wiellager vervangen achter monza

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD wiellager vervangen achter monza

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    keyl1

ik moet achterwiellagers vervangen van de monza
      heeft er iemand tips
      kan de draag arm blijven zitten of moet hij eronder uit
      gr gert

Anoniem

volgens mij moet het lukken met de juiste poelietrekker

Ghanz
        Deelnemer

ik wens je veel plezier.

heb er pas een van mijn eigen wagen gedaan. maar had de draagarm eronder vandaan.
          binnenkort een proberen welke nog onder de wagen zit.

heb m dr trouwens uit gemept :D

korte instructie dan maar, let wel, de draagarm is dus vanaf, laat je die onder de auto zitten,
          dan eerst de aandrijfas verwijderen. de rem nog niet, die ben je nog nodig om de bout die binnenin de naaf zit los te draaien.
          dan de remklauw verwijderen. de handrem spul kan blijfen zitten.

dan komt het er op aan… de steekas kan behoorlijk vast in de naaf zitten, heb zelf deze eruit gemept, maar daarna wel het schroefdraad moeten repareren. (had de moer er wel op, maar zat echt vast :D)

mocht je de steekas er uit heben dan is het ergste geweest, het lager tik je er zo uit, de nieuwe er weer in.. en dan t spul weer terug, en weer gaat die steekas met veel pijn en moeite op zijn plek.

dus nogmaals.. veel plezier, maar haal m onder de auto vandaan die draagarm.
          iets meer werk, maar voor de rest gaat het wel makkelijker.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.