Beste forumleden,
Sinds een week of 3 heb ik tijdens het rijden ( vooral tussen de 50 en 80 km p uur ) een zoemend/brommend geluid in mijn auto. :hmmz
Na wat speuren op dit forum en het internet dacht ik aan het cuppen van mijn auto. Daarom heb ok vorig weekend mijn banden van achteren naar voren gelegd om te kijken of dit verandering zou brengen. Helaas maakt dit niks uit.
Nu zag ik afgelopen woensdag dat er een hoes gescheurd is. Deze hoes zit aan mijn linker voorwiel. Het is niet de rubberhoes tegen het wiel aan ( waar volgens mij de homokineet zit ) maar uit de homokineet komt een stang die iets van 30 cm verder weer in een andere hoes komt. Deze hoes is gescheurd waardoor er geen vet meer in zit.
De garage denkt dat dat zoemend geluid niet van dat hoesje kan komen maar denken aan een wiellager (€€€)! Klopt dit of zou dat geluid goed toch kunnen komen omdat er geen vet meer in die hoes zit? Het geluid lijkt ook van links voor te komen en ik voel een hele lichte trilling de laatste tijd in mijn gaspedaal.
Weet nu niet of ik mijn garage moet geloven.
Ik rijd trouwens een Gts vectra C benzine 2.2