wiellager vervangen

Forumindex Forums Modellen Ascona wiellager vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    GS2.6
    Deelnemer

Het wiellager rechtsvoor (vooras);

Hoe vervang ik die, volgens het boek heb ik speciale gereedschap nodig om te persen..

Zit ie geperst of niet?

Ascona20E

De lagers zitten los er in die kun je zo vervangen geen probleem
        gewoon de rem klauw demonteren binnen in de naaf de kroon moer los draaien en dan de schijf met naaf kun je er zo aftrekken en de lagers zullen of in je naaf of op de auto blijven zitten en je kan ze er zo af pakken
        Let wel op dat je met monteren de kroon moer niet te vast maakt !

Manta-aero
        Deelnemer

Dat is niet helemaal waar. Het lager is 2 delig, het binnenste deel van het lager met daarin de rolletjes van het lager, is wel los uitneembaar. De lagerring die in je wielnaaf zit, die zit erin geperst. Mooiste om die er uit te krijgen is met een pers (even bij een garage bedrijf langs). Anders lukt het ook wel met een dreveltje, of koperen strip.

GS2.6
          Deelnemer

DIe in de wielnaaf durf ik niet zelf te doen, dus ik ga wel naar een bedrijf, maar wordt zoiets op gevoel afgesteld en hoe weet ik of de kroonmoer niet te ver wordt aangedraaid?

Manta-aero
            Deelnemer

Je mag sowieso geen speling hebben op je wiel, maar het is een beetje op gevoel.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.