Wiellager kapot? Vectra C GTS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wiellager kapot? Vectra C GTS

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Riddler

Beste forumleden,

Sinds een week of 3 heb ik tijdens het rijden ( vooral tussen de 50 en 80 km p uur ) een zoemend/brommend geluid in mijn auto. :hmmz
      Na wat speuren op dit forum en het internet dacht ik aan het cuppen van mijn auto. Daarom heb ok vorig weekend mijn banden van achteren naar voren gelegd om te kijken of dit verandering zou brengen. Helaas maakt dit niks uit.

Nu zag ik afgelopen woensdag dat er een hoes gescheurd is. Deze hoes zit aan mijn linker voorwiel. Het is niet de rubberhoes tegen het wiel aan ( waar volgens mij de homokineet zit ) maar uit de homokineet komt een stang die iets van 30 cm verder weer in een andere hoes komt. Deze hoes is gescheurd waardoor er geen vet meer in zit.

De garage denkt dat dat zoemend geluid niet van dat hoesje kan komen maar denken aan een wiellager (€€€)! Klopt dit of zou dat geluid goed toch kunnen komen omdat er geen vet meer in die hoes zit? Het geluid lijkt ook van links voor te komen en ik voel een hele lichte trilling de laatste tijd in mijn gaspedaal.

Weet nu niet of ik mijn garage moet geloven.

Ik rijd trouwens een Gts vectra C benzine 2.2

GTS Vectra
      Deelnemer

Zou kunnen, elk wiel apart op krikken en er een draai aan geven.
        Zou je het ook moeten horen, wasbij mij wel het geval!
        Bij mij was rechtsvoor stuk. :(

Anoniem

Zorg wel voor een goed merk. Die goedkope troep gaat binnen een jaar weer kapot

CQPV6
          Deelnemer

Ik heb alles wel gebruikt liggen.

Dennis Uyl
            Deelnemer

Auto omhoog brengen en wiel of wielen ronddraaien, dan zul je bij een wiel een brommend geluid horen als er een wiellager kapot is. :thumbup

Anoniem

Heb ik ook gehad met mijn Vec-C, precies hetzelfde.. Inderdaad opkrikken, met een hand je spiraalveer beet pakken, en het wiel ronddraaien.. Als je dat voelt in de veer, is het 100% het lager.

fsrs-opelwebshop.nl levert goede nieuwe lagers voor volgens mij iets van 80 euro…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.