2005

                                  Okee, mooi.
                                  Met wat op verzinnen bedoel ik andere assen of iets dergelijks.
                                  Zouden de 1.6 assen zo’n 200 pk aan kunnen dan?

                                  #17924427
                                  Baas J.
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 May 2008

                                    Mocht je nog een turboblok zoeken, heb er nog een staan (LET). Compleet met aanbouwdelen, bak en evt. boom.

                                    Ben nu zelf bezig met een z20leh in een coupe bouwen, je kan eens komen kijken als je dat leuk vind. Astra is nu kaal.

                                    #17924428
                                    Haasje17
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      Ik heb geen idee, ik rijd zelf nu met een Z16XE met een F18WR bak erachter en dus assen van een 2 liter.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.